Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

korek chlodnicy


chudy__

Rekomendowane odpowiedzi

zauwazylem dzis ze saczy sie plyn z korka na chldonicy.

widac na foto krople.

leci spod naklejki ale dopiero jak silnik sie troche rozgrzeje.

Po dluzszej jezdzie widac ze troche tego leci bo wilgna robi sie gora chlodnicy.

zauwazylem tez ze nie przelewa do zbiorniczka lub przelewa tak malo ze nawet nie widac.

W czym moze byc problem?

Walniety korek?

Kupiony nowy orginalny bo poprzednie tez przepuszczal tylko ze na uszczelce bo byla sparciała.

 

post-93708-0-72504200-1489082004_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnięty jest korek. A dokładnie uszczelnienie/mocowanie zaworu ciśnieniowego do tego dekielka, który przykręcasz do chłodnicy 

(jak zerwiesz naklejkę, to zobaczysz, że cieknie na połączeniu tego dekielka ze znajdującym się na jego środku trzpieniem)

 

Nie jeździj tak, bo oprócz ubytków płynu układ nie będzie osiągał właściwego ciśnienia podczas pracy i silnik może się przegżać.

 

Rozwiązanie - znajdź stary korek, który miał sparciałą uszczelkę, ale nie przeciekał w tym miejscu i załóż do niego uszczelkę z tego korka. 

(Pod warunkiem, że stary korek ma całą spreżynę i pozostałe elementy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten problem juz mialem w zeszle wakacje teraz sie tym zainteresowalem bo koncze skladac auto.

nigdy sie nie przegrzal wiec tego sie nie boje tylko wlasnie to ze cieknie z niego a niby nowka.

cisnienie w ukladzie raczej ma bo weze maja odpowiednia twardosc.

w innym aucie jak mialem nieszczelny kroek to byly tak miekkie jak na zimnym silniku.

 

stary chyba juz wywalilem.

 

a bedzie to mialo jakis zwiazek z przelewem do zbiorniczka?

z tego co pamietam to w wakacje sprawdzalem go i jest drozny ale niestety jakms cudem bardzo slabo przelewa 

w planach sa bieszczady i musze wszystko miec sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia (ciśnieniowy) jest szczelny, bo za jego szczelność i utrzymanie ciśnienia odpowiada ta mniejsza uszczelka na dolnym końcu korka i mały śmieszny zaworek wokół którego się ona znajduje. 

 

Problem się zaczyna, gdy płyn się rozgrzewa (bo wtedy część płynu jak sam zauważyłeś idzie na zewnątrz, a nie do zbiornika wyrównawczego)

I gdy stygnie

(Bo wtedy do układu zamiast płynu ze zbiornika wyrównawczego może zostać zassane powietrze w przypadku tak nieszczelnego korka)

 

Po odpowiedniej ilości takich cykli poziom płynu w układzie będzie za niski pomimo odpowiedniego poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym i kłopoty gotowe. 

(Węże będą twarde, bo rozgrzane powietrze wytworzy ciśnienie, co nie znaczy, że w układzie będzie krążył płyn, który chodzi silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić dokładnie powierzchnię przylegania na chłodnicy, oraz czy nie jest wytarte-wygięte to miejsce na chłodnicy które blokuje korek po przykręceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki bardzo w takim razie jutro jade po nowy korek a cholera tego bylem pewny bo nowka sztuka z aso tylko ze z "drugiej reki"

w poprzedniej marce auta ktorych mialem kilka sztuk rozwiazanie korka bylo inne wiec ten troche mnie dziwi.

 

dokladnie jak silnik nie pracowal to chyba jescze wiecej tego plynu wypuscil.


ok dzieki bardzo w takim razie jutro jade po nowy korek a cholera tego bylem pewny bo nowka sztuka z aso tylko ze z "drugiej reki"

w poprzedniej marce auta ktorych mialem kilka sztuk rozwiazanie korka bylo inne wiec ten troche mnie dziwi.

 

dokladnie jak silnik nie pracowal to chyba jescze wiecej tego plynu wypuscil.

 

chlodnica jest ok, byla nowa kupiona 1.5roku temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...