Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

"Haczenie" 2 - dwójki


smith999
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich zainteresowanych tym tematem.

 

Otóż zakupiłem nowego qashqai'a. I pokonałem już 1200 km :). Jestem juz umówiony w serwisie na weryfikacje, bowiem po ruszeniu, przejście z 1 na 2 kę odbywa sie z wyczuwalnym zacięciem, czasami słychać coś przy próbie przejścia jednym szybkim ruchem dźwigni. Problem występuje raczej na zimnym, choć nie tylko. Redukcje i zmiany podczas jazdy nie powodują tego problemu, tylko przy ruszeniu.

 

Prośba o pomoc lub komentarze. Ciekawe jak zareaguje serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zazwyczaj ten typ tak ma,choć nie każdy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zasugeruję sprawdzenie poziomu oleju.

Przed zakupem jeździłem 2 ma z salonu, testowo, i nie pamiętam żeby tam haczyło.

Generalnie trochę to irytujące, chciałoby sie szybko ruszyć, jak na benzynę przystało a tu takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, to znane przypadłości tych renault'owskich skrzyń. Nie zawsze występują, zależy jak się uda, ale są dość trwałe mimo swych niedoskonałości.

 

Można podregulowac na linkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę odezwę sie co serwis powiedział, może komuś sie przyda.

Przez telefon nie dali w żaden sposób poznać ze problem może im być znany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zasugeruję sprawdzenie poziomu oleju.

Przed zakupem jeździłem 2 ma z salonu, testowo, i nie pamiętam żeby tam haczyło.

Generalnie trochę to irytujące, chciałoby sie szybko ruszyć, jak na benzynę przystało a tu takie.

No! Startujesz do dwójki jak bez sprzęgła :D

Problem jest znany,oj znany tylko rżną głupa,że tak powiem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje też jeszcze kwestia wyczucia przy włączaniu biegów. Pamiętam, że na początku w moim QQ też mi nie końca pasowało włączanie właśnie 2 biegu. A potem albo się przyzwyczaiłem albo mechanizm się dotarł i jakoś idzie. :D

Faktem natomiast jest, że ta skrzynia nie jest szczytem precyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest to tez kwestia przyzwyczajenia bo myślałem nawet ze problem zmalał, coś sie ułożyło. Dwójka jest jakaś specyficzna, po Corolli nie mogłem sie długo przyzwyczaić. Za szybkie puszczenie sprzęgła nawet na samej górze powoduje szarpnięcie. Sorry, powiedzcie mi ze sie czepiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie możemy :D bo to jest fakt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, przyzwyczajenie wrogiem. Różnicę czuć po przesiadce do innego auta. Tak mam jak wsiadam do i30 żony albo zabaweczki 3MPS.

W serwisie zrzucają wszystko na skrzynie rodem z renault, tyle, że w zastępczym QQ tego nie doświadczyłem, natomiast w moim Xie to wkur.... przypadłość.

W QQ o ile się nie mylę, w ksiązce jest mowa o wymianie oleju po określonym przebiegu, natomiast w X tylko kontrola.

Zastanawiam się nad wymianą oleju we własnym zakresie, ale wcześniej jeszcze podjadę do innego ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że podregulują bo tak nie może być. Ciekawe co bedzie za pare lat ...

Herson, nie próbowałeś w serwisie egzekwować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem przy innej okazji, ale "wieeee pan, skrzynie renault"

Niedługo przegląd 20tkm to ich pomęczę, a jeszcze pewnie podkur...ię jak przyjadę ze swoim olejem, gratami i zaproszę się na halę, żeby patrzeć na łapy "fachowcom"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w zasadzie tą samą skrzynię w tiidzie, i moja od nowości chodziła genialnie, oczywiście były jej wszystkie przypadłości typu, dość szybkie luzy na poduszkach, czy długi skok lewarka n0 i oczywiście "krótkie" dwa pierwsze biegi, ale przez 8 lat zero problemów i oczywiście, w zgodzie z moimi zasadami, zero nowego oleum w skrzyni. Mój kolega miał identyczny model/rocznik i od początku problem z przełączaniem z 1 na 2 bieg, oraz czasem utrudnione wbijanie wstecznego. Zmienił olej...doopa, pojechał do ASO najpierw mówili że TTTM, ale podjęli się próby regulacji i... jak ręką odjął. Wniosek? zależy czy mechanikowi zależy i czy trafimy na mechanika, bo wielu tam praktykantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po regulacji ( ponsd rok temu) biegi wchodzą bardzo dobrze. Nic nie trzeba cudowac. Moim zdaniem skrzynia jest bardzo dobra tylko fabryka reguluje ją byle jak. Z kilkoma innymi elementami np. klima, jest podobnie. Serwisy muszą poprawiać po paprokach a klienci denerwować się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem w serwisie i powiedzieli ze sie nie da podregulować, sprawdzili poziom oleju w skrzyni i był ok, szukali kuny,... Jazda próbna tez nie wykazała ich zdaniem niczego, faktycznie jeździłem z nimi i zachowywała sie ok, tzn 2 wchodziła z lekkim oporem ale nie było takiego jakby otarcia jak mam czasami. Mówili zeby jeździć i obserwować bo przecież mam gwarancje i jakby co to mńie nie zostawią ... może trzeba by zostawić im na noc to na zimnym zobaczą, bo mówiłem im ze wtedy najczęściej to występuje. Co ciekawe to powiedzieli zeby zepsuć połamać najwyżej, żeby sie zepsuło całkowicie to wtedy wymienia. Nie mam wyjścia chyba, pojeżdżę, zobaczę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze tak:

Zadzwoń do ASO Renaulta,opowiedz im o haczeniu i zapytaj czy da się to wyregulować...Przecież to są pudełka Renaulta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo spróbuj może zastosować się do rady Stridera i zmień sposób zmiany biegów. Ja również zmieniam biegi podobnie jak on czyli na dwa razy tj.przy przełączaniu przytrzymując krótki moment dźwignię w pozycji na luzie, po czym popycham ją w stronę wybranego biegu, który po takim zabiegu wskakuje jak w masełko. :)

Bo szybkie szarpanie w tej skrzyni nic nie da. No może poza przedwczesnym zużyciem synchronizatorów. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prooosze Cie, to moze być doraźne, chwilowe rozwiązanie, a nie sposób na chorobę. Jacko podsunął dobry pomysł.

Zanim pojadę do Aso na kolejną wymianę lozyska kolumny ( nowe wytrzymalo 4 tkm ), zobaczę co na temat skrzyni powiedzą w Renault.

Dodatkowo do listy skarg i zażaleń, dopisuję świrujący alarm. Teraz zdarza się że wyje sama syrena bez sygnałów świetlnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież sam wiesz jak ta skrzynia działa. Do ideału sporo jej brakuje i regulacja mistrza precyzji z niej nie uczyni więc cudów bym nie oczekiwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prooosze Cie, to moze być doraźne, chwilowe rozwiązanie, a nie sposób na chorobę. Jacko podsunął dobry pomysł.

Zanim pojadę do Aso na kolejną wymianę lozyska kolumny ( nowe wytrzymalo 4 tkm ), zobaczę co na temat skrzyni powiedzą w Renault.

Dodatkowo do listy skarg i zażaleń, dopisuję świrujący alarm. Teraz zdarza się że wyje sama syrena bez sygnałów świetlnych

Kiedyś w temacie podniesienia mocy w 1.2 właśnie zahaczyłem o serwis Renaulta.Kierownik powiedział mi,że wystarczyłoby zmienić turbinę i poprawić coś w sofcie i Qqłka miałaby ze 115  wzrost na około 130 kucy.Dlatego poddałem myśl z Renaultem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...