Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

350z cisnienie oleju


Damii94
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zalałem 5W-40 zgodnie z radami na tym forum, nie latam na tor, latam dla siebie czasem lekko bokiem więc taki olej do mojej jazdy wystarczy. Dzięki za info o filtrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecać możecie ale każdy swój rozum ma, sam latam na motulu v300 5w-40. Olej też trzeba dobrać do sposobu urzytkowania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

millers podaje 125 stopni jako dozwolona stala temperature i 150 stopni jako chwilowa maksymalna, niezaleznie od lepkosci

 

te temperatury wynikają z wytrzymałości oleju, przekraczając je trwale zmienia się struktura oleju co zmienia jego właściwości

 

druga sprawa to taka, że ze wzrostem temperatury maleje lepkość. Pomiędzy 40 a 100 stopni C różnica jest o rząd wielkości. W tym widziałbym większe ryzyko dla silnika.

 

Więc na logikę 10W-60 w wyższej temperaturze ma lepkość (właściwości smarne ogólnie rzecz ujmując) jak 5W-40 przy niższej temperaturze, a oleje o niskiej lepkości 5w-30, 5w-40 w wysokich temperaturach są, jak to określa Coobcio, tłustą wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dla niekotrych silnikow lepsza jest tlusta woda niz mazut. Nie wiem czy wiesz co sie dzialo z panewkami w m3 e92 gdzie producent zaleca wlasnie 10w60. Jesli nie to polecam sie zapoznac z tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xpl tam panewki ogólnie były wadliwe od momentu jak tylko zaczęli składać m3 e92 ten temat jest mocno opisywany na forach w USA ogólnie grubsza akcja z tego wyskoczyła...

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak wadliwe? Panewka nie ma prawa miec kontaktu z walem korobwym, wszysto powinno chodzic na filmie olejowym. W polifach niby zastosowali twardsze panewki i w sumie to nic nie dalo. Zreszta podobnie bylo w e46. Wlasnie za gruby film olejowy rowniez jest podatny na zrywanie podobnie jak za cienki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xpl tam panewki ogólnie były wadliwe od momentu jak tylko zaczęli składać m3 e92 ten temat jest mocno opisywany na forach w USA ogólnie grubsza akcja z tego wyskoczyła...

Od za wysokich obrotow panewki lecialy... Po prostu co jakis czas trzeba do nich zagladac i wymieniac w razie potrzeby.

Na rzadszym oleju pewno silniki by nie doczekaly się nawet pierwszej wymiany oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
On 7/25/2017 at 2:25 PM, xpl1337 said:

Co do dobrego oleju to amsoil signature series 5w50 to zdecydowana czołówka

 

Gdy kupiłem zetke zaraz wymieniłem olej na wspomniany amsoil 5w50 + Archoil 9200 V2 . jakie było moje zdziwienie gdy po 4 dniach (max 200km) kolor oleju był niewiele lepszy od tego przed wymianą . Mam teorie na wyjaśnienie  tego co się stało:

- układ nie został całkowicie opróżniony z resztek starego oleju

- olej lub modyfikator tarcia rozpusciły osady zgromadzone w silniku

Po ok 1800km olej był juz bardzo ciemny więc ponownie wymieniłem olej i filtr . Jak na razie po przejechaniu ok 250km nie doszło do jakiejkolwiek zmiany barwy oleju  . Za kilka dni odciągnę 250ml oleju i wleje modyfikator AR9200 , zobaczymy co sie stanie ...

Edytowane przez Maxx370
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie. Mam okazję zakupić Zetke 06r. Revup ale niepokoi mnie Ciebie Nie oleju. Na jałowym gdy się nagrzeje trzyma 30psi ale gdy go przegonilem ostro przez jakieś 5km to od razu na postoju ciśnienie spadło do wartości ze zdjęcia. Jesli jest ok to ewentualnie jakie wartości oznaczają że należy zrezygnować z zakupu. Kończy się panewka? Zapchana magistrala? Siada pompa oleju? Silnik pracuje równo chociaż wydaje mi sie że trochę mało mocy jak na te 300km. Zalany olejem 5w50? Auto znajomego stąd mam chwilę na podjęcie decyzji i jakaś jeszcze ekspertyz.

Za każdą odpowiedź dziękuję.  

20200616_174003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zapytać  goole

https://autokult.pl/9117,niskie-cisnienie-oleju-co-moze-byc-przyczyna-poradnik

https://www.total.com.pl/niskie-cisnienie-oleju-w-silniku-co-moze-byc-przyczyna-i-co-trzeba-zrobic

 

na początek sprawdź podstawy : poziom oleju i kiedy był wymieniony z filtrem  , a potem wg poradnika czy zapala się lampka ostrzegawcza ciśnienia  po podaniu napięcia i czy gaśnie po uruchomieniu silnika itd

warto mieć na uwadze że im wyższa temperatura oleju  tym mniejsza jego lepkość i opory tłoczenia a zatem   mniejsze cisnienie na wolnych obrotach ,  przegoniłeś go trochę  pytanie czy wiesz jaką temperaturę osiągnął olej ?

 

 

 

Edytowane przez Maxx370
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Maxx370 napisał:

trzeba zapytać  goole

https://autokult.pl/9117,niskie-cisnienie-oleju-co-moze-byc-przyczyna-poradnik

https://www.total.com.pl/niskie-cisnienie-oleju-w-silniku-co-moze-byc-przyczyna-i-co-trzeba-zrobic

 

na początek sprawdź podstawy : poziom oleju i kiedy był wymieniony z filtrem  , a potem wg poradnika czy zapala się lampka ostrzegawcza ciśnienia  po podaniu napięcia i czy gaśnie po uruchomieniu silnika itd

warto mieć na uwadze że im wyższa temperatura oleju  tym mniejsza jego lepkość i opory tłoczenia a zatem   mniejsze cisnienie na wolnych obrotach ,  przegoniłeś go trochę  pytanie czy wiesz jaką temperaturę osiągnął olej ?

 

 

 

Hey. Poziom oleju Full, zmieniany 2k temu (5w50). Kontrolka oczywiście gaśnie po odpaleniu. Pytam stricte właśnie o "wlasciwisci" 350z bo chodź specjalista nie jestem to trochę grzebie przy autach. Temp oleju oczywiście że nie znam ale zastanawia mnie czy takie wartości ciśnienia są normalne dla Zetki przy "pałowaniu" bo właśnie wszędzie jest napisane że te 30psi na wolnych musi być czy przy normalnej jeździe czy ostrym lataniu (min25psi)

Pozdrówki 

Edytowane przez Outlaw.4life
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak czytam bodajże 3 raz cały ten temat I najprawdopodobniej nie mogę się doszukać interesującej mnie odpowiedzi, a chodzi mianowicie o to, że od tygodnia jestem posiadaczem zetki z silnikiem vq35de I tak przez cały tydzień obserwuje ciśnienie oleju (Olej valvoline vr1 racing 5w50) I zauważyłem że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku ciśnienie pokazuje 90psi, po spokojnej jeździe gdy już silnik się rozgrzeje to jakieś 20-30min mam ciśnienie na biegu jalowym równe 30psi, jak jadę tak na 2,5 tysiąca obrotów na 4 biegu to pokazuje 60 psi, natomiast po ostrej jeździe tak z 10min ciśnienie na jalowym jest tak jakby w 3/4 części pomiędzy 0a30psi, przy ostrej jeździe czyli obciążeniu ciśnienie nie przekracza przeważnie 90psi tak jak na odpaleniu na zimnym silniku. I tu jest moje pytanie, czy mam się czegoś bać I już szykować portfel? Starałem się bazować na wszystkim co wyczytałem na forum I mam nadzieję że uzyskam odpowiedz ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostrej jeździe masz wysoką temperaturę oleju - czyli jest nieco rzadszy (niższa lepkość) co może skutkować niższym oporem  dla pompy  i lekkim spadkiem ciśnienia gdy samochód stoi na wolnych obrotach  . z tego ca pamietam w 350z nie ma wskaźnika temperatury oleju ?

jesli to trwa tylko 10 minut to moze olej się nieco schłodził  i ciśnienie wróciło do normy , ale mogę się mylić  mechanikiem nie jestem

Edytowane przez Maxx370
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maxx370 napisał:

Po ostrej jeździe masz wysoką temperaturę oleju - czyli jest nieco rzadszy (niższa lepkość) co może skutkować niższym oporem  dla pompy  i lekkim spadkiem ciśnienia gdy samochód stoi na wolnych obrotach  . z tego ca pamietam w 350z nie ma wskaźnika temperatury oleju ?

jesli to trwa tylko 10 minut to moze olej się nieco schłodził  i ciśnienie wróciło do normy , ale mogę się mylić  mechanikiem nie jestem

Nie, 350z nie maja wskaźnika temperatury oleju, wiadomo jak olej się schłodzi to ciśnienie wraca na te 28-30psi. Tutaj tak starałem się dokładniej opisać jak u mnie to wyglada przy prawie każdym możliwym typie jazdy i czy te ciśnienia są w normie, czy jednak jest się czego obawiać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jak sam widzisz ciśnienie jak na 5w50 nie jest wysokie chyba, że olej ma 115*+ to wtedy to nawet będzie uzasadnione na jalowym ; )

 

Ja uważam, że nie ma co za bardzo się martwić po prostu jak zagrzejesz mocno olej to nie upalaj jeździj i ciesz się jazda nie wygląda to narazie jak padnięte panewki bo na normalnej pracy silnika czyli ok 90* masz 30 czyli ok. Gdybyś znał temp oleju to wiadomo by było: ) ale raczej na logikę ja osobiście nie widzę powodu do zmartwień 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cytrus napisał:

hmm jak sam widzisz ciśnienie jak na 5w50 nie jest wysokie chyba, że olej ma 115*+ to wtedy to nawet będzie uzasadnione na jalowym ; )

 

Ja uważam, że nie ma co za bardzo się martwić po prostu jak zagrzejesz mocno olej to nie upalaj jeździj i ciesz się jazda nie wygląda to narazie jak padnięte panewki bo na normalnej pracy silnika czyli ok 90* masz 30 czyli ok. Gdybyś znał temp oleju to wiadomo by było: ) ale raczej na logikę ja osobiście nie widzę powodu do zmartwień 

Dzieki za odpowiedź, trochę mnie to uspokoiło ;) A tak jak pisałem wyżej niższe ciśnienie oleju jest jak przejade się tak z 10min nie schodzac poniżej 4tys obrotów to temperatura oleju idzie wiadomo w górę. Stąd również moje pytanie bo jestem świeżym użytkownikiem zetki I bałem się, że zaraz wpadnę w jakieś większe koszta A nie miałem nawet porównania jak ten silnik zachowywuje się na innym oleju. Z tego co wyczytałem minimalne ciśnienie to w granicy 15psi po mocnej jeździe zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam Was.  Mam od niedawna 370Z i wymieniliśmy olej na milersa 5w50 i dołożyliśmy wskaźnik ciśnienia oleju Auto Gauge i początkowo na odpalonym zimnym aucie gdy obroty są powyżej 1000 rpm ciśnienie jest w okolicach 1.7 bar  gdy spadły do ok 650 było ok 1 bara  ale dziś (kilka dni później)  zauważyłem że wskaźnik zaczął piszczeć bo ciśnienie na jałowym spada do wartości ok 0,5 bar na rozgrzanym silniku.  Wystarczy lekko dodać gaz i wędruje pod ok 1,7 bar  na postoju gdy wcisnę mocno gaz to tak 4,5-5 bar jest podczas jazdy np 2 i gaz to ok 3,5-4 bar.

Martwię się tym niskim ciśnieniem, tak myślę czy ma to związek z tymi uszczelkami magistrali olejowej których jeszcze nie wymieniłem i siędzą papierowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy olej jest rozgrzany ciśnienie będzie niższe i to jest normalne, ale 0.5 bara to za mało, jak dobrze pamiętam powinno byc przynajmniej 1.5. Jaki rocznik masz, to napewno temat uszczelki magistrali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...