Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Y61 (Shorty) - Szybki Lift, opony, przełożenia mostów... niezbędne mody przed grubszymi ingerencjami


rzeszut_gd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów,


 


Więc od 2 i mogę cieszyć się moim wspaniałym, cudownym, seryjnym Patrolem GR Y61 z 1999r z silnikiem 2.8 (przebieg 176.000 km)


 


Jestem zachwycony tym samochodem (mamy w firmie 2 G-Klasy WOLF-y 250 GD i w porównaniu do tych spartanów Y61 jest och i ach) no i ma to przynajmniej jakąś moc.


 


Ale nie o tym mowa w tym wątku.


 


W tematyce off-rodowej jestem świeżakiem i jeszcze trochę mi zajmie zanim sam ocenię co jest dobre a co nie. Aktualnie chciał bym zrobić małe modyfikacje, które pozwolą mi się pobawić autem przed jego grubszą modyfikacją - w zimę planuje rozebranie auta, konserwacje ramy, przeróbka zawieszenia itp itd. 


 


Auto ma być uniwersalne ALE z naciskiem na OFF ROAD (nie będzie to auto do jazdy na codzień jednak jak będę miał do pokonania ok. 100 km to chciał bym to pokonać bez większego problemu), wyprawy może jakieś amatorskie rajdy. 


 


Teren: Błoto, piach, las 


 


A więc zamysł mój jest następujący (jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić):


 


- Wymiana opon na terenowe (wiem że to nie ten wątek ale myślę że i tak lepiej tutaj go poruszyć niż w temacie opon o zawieszeniu) - pytanie teraz jakie ? Ile cali ? Napewno chciał bym kupić opony, których później nie będę musiał sprzedawać jak będę robił grubsze modyfikacje.


 


Znajomi doradzają SIMEXY 35' ALE moje pytanie brzmi czy na seryjnym zawieszeniu dam rade włożyć takie opony (by the way jakie największe opony można wrzucić do standardowej zawiechy ? )


 


Jeżeli trzeba będzie coś podwyższać to czy trzeba przerabiać zawieszenie czy wystarczy sam body lift ? Jeżeli body lift to ile cali (czy trzeba coś przedłużać, dorabiać itp itd.) i czy później przy większych modach będę mógł go zostawić czy będę musiał go zmienić ? 


 


Kolejny problem - wyczytałem że przy 35' wypadało by zmienić przełożenia w mostach ? Prawda to ? A co jeśli nie zmienię ? Albo jeszcze inaczej - do jakiej wielkości opony można zostawić na seryjnych przełożeniach 


 


Oczywiście jak to nowy zakup pełna wymiana filtrów, olejów no i rozrządu. Co do filtrów i olejów z poprzedniego hobby z którego musiałem zrezygnować ze względu na kontuzję (motocross) uwielbiam MOTUL-a. Jaką konfigurację polecacie z poniżej listy:


 


https://www.motul.com/pl/pl/lubricants/recommendations/106206d0ec7aafe196490d6aaf40e94e?type_name=Patrol+2.8+TDi+%281998-2000%29 


 


Po dużym przeglądzie wstępnie umówiony jestem w V-Techu na ichniego box-a i tutaj mamy miejsce na kolejne pytanie (oczywiście będzie to zależało od kondycji silnika ALE załóżmy że jest on w bdb formie - nawet nie chcę myśleć że jest inaczej :P ): Jaki przyrost mocy/momentu rekomendujecie z własnego doświadczenia ?


 


Jak narazie chyba koniec pytań ALE jak o czymś zapomniałem to każdą poradę chętnie przeczytam :) 


 


 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nie rozpoczynamy modyfikacji od wymiany opon

przepraszam ze bede pisal pewnie w odcinkach, ale mam do dyspozycji tylko lewa reke, a nie jestem mańkutem

ale nie o tym miało być

pytanie pierwsze jak każdy nowy, : jakie najwieksze opony da sie zalozyc?

 

jeżeli amatorskie rajdy i wycieczki, to na pewno simexy se odpuść

myślę, że opona MT w rozmiarze 285/75/16 producenta wybierze za ciebie budżet, którym dysponujesz, ja pewnie założyłbym Wrangler Duratrac

uważem, że 35 cali to już za dużo, zresztą stwierdziłeś że mocy jest wystarczająco, ale jak założysz 35 cali to bedziesz się zastanawiał co sie zdup..ło bo nie jedzie

zeby wsadzic 35 cali musisz zrobić conajmniej 2 cale liftu, tylko pytanie: lift robisz zeby zmiescic kola, czy zeby jezdzic w teren,

jesli tylko chodzi o kola to wystarczy body lift, ale jak pojedziesz w teren, to ci się stare sprezyny uklepia i zacznie obcierac i co podniesiesz wyzej bude, czy zrobisz lift zawieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie odpowiedzieć na jedno (zaje....cie) ważne pytanie: co chcę tym autem robić?

Jeżeli tylko teren to opony ala szumeks 35" są dobrym rozwiązaniem - ale tak jak pisał snake nie da się tego bez liftu włożyć - co do przełożeń to na razie bym się nie przejmował specjalnie - mój kolega jeździ na 37" na standardowych i się da (co nie znaczy że jakoś przyjemnie - mocy jest mało)

35" na samym bodylifcie może być za mało (piszę może ponieważ opony 35" potrafią mieć wymiar faktyczny jak 34", a także 37" - dochodzi jeszcze temat felg, et itp)

 

Jeżeli chcesz z niego zrobić potwora to pomyśl o lifcie 4-6" na zawieszeniu (np efs), podnieś moc silnika (czy to swap czy wymiana turbiny i podkręcenie 2.8), załaduj silverstony 35x11,5r15 i będzie pan zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie za poradę.

 

Odpowiadając na to za***iście ważne pytanie: Patrol ma być przede wszystkim do FANU i to jest jego podstawowe zadanie. Pobocznym zadaniem będzie jego zakładana uniwersalność (np. zwodowanie skuterów (piaszczysty teren) czy przemieszczenie się nim jakieś +/- 150 - 200 KM. Na codzień raczej nie będzie użytkowane chyba że zajdzie taka konieczność (zdążyłem już trochę SNAKE-owi pozawracać gitarę w tej materii :) )

 

Po tygodniu zawracania głowy tu i tam doszedłem do następujących wniosków:

 

- Nie zbędne czynności eksploatacyjne: Wymiana olejów, filtrów, rozrządu i jakieś tam drobne naprawy

- Box od V-Techu

- Podkładki pod sprężyny żeby zwiększyć miejsce na opony

- Montaż Light Baru, który to dostałem od Małżonki na urodziny

- Montaż przedniego zderzaka ARB, który udało się w promocji wyrwać

 

No i Opony: I w tym temacie mam największy problem. Totalny mętlik w głowie w tej materii. Co do rozmiaru będę się upierał na 35 x 11,5/12,5 x 15/16 ale co do modelu to Raz po głowie chodzą MT-ki typu:

- BFGoodrich KM2

- Cooper STT Pro (tutaj dobra cena przemawia za nimi)

- Federal Couragia MT

 

A drugi raz:

Silverstone MT-117 X-Treme 35x11,5x16 

 

I tutaj tyle o ile pierwsze "wybory" będą zacne w poruszaniu się po asfalcie to 2 wybór słyszałem że nie koniecznie - podobno będą znikały w oczach (i tutaj proszę o komentarz co to znaczy "w oczach" - wiem że jest ciężkie pytanie i wiele czynników się na to składa ale +/- z waszego albo z waszych znajomych doświadczeń ile te gumy przeżyły ?). Z drugiej strony jak ziomki mają tego typu opony to obawiam się że wyjazd w teren z nimi może nie być dla mnie taki udany A OSTATNI punkt, który mnie martwi to wodowanie skuterów na piaszczystym terenie - czy faktycznie one się tak w nim kopią ?

 


Oglądając filmy lipy takie nie ma: 

 

Następny temat FELGI:

 

1. Zwykłe stalowe czy z badlockami ? 

2. 15 czy 16 (słyszałem że 15 potrafią szorować o zacisk, czy odpowiednie ET załatwia temat) czy 16 ? 

 

Jak widać pytań pełno i każda odpowiedź rodzi kolejne pytanie  :) :):):)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beadlock fajna rzecz, ale jeśli chcesz, to musiałbyś najpierw wybrać oponę, bo mają różne wysokości stopki, co się oznacza, że nie każda opona zagra z każdym beadlockiem

najlepiej jakby ktoś zrobił beadlocki pod daną oponę (znam takiego jednego co robi), chyba, że wybierzesz oponę na którą kupisz gotowca

felgi z beadlockiem+opona Silverstone i nigdy tego nie wyważysz, y61 jest wrażliwy na drążki kierownicze przy 35 cali oponie sam sobie odpowiedz

aaa tam i tak wiem, że założysz 35 cali

a ha i silverstony w piasek to na prawdę nie najlepszy pomysł

możesz mieć felgi 15 lub 16 cali, jak nie chcesz sie bawić z poszerzeniami to szerokość 8 cali ET nie więcej niż -25

ja bym boxa sobie odpuścił i poszedł raczej w stronę pompy mechanicznej

ziomkami się nie przejmuj, w tym sporcie najważniejszy jest łącznik między pedałami a kierownicą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...