Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swap hamulców


drds
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A znaleziono gdzieś,że podaje jakie można zastosować? NIE!

Więc?

Niedawno na forum rozbrzmiewała zażarta dyskusja na temat opon.Ileż to potu wylano by dojść do jednego słusznego wniosku:do Kaśki opony tylko oznaczone jako SUV.Bo wzmacniane,bo wytrzymalsze...i co?Te nasze dywagacje  ASO tak! ASO! mają głęboko w d***e Zakładają zwykłe,żadne SUV-y,a przecież to też jest ważny element bezpieczeństwa! A co będzie jak na takich oponach stanie się wypadek?My to odpuszczamy,bo to ASO...

Producent nie opublikował żadnych norm dotyczących hamowania oprócz długości drogi hamowania.W homologacji na pewno jest zapis o tarczach,przód wentylowane,tył lite,może i jest wspomniany rozmiar tarcz,ale jak to się mata droga hamowania do jej uzysku? Jedni hamują na Continentalach inni na Barumach,droga ,drodze nierówna,będzie dłuższa przy hamowaniu,czy ktoś kogoś w tedy poda do sądu o złe zapisy?Ani mu to będzie w głowie.Więc podejrzewam,że większe tarcze,klocki i odpowiednie zaciski zrobią na pewno lepszą robotę niż to co jest w homologacji...

I tym optymistycznym akcentem mam zamiar zakończyć dysput...troszkę było polane.Idę spaaać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak na szybko.... suv nie sóf

Byle nośność nie była mniejsza, indeks prędkości pomijam bo też ma drugie dno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 ASO! mają głęboko w d***e Zakładają zwykłe,żadne SUV-y,a przecież to też jest ważny element bezpieczeństwa! A co będzie jak na takich oponach stanie się wypadek?My to odpuszczamy,bo to ASO...

To jest właśnie bałagan w przepisach a nie tyle w nich co w ich stosowaniu. Ze strony urzędników czy wykonawców można wszystko, ale w drugą stronę, gdy Nam się coś należy lub czegoś usiłujesz się domagać, to już przepisy są skrupulatne na Naszą niekorzyść oczywiście.

 

.Producent nie opublikował żadnych norm dotyczących hamowania oprócz długości drogi hamowania.

No właśnie, skoro nie opublikował to tak jakby wykluczał jakiekolwiek zamiany, odbiegające od tego co w dokumencie dopuszczającym pojazd do eksploatacji homologacją zwanym jest zapisane. A ona podaje że "homologacja typu - procedurę, za pomocą której stwierdza się, że typ pojazdu, przedmioty jego wyposażenia i części spełniają wymagania określone w art. 68 ust. 7 ustawy;"

Gdzie "przedmiot wyposażenia - układ lub zespół pojazdu, w szczególności hamulce, układ ograniczający emisję spalin, elementy wnętrza pojazdu, silnik;"

Można się kłócić i spierać w nieskończoność a życie jest życiem i dla jednemu się uda a innemu nie. Ale na tym forum nie możemy pisać jedynie o tym co byśmy chcieli zmodyfikować bez odniesienia do przepisów. Życie pokazuje że co niektórych trzeba otrzeźwić w ich zapędach. Założenie odrębnego tematu, jak proponujesz na nic się zda, bo zapaleńcy modyfikacji i nawet tam nie zajrzą bo to temat poza ich zasięgiem będzie a przy okazji konkretnego problemu warto, tak mi się wydaje bynajmniej, troszkę popolemizować na to czego wolno a czego nie, tak by ktoś decydując się na zmiany, był mniej czy bardziej świadom tego co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak już gadka co wolno, a czego nie, pytanie o felgi.

Mam plan żeby felgi 17cala których używałem z zimowkami w Xtrailu, założyć do żony Hyundaia i30.

Rozstaw ten sam, producent dopuszcza rozmiar tylko w szerokości felgi 7cala dla R17, a 7,5 dla R18.

Te z Xtraila są właśnie R17 szer. 7,5 ET40, ale upatrzyłem inne, a że dla żony i tak muszę kupić, więc...

Może dla niektórych lamerskie pytanie, cóż, nie poradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobra. Pogadaliśmy o tym czy można, czy wypada i co powie prokurator, ale do rzeczy.

Czy np nowy Xtrail w najmocniejszej i najcięższej wersji ma większe tarcze? Jest cięższy więc nasze tarcze mogłyby nie wystarczyć. Jutro jadę do ASO więc spróbuję zapytać może mi ktoś coś odpowie. Kurcze blade - auto ma 2 miesiące i już sypie błędami silnika i skrzypi sprzęgło. 

Dzięki wszystkim za dyskusję, jak coś będę wiedział to dam znać.

 

A tak właściwie to jakie są rozmiary tarcz ww QQ II - przeglądam różne materiały i widzę przód 320 lub 296 a tył 292?

Edytowane przez drds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo strach tu będzie zadać jakieś pytanie, sami prawnicy, a żadnego mechanika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie od dziś wiadomo, że QQ to auto dla dziewczynek lub dziadków. Dlatego też te pierwsze piszą co najwyżej o pielęgnacji, jak przystało na kobiety. Ci drudzy natomiast marzą o lepszych żarówkach, sądząc że w ten sposób poprawią wzrok utracony w młodości. :D;)

Poważniejszych tematów na temat tuningu tu nie uświadczysz. Nie ten target, że tak powiem. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins - ja zrobiłem tuning QQ - wymieniłem opony zimowe na stalówkach na letnie na aluskach - tuning optyczny jak się patrzy :) - a dodam że nie jestem dziewczynką ani dziadkiem

Przy okazji wypiłem z sąsiadem kilka drinków celem uzupełnienia płynów podczas ciężkiej pracy aż zabrakło mi siły na dalsze tuningowanie czyli zmiane dywaników gumowych na welurowe - w ten weekend dalsze tuningowanie :)

I tak bardziej poważnie to osobiście uważam , że nie ma potrzeby grzebania przy nowym aucie celem poprawienia fabryki - tuningowac to bym mógł Golfa II albo jakiegoś Mustanga :) a nie papierową wydmuszkę  z silnikiem i tak już  wyżyłowanym że każdy następny koń albo jakaś dodatkowa elektronika może zabić wszystkie pozostałe.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins - ja zrobiłem tuning QQ - wymieniłem opony zimowe na stalówkach na letnie na aluskach - tuning optyczny jak się patrzy :) - a dodam że nie jestem dziewczynką ani dziadkiem

Przy okazji wypiłem z sąsiadem kilka drinków celem uzupełnienia płynów podczas ciężkiej pracy aż zabrakło mi siły na dalsze tuningowanie czyli zmiane dywaników gumowych na welurowe - w ten weekend dalsze tuningowanie :)

I tak bardziej poważnie to osobiście uważam , że nie ma potrzeby grzebania przy nowym aucie celem poprawienia fabryki - tuningowac to bym mógł Golfa II albo jakiegoś Mustanga :) a nie papierową wydmuszkę  z silnikiem i tak już  wyżyłowanym że każdy następny koń albo jakaś dodatkowa elektronika może zabić wszystkie pozostałe.

Nareszcie jakiś głos rozsądku.

 

Niedługo strach tu będzie zadać jakieś pytanie, sami prawnicy, a żadnego mechanika :)

Strach się bać, ale a racji że dość długo pracowałem w służbach (nie w policji)  którym takie pozdarzeniowe kwestie w świetle prawnym były na porządku dziennym sam niekiedy zadają sobie pytanie do jakiego momentu swap, dla pojazdów poruszających się na co dzień jedynie po drogach, jest dozwolony a których elementów wcale nie powinno się ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie od dziś wiadomo, że QQ to auto dla dziewczynek lub dziadków. Dlatego też te pierwsze piszą co najwyżej o pielęgnacji, jak przystało na kobiety. Ci drudzy natomiast marzą o lepszych żarówkach, sądząc że w ten sposób poprawią wzrok utracony w młodości. :D;)

Poważniejszych tematów na temat tuningu tu nie uświadczysz. Nie ten target, że tak powiem. :P

Colinsie a Ty kim bardziej jestes: dziewczynka czy dziadkiem, zauwaz, ze i jedno i drugie zaczyna sie na "d" wiec moze jestes obojniakiem :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, Ty niegrzeczna... mistrzynio ciętej riposty. :D

I co mam Ci teraz odpowiedzieć?  :huh:

Nie wiem, może sama się przekonaj. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ugryzła :D

I swędzi jak ch***ra :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzież tam, sam widzisz, że sama zaczepia więc jest zaintrygowana. 

Wychodzi więc na to, że jedynie miło połechtała. :D  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę zauważyć,że wszystko w okolicy koła jest projektowane pod jakieś konkretne siły. Można włożyć nawet i zacisk 6-cio tłoczkowy, nacinane tarcze, do tego opony z wysokiej półki, i gwarantuje że będzie to działać nieporównywalnie lepiej od oryginałów - pytanie tylko,przy którym ostrym hamowaniu coś się urwie. Tak jak znam gościa który w Focusie ma podkręcony silnik na jakieś 400 koni, i w ciągu roku przerabia tak 1-2 skrzynie biegów,bo nie wytrzymują mocy - wszystko jest projektowane pod jakieś założenia. Może to być legalne,ale nie znaczy że dobre ;-)

 

Najprostszą i zazwyczaj najbardziej skuteczną modyfikacją w tym temacie jest kupienie  lepszych klocków - fabryczne zazwyczaj są projektowane aby były ciche i długo wytrzymywały. Bez problemu można kupić klocki dobrej firmy które będą lepiej hamować - tylko wtedy nie płaczemy,że wymiana klocków co 10 tysięcy km a tarcz co 20 ;-)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...