Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Autem bujo


Zolwik_Tuptus

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. 

 

T2 2.7TDI lift 2 cale na zawieszeniu.

 

Przy zmianie obciązenia podczas jazdy (czyli puszczam lub wciskam gaz) zaczyna delikatnie bujać tyłem auta - gdy 

jest przejście z odpuszczonego gazu na wciśnięty w prawo, gdy z wciśniętego na odpuszczony odwrotnie.

Sprawę zauważyłem na śliskim (mokrym) asfalcie. 

 

Gdzie zaczyna pojawiać się luz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie w pierwszej należałoby sprawdzić tuleje tylnych wahaczy "trzymających" most.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tylko jedno koło z tyłu ciągnie (napędza) ??

Masz LSD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam LSD i sprawdzałem z podniesionymi kołami oraz w błocie i działa (spina)

 

Tuleje mostu + olej w moście na początek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. 

 

T2 2.7TDI lift 2 cale na zawieszeniu.

 

Przy zmianie obciązenia podczas jazdy (czyli puszczam lub wciskam gaz) zaczyna delikatnie bujać tyłem auta - gdy 

jest przejście z odpuszczonego gazu na wciśnięty w prawo, gdy z wciśniętego na odpuszczony odwrotnie.

Sprawę zauważyłem na śliskim (mokrym) asfalcie. 

 

Gdzie zaczyna pojawiać się luz?

Gdzieś przy tylnym moście pojawia się luz. A gdzie to trudno stwierdzić bez sprawdzenia.

Najlepiej sprawdzić to na kanale przy pomocy drugiej osoby.

Wjeżdżasz na kanał.

Blokujesz przednie koła solidnymi klinami lub przywiązujesz samochód za hak do drugiego zahamowanego samochodu lub przyczepiasz przyczę z zaciągniętym hamulcem ręcznym.

Schodzisz do kanału, a druga osoba siada za kierownicą.

Osoba za kierownicą włącza pierwszy bieg i próbuje ruszyć do przodu ale nie robi tego. Na przemian lekko puszcza sprzęgło i wciska.

Ty natomiast, w kanale obserwujesz jak zachowuje się napęd, most, drążki i tuleje.

 

To jest chyba najlepszy sposób na sprawdzanie wszelkich tulei napędu czy zawieszenia. Dopiero podczas realnych obciążeń widać co jest zużyte. Nawet zawieszenie silnika i skrzyni biegów da się tak sprawdzić.

I to nie tylko w Terrano.

 

Czasami wystarczy włączyć pierwszy bieg na wyłączonym silniku, zejść do kanału i ruszać samochodem do przodu i tyłu. Czasami przy takich niewielkich obciążeniach, przy dużym zużyciu jakichś tulei dobrze wszystko widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...