Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2,7 dt podłączenie pompy


knopers

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z terrano ostatnio na szybko wymieniałem filtr paliwa i mam problem bo po ok15 min postoju ciężko pali, zapowietrza się i tu moje pytanie jak poprawnie powinna być podpięta pompa wtryskowa do filtra chodzi mi o te dwa przewody który do czego ? pozdrawiam Marcin 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

pierwsze zapoznaj się z tematem: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88241-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/

bo nikomu się nie chce dopytywać o wszystkie dane.

Następnie podaj prawidłowe dane silnika i rocznik samochodu. Podany silnik 2,7 dt nie występuje w Terrano II. Oczywiście możesz powiedzieć, że się czepiam literek ale prawidłowe oznaczenie ma wpływ na dobrą podpowiedź.

Najlepiej załącz zdjęcie obudowy filtra bo były dwa rodzaje - jeden obieg paliwa i dwa obiegi paliwa w zależności od modelu silnika i rocznika występowania. Nie ma prawidłowych danych silnika i rocznika samochody więc odpowiedź jest adekwatna do podanych przez ciebie informacji.

W tematach na forum jest zamieszczony przeze mnie dokładny opis ze zdjęciami podłączeń pompy, a właściwie to wyprowadzeń węży paliwowych z filtra wystarczy poszukać.

Można też zapoznać się z serwisówką zanim zada się pytanie, tam odpowiedź na to pytanie jest na pewno. Linki do serwisówek są zamieszczone w jednym z pierwszych tematów z zielonymi znaczkami - też wystarczy zadać sobie odrobinę trudu aby samemu poszukać.

Następna sprawa to przywitanie się z użytkownikami tego forum ale to robi się w innym dziale choć i tu mogłeś od tego zacząć.

Ogólnie - pierwsze szukamy, a jak nic nie znajdziemy to dopiero później zadajemy pytania.


Tak dla orientacji:

2,7TD - 1993 - 1996 - mechaniczna pompa wtryskowa. Gniazdo diagnostyczne 14 PIN.

2,7TDi - 1996 -1999 - pompa wtryskowa z elektroniką. Gniazdo diagnostyczne 14 PIN.

2,7TDi - 1999 - końca produkcji - pompa wtryskowa z elektroniką. Gniazdo diagnostyczne 16 PIN.

Oczywiście to tak z grubsza bo różnic jest więcej. Na przykład układ zasilania BOSCH i ZEXEL.


Poza tym na króćcach obudowy filtra masz strzałki i nimi się kieruj.

Strzałka skierowana do filtra  - wejście paliwa  czyli dopływ ze zbiornika paliwa.

Strzałka skierowana z filtra - wyjście na pompę wtryskową.


Oczywiście przy filtrze z dwoma wężami. Przy filtrze z czterema wężami jest trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt źle zacząłem, szukałem info na ten temat ale nic sensownego nie znalazłem, ludzie na forach nie zawsze są pewni tego co piszą. Mój terrano jest z 1996r jest to silnik 2,7 TD jest w nim filtr z czterema przyłączeniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz filtr jak w terano 1 więc jak stoisz przy prawym błotnik i patrzysz na filtr to grubszy wąż to zasilanie a ten cieszy to montujesz nad nim jest kruciec.lewa strona filtra to dopływ ze zbiornika a cieszy to nadmiarowy do zbiornika.a tak poza tym azm-61 silniki td występowały w terrano nawet do 2000 roku osobiście serwisuje te auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli gruby wężyk to zasilanie więc mam wszystko dobrze podpięte. A czemu może się zapowietrzać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak poza tym azm-61 silniki td występowały w terrano nawet do 2000 roku osobiście serwisuje te auta.

 

Podałem ogólny podział ale były wyjątki. Wymiatali magazyny z części to zmontowali takie cuda.

Wiem, że były nieliczne takie wynalazki o których wspominasz. Trafiają się niekiedy (bardzo rzadko) w ogłoszeniach.

Natrafiłem np. na taki o ile pamiętam z 2000 rocznika z deską rozdzielczą popielatą i bez poduszki pasażera ale z wszystkimi plastikami beżowymi, a nie popielatymi jak było we wcześniejszych modelach do 1999 roku. Przód maił już ten najnowszy montowany od 1999 roku z dużą chromowana atrapą.

Zdjęcie zapożyczone z portalu ogłoszeniowego.

post-21823-0-05210300-1492962940_thumb.jpg

W nim był silnik bez chłodnicy powietrza - typowy wygląd silnika 2,7TD.

Dla  kolegi  knopers

 

Zapoznaj się także z tematem: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65617-ford-maverick-nissan-terrano-27-td/?do=findComment&comment=726159

 

A tu masz opis podłączeń filtra paliwa:

 

Przewody paliwowe nr 1 i 4 idą do zbiornika.

Przewody paliwowe nr 2 i 3 idą do pompy wtryskowej.

Do króćca z numerem nr 1 doprowadzane jest paliwo ze zbiornika. Następnie paliwo przechodzi przez filtr i wychodzi do pompy wtryskowej króćcem nr 2. Następnie nadmiar z pompy wtryskowej i wtryskiwaczy powraca przewodem przez króciec nr 3 i jeśli paliwo nie osiągnęło jeszcze temperatury 30 oC to nie przechodzi do króćca nr 4, a co za tym idzie do zbiornika lecz przechodzi przez termostat w małym obiegu i ponownie przepływa przez króciec nr 2 zasilając pompę wtryskową. Tylko niedobór paliwa spowodowany jego zużyciem w czasie pracy silnika dopływa przez króciec zasilający nr 1. Jak temperatura paliwa przekroczy 30 st. C to termostat umieszczony między króćcami nr 3 i 4 otwiera przepływ paliwa i palio przepływa przez króciec nr 4 powracając ponownie do zbiornika paliwa.

post-21823-0-25820600-1492965810_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że pomyślisz wężyki z nadmiaru i powrotu i będziesz miał problemy z zapowietrzaniem już to kiedyś przerabiałem w swoim osiołku dużo nie brakowało a wyciągał bym pompę wtryskową bo myślałem że pada.sprawdź rozpiskę azm-61 i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...