Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kontrolka oleju


jacekna

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Nissana Patrola silnik 3.0

 

mam problem z kontrolką oleju przy odpalaniu pojazdu, czasami ona nie gaśnie, nie zależy to od temperatury silnika, czujnik oleju był wymieniony.

Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? Jeśli tak to poproszę o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik był wymieniany - to oznacza jedno - zbyt niskie ciśnienie oleju w układzie (stan oleju na bagnecie sprawdzałeś?).  Podepnij zamiast czujnika - manometr, będziesz wiedział - najprawdopodobniej pompa oleju lub panewki siadają. Jaki przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze @polo32 sprawdź kompresję

w przypadku tego silnika i takiego przebiegu może to oznaczać agonię :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak widzimy to w czarnych barwach :).  Niskie ciśnienie oleju może powodować oprócz jego zbyt niskiego stanu np. zapchany smok w karterze, niedrożna magistrala, filtr oleju, rozrzedzony olej, mało wydajna pompa itd., itd. Za mało informacji: kiedy wymieniany filtr i olej (jakie?) - to sprawy mechaniczne. Od strony elektrycznej - np. czujnik (nie wiadomo który był wymieniany - z tego co wiem są dwa: wysokiego i niskiego ciśnienia), słaba masa bądź zwieranie do masy przetartego przewodu.

 

Wg schematu /#5/ czujnik niskiego ciśnienia jest po lewej stronie silnika (strona kierowcy) - po włączeniu zapłonu jest normalnie zwarty do masy (obwód zamknięty = kontrolka świeci). Z chwilą pojawienia się odpowiedniego ciśnienia, obwód jest rozwierany i kontrolka gaśnie - sprawdź (wymień) ten czujnik, bo wymieniłeś czujnik wysokiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za moje "czarne wizje" ale ja po prostu mam uprzedzenie do tego silnika i zdania nie zmienię stary już jestem i nic na to nie poradzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mogę się mylić (nie znam tego silnika), jak również jak był eksploatowany (miasto/ długie trasy, styl jazdy itp.)  i na jakim oleju jeździł, ale pewne ogólne rzeczy występują przy danych objawach, niezależnie od tego jaki to silnik (sam zasugerowałem się opisem i rzuciłem myśl o panewkach i pompie).

Czasami jednak występują błahe sprawy i od nich należałoby zacząć (tu: sprawność czujnika n.ciśnienia, wartość ciśnienia na manometrze w miejscu tego czujnika, itd.) - zawęzi to obszar poszukiwań.

Zgadzam się również z tym, że pewne silniki mają swoje wady (vide: diesel Mazdy 6), co do Patrola - o silnikach nie wypowiadam się, ale często zawodzą czujniki, w tym zwłaszcza czujniki ciśnienia oleju ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...