Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Patrol GR y60 3d Dziewica-Motanie od podstaw!


PawelLeszno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów.

Jest to mój pierwszy post na forum, którym chciałbym się również przywitać! 

Nazywam się Paweł, pochodzę z Leszna wlkp i mam 23 lata  :wave:

 

Do rzeczy.

 

Równo rok temu, nakręciłem się na OFFROAD jako totalny laik w temacie, osoba raczej unikająca błota. Małe spróbowanie błota na miejscu pasażera w kolegi Pajero, nakręciło mnie mega pozytywnie w tym kierunku. I tak 3 dni później stałem się posiadaczem Pajero II krótkie (kilka zdjęć wrzucę w poście). Jako że Pajero kupiłem już dosyć przerobione pod kątem offroad, które swoje czasy świetności i młodości miało za sobą, jednak uważam że kupiłem dobrze, kilka spraw eksploatacyjnych, jakieś nowe amorki, bagażnik dachowy i kilka pierdół. Generalnie Pajero jest fajne i daje rade w błocie, nie miałem nigdy problemu typu "nie da się". No ale trzeba się odważyć. 

 

Będąc na kilku imprezach off, słuchając i patrząc na Patrol GR y60 zakochałem się w tym krótkim "kanciaku". Spokojnie sobie patrząc na ogłoszenia zagraniczne, wytrwale, miesiącami wypatrywałem Patrola tak zwanego rodzynka. No i trafił się. 

Patrol GR z 1993r z motorem 2.8 Turbodiesel przebiegiem 370 tyś. Krótki, 100% seryjny, koła szosowe, buda lekko zgnita technicznie ma być sprawny, ogłoszenie prywatne z Holandii. No to dzwonimy:) Odbiera miła starsza Pani, która daje męża do telefonu. 

Po 15 minutach słuchania, jaki ten patrol jest wspaniały itp poszedłem krok dalej. Zdecydowałem się o zakupie tego egzemplarza. Poprosiłem o rezerwację itp, wysłałem kierowcę z lawetą i tak po 3 dniach z lądował u mnie Patrol. Egzemplarz z pierwszej ręki!!! Wyposażony we dwa oryginalne klucze, książkę serwisową z instrukcjami, fabrycznym podnośnikiem słupkowym NISSAN i wieeeloma gadżetami którymi byłem wręcz podniecony ( biorąc pod uwagę wiek auta raczej rzadki widok). 

Okazało się że silnik lekko się poci, jest po generalnym serwisie. Mosty skrzynia itp oklejone syfem, widać że używane, ale nie kombinowane. Buda lekko zgnita, bez tragedii, progi całe, tylko ranty błotników pod poszerzeniami. Ramo jak ta lala, czarna, kiedyś tam konserwowana, lekki punktowy nalot rudej w tylnej części, nic wielkiego. 

 

Postanowiłem sprzedać Pajero, które w ostatnim czasie pochłonęło majątek (nowe tarcze, klocki, zaciski, skrzynia z reduktorem, nowe tuleje, oooj i dużo więcej) na rzecz Patrola :dribble:  w którym od zawsze byłem zakochany.

 

Jestem tutaj w celu, zaciągnięcia nosa odnośnie mądrego przygotowania do błota. 

Kasa ze sprzedaży Pajero będzie przeznaczona na Patrola ( oficjalnie, pod żonę) żeby nie marudziła. Nie oficjalnie coś tam uda się dołożyć. 

 

Proszę o pomoc, jak się do tego przygotować, od czego zacząć startując od zera konstrukcyjnego, z małym doświadczeniem użytkowym. Co pierwsze modyfikować, co kupować, kiedy warto dołożyć kiedy można zaoszczędzić. 

 

Będzie używane zgodnie z przeznaczeniem. Jak będzie taka potrzeba zostanie utopione, wyciągane z błota itp itd. Raczej nie używane na czarnym, chyba że do bulwarowego przejazdu  :P

 

Koła jakie wybrałem to 35 12.5 felgi mam oryginalne z oponą 31x 10.5 cala, zastanawiam się czy felga może zostać? 

Lift myślę o 4 cale na zawieszeniu, 2 cale na budzie? 

 

Dziękuję za wszelaką pomoc, na tym etapie raczej "pacze-pytam-konsultuje" później będę działał.

 

Coś czuję że to motanie to będzie trudne jak przebycie poligonu :) 

post-105460-0-13572700-1493723120_thumb.jpgpost-105460-0-24346600-1493723126_thumb.jpgpost-105460-0-36658700-1493723128_thumb.jpgpost-105460-0-90477300-1493723132_thumb.jpgpost-105460-0-56987100-1493723137_thumb.jpgpost-105460-0-43949700-1493723192_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego! :)

Do liftu 4" potrzebujesz regulowane drążki panharda, przedłużyć przewody hamulcowe, jeżeli jest blokada to także przewód blokady, obniżyć skrzynie - tutaj najlepiej zrobić to dropboxem.

Generalnie bardzo dobry kierunek z tym liftem - ja mam 2" + 2" i do 35" musiałem przyciąć co nieco - następną razą pewnie zrobię właśnie tak jak Ty chcesz.

Mamy tutaj także kolegę który w dobrych cenach ogarnie temat części - @snake4x4 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam.

Tak właśnie wyczytałem z tymi panhardami itp. Jakiej marki zawieszenie polecasz? Co u Ciebie się sprawdza? 

No i jakie felgi, bo od tego zacznę, felgi i opony-bfgoodrich MT tak myślę że wystarczą. Simex mi się znudził, nie jest to fajna opona, uważam. Ile cali felga do opon 35x12.5? 15 cali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 35x12,5 felga 15x10 et-50 i opony kl71 (opona bardzo dobra na piaski, szutry, kamienie - kiepska do dużego błota)

Co do zawieszenia to jestem miłośnikiem EFSa i taki radzę zakupić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Panowie mam pytanko, mój Patrol nie posiada blokady mostu z tyłu Diff lock. Jak mam sprawdzić i gdzie się dowiedzieć jaka blokada pasuje do mojego ? myślę o 4mad lub arb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz 100% blokady w tylnym moście, to na pewno masz blokadę cierną (LSD),

warianty są cztery

-zostawiasz LSD (jeśli działa), musi mieć odpowiedni olej, zazwyczaj nie działa z powodu zastosowania złego oleju bez rozszerzenia LS

-zakładasz 4Mad lub HF to chińskie zamienniki, każda z nich wymaga kompresora do załączania i odłączania (koszt z kompresorem nieco ponad 3000zł)

-zakładasz blokadę ARB (RD136) ta również wymaga kompresora (koszt samej blokady ok 4000zł, kompresor ARB tylko do obsługi blokad ok 650zł)

-wymieniasz tylny most na oryginalny Patrolowski z blokadą 100%, w tym wariancie w rachubę wchodzi używka, nie wymaga kompresora, załącza się z vacu pompy

Ja na początek na twoim miejscu pojeździłbym z LSD i stwierdził, czy na pewno chcesz wydać minimum 3000zł, żeby mieć blokadę 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie. Jakie macie doświadczenia z zawieszeniem Lovells?


Witam. A więc takie małe zamówienie odebraliśmy od firmy Snorkele.pl:) fajne ceny, głównie ceny zderzaków mocnoo konkurencyjne. Reszta części wiadomo, tu 20 zł taniej, tam 10 zł taniej itd. Teraz powoli trzeba składać to wszystko w jedną całość :)

post-105460-0-32041600-1498043938_thumb.jpg

post-105460-0-04201900-1498043960_thumb.jpg

post-105460-0-34536000-1498043994_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że się kolega szarpnął :) dobrze - czekamy na efekty - jeżeli chodzi o lovellsa osobiście nie miałem przyjemności - ale ogólnie sobie chwalą z tego co mi wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie:) 

To że nie pisałem ostatnie czasy, to nie znaczy że nic się nie działo z moim Parchem.

A działo się dosyć sporo :o 

Postanowiłem zdjąć budę rozebrać ramę do gołego, wypisakować i dać do cynkowania ogniowego.

Tak że się stało, kilka fotek:) 

Mechanik w stodole ostro działa. Teraz pora na składanie... Jakieś porady podczas montowania wahaczy regulowanych, przy dropboxach? 


Witam, powoli brniemy w dalsze prace związane z robienie Parcha. No cóż kilka zdjęć, proszę się zapoznać i podrzucić jakiś pomysł :)

Patrol z bundeswehry poszedł jako dawca. Oferował tylny most diff lock, no i budę osobową, zadbaną praktycznie bez korozji. Pech chciał że ostatnio na męskim wypadzie, zaatakowało mnie drzewo... Stąd uraz na błotniku hehe. Na szczęście mam wtyki w warsztacie, gdzie mechanik aż się trzęsie na nowe wyzwania:D Zastanawia mnie tylko sprawa z wałem, krzyżakami. Jak zastosować podwójny krzyżak? Wał z przegubem? Kupiłem już półoś z Honkera, będę chciał coś wykombinować. Jakieś doświadczenia z tym związane?

post-105460-0-74880500-1502641219_thumb.jpg

post-105460-0-18174500-1502641264_thumb.jpg

post-105460-0-73453900-1502641332_thumb.jpg

post-105460-0-42656100-1502641367_thumb.jpg

post-105460-0-38641200-1506765916_thumb.jpg

post-105460-0-65549700-1506765990_thumb.jpg

post-105460-0-95954800-1506766004_thumb.jpg

post-105460-0-01234800-1506766046_thumb.jpg

post-105460-0-88577400-1506766079_thumb.jpg

post-105460-0-15393400-1506766095_thumb.jpg

post-105460-0-24353100-1506766106_thumb.jpg

post-105460-0-19861700-1506766134_thumb.jpg

post-105460-0-29902600-1506766151_thumb.jpg

post-105460-0-49959000-1506766223_thumb.jpg

post-105460-0-42679200-1506766239_thumb.jpg

post-105460-0-50146600-1506766253_thumb.jpg

post-105460-0-94814300-1506766272_thumb.jpg

post-105460-0-46741100-1506766285_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...