Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

matowe reflektory (górna część)


karibox1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego, że większość xów ma zmatowiałe górne części reflektorów (te w masce) postanowiłem coś z tym zrobić.

Remedium:

Materiały: pasta polerska El commendante (tylko taka, w zielonej puszce są), inne nie działają!

Tools: szmata bawełniana, żadnych wiertarek i innych patentów, tylko ręczna robota!

Know how: reflektory są plastikowe zatem można je polerować.

Czas pracy polerskiej: max 10 minut na jeden reflektor = 20 minut.

Hint: nie wolno używać do tego elektryki, reflektor nie wytrzyma tego i będą wżery, wtopienia, 100%

Hint2: jeśli  jednak użyliście elektryki to moczymy papier ścierny możliwie najdrobniejszy w wodzie i szlifujemy uszkodzone miejsca. Powinno pomóc. Potem oczywiście polerka.

Skuteczność: daję gwarancję

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tip. Jakiś czas temu użyłem zestawiku z Allegro za +/- 28zł. Były tam 2 rodzaje metalowego ścierniwa, chyba 2 rodzaje papieru, gąbka polerska, pasta, 2 szmatki i krem z filtrem UV. Efekt był super, ale nawet po zaimpregowaniu tym 'specjalnym' kremem, po paru tygodniach zauważyłem powrót żółtego nalotu. Absolutnie nie do stanu, w którym lampy były przed operacją, ale jednak różnica pomiędzy reflektorem a kierunkowskazem znowu jest delikatnie widoczna... Daj kolego znać za miesiąc, dwa jak to będzie wyglądać. Może ktoś ma sprawdzony sposób na zabezpieczenie? Ja pewnie szarpnę się na pastę, o której piszesz, żeby zobaczyć czy osiągnę efekt lepszy niż wcześniej. 

 

EDIT: Możesz podać dokładną nazwę pasty albo jakiegoś linka do produktu? Nie mogę nigdzie znaleźć. Dzięki!

Edytowane przez MikeyPhresh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że musi to być pasta wersja zielona, a nie papier i robota ręczna. Tylko wtedy wytrzyma dłużej niż pół roku.

https://www.google.pl/search?client=firefox-b&q=pasta+polerska+commandant&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwi04IekxdPTAhWIKywKHcD0De8QvwUIIygA&biw=1711&bih=1008

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Może ktoś ma sprawdzony sposób na zabezpieczenie? Ja pewnie szarpnę się na pastę, o której piszesz, żeby zobaczyć czy osiągnę efekt lepszy niż wcześniej. 

 

 

Po wypolerowaniu poliwęglanowego  "szkła", pokryj go bezbarwnym klarem. Niektórzy używają lekko barwionego - kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wypolerowaniu poliwęglanowego  "szkła", pokryj go bezbarwnym klarem. Niektórzy używają lekko barwionego - kwestia gustu.

możesz rozwinąć myśl?

 

jaki klar? aby nie uszkodzić plastyku... 

parę dni temu w majówkę też się tym zająłem ale w sposób tradycyjny... 600, 1200, 2500 i k2....

post-58419-0-33983900-1493831701_thumb.jpg

post-58419-0-34249400-1493831729_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klar (klarak) - ostatnia, wierzchnia bezbarwna warstwa lakieru metalicznego, kładzionego na tzw. bazę (dającą kolor dla lakieru). Klar zabezpiecza bazę i daje połysk lakierowi samochodowemu. Malowanie reflektora najlepiej wykonać pistoletem (choć można kupić dwuskładnikowy klar w aerozolu w specjalistycznym sklepie z lakierami samochodowymi). Przed malowaniem odtłuścić powierzchnię, (np. zmywaczem antysilikonowym), bo będzie po pewnym czasie złuszczał się. 

Sposób sprawdzony i często stosowany :).

 

Jak brak odpowiednich warunków, można dogadać się z lakiernikiem - to Wam pryśnie :)

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k**wa nie widzę tego


możesz rozwinąć myśl?

 

jaki klar? aby nie uszkodzić plastyku... 

parę dni temu w majówkę też się tym zająłem ale w sposób tradycyjny... 600, 1200, 2500 i k2....

A Ty musisz być zawsze mądrzejszy i szybszy? he?

Zrób polerkę to będzie lusterko normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k**wa nie widzę tego

nie znalazłem składu tego zmywacza-rozpuszczalnika... jest napisane, że do tworzyw sztucznych też, ale jeśli zwiera aceton to może być po lampie... 

 

https://jaktozrobilemwgarazu.pl/regeneracja-reflektorow-audi-a6/

 

A Ty musisz być zawsze mądrzejszy i szybszy? he?

:icecream:

 

polo... ZST? Ty tubylcem jesteś...  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Od oseska :)

 

Dla niedowiarków, że klarem maluje się reflektory - proszę, przykłady pierwsze z brzegu:

https://jaktozrobilemwgarazu.pl/lakierowanie-reflektorow-sprayem/

https://jotem.in/diy-regeneracja-lamp-samochodowych/

 

Klar, to nic innego jak lakier bezbarwny z filtrem UV - gdyby tak nie było, to wszystkie lakiery metaliczne płowiałyby w słońcu. Ponadto poliwęglan stosowany w reflektorach, jest b.twardym tworzywem, inaczej muchy lepiące się do lamp (kwas), porobiłyby w nich wżery :D. Takie lakierowanie robiłem i polecam.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy akurat to miałeś na myśli ale ja po twoim poście czuję się zaproszony na dokładniejsze przedyskutowanie tematu (a może i testy). Na początek do dyskusji  klar typu carlsberg (kilkuskładnikowy) bedzie dobry?

 

Fucktycznie lampy po polerce wytrzymują od 0,5 do roku i zaczynają żółknąć - chętnie przetestuję warstwę ochronną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma jakies specjalnej filozofii.

Fabrycznie nowe klosze sa zabezpieczane przed uszkodzeniami i matowieniem specjalna chemia.

Z czasem na wskutek działania promieni słonecznych ,brudu i piasku ta powłoka ulega degradacji .

Regeneracja wykonana prawidłowo -klosz bedzie w stanie jak nowy.

Tu akurat zadnego znaczenia nie ma czy polerka bedzie wykonana reczne czy maszynowe -robiona fachowo da taki sam efekt końcowy.

Profesjonaliści oczywiscie robia to wszystko maszynowo ,bo czas to pieniadz.

Lakier bezbarwny czy inne przezroczyste powłoki  z niemieckiego często u nas sa nazywane klarem.W gruncie rzeczy o to samo chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod lakierowanie nie trzeba a nawet nie powinno się polerować reflektora. Lakier lepiej się trzyma chropowatej powierzchni niż lustrzanej  a malując po zmatowiałym kloszu i tak osiągnie się pełną przezroczystość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod lakierowanie nie trzeba a nawet nie powinno się polerować reflektora. Lakier lepiej się trzyma chropowatej powierzchni niż lustrzanej  a malując po zmatowiałym kloszu i tak osiągnie się pełną przezroczystość

To byłoby bardzo pieknie kiedy zmatowiony klosz lampy wystarczyłoby  tylko polakierowac aby w pelni odzyskal fabryczną przejrzystość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byłoby bardzo pieknie kiedy zmatowiony klosz lampy wystarczyłoby  tylko polakierowac aby w pelni odzyskal fabryczną przejrzystość.

Nie tylko bo  najpierw trzeba zetrzeć na mokro utlenioną warstwę plastiku i zmatowić równo całą jego powierzchnię i dopiero można malować. W celu dobrego przylegania lakieru do plastiku można też zastosować pod lakier podkład zwiększający przyczepność tak zwane PZP ( jest bezbarwny ) 

 

Ja moje jedynie wypolerowałem stwierdzając ,że nie warto mi lakierować bo część zmatowienia jest od środka reflektora niestety :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...