Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HYDE PARK- dyskusje na różne tematy


LeonMP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

i amory i spręzyny, wieczorem i ja zmierzę

zmierzyłem, u mnie po wymianie amorków mam ponad 78. Opony standard 65. Niech inni też zmierzą to coś będzie wiadomo Ciekawe czy 4wd ma wyższy prześwit? Zakładam, że też miałem 75. Jakby tu jeszcze 5 zmierzyło to byśmy coś wiedzieli.

 

Ja mam z tyłu 78 cm. Nowe amortyzatory KAYABA wstawiłem 3 miesiące temu (czerwiec 2015), koła 215/60R17, napęd 4wd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odczuwasz, że jest leko wyżej?

 

A to do mnie pytanie? Jeśli tak to nie odczuwam żadnej różnicy.

 

Nie wiem jaka była wysokość przed wymianą na oryginalnych amortyzatorach. Jeden całkowicie puścił (wylał) i dlatego oba poszły do wymiany.

Sprężyny są stare, ale swoje przeżyły, włącznie z ciąganiem wiecznie przeładowanej przyczepy towarowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja już się zgubiłem z jakiego powodu siadł mi tył. Czy przez sklepane sprężyny czy  amory. Sprawdzę na stacji diagnostycznej ich sprawność ale nie wiem czy to coś powie na temat prześwitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na amorki. Na pewno są zużyte. No ale Stormy twierdzi, że to mało prawdopodobne. U mnie blacha osłaniająca tłumik po montażu amorków odleciała, zatem buda się podniosła i odeszła od tłumika. Wcześniej też nie dało się tam wsadzić palca a teraz się da. Są tam jeszcze łożyska w kielichach. Ja miałem je wymienione zatem to też może być powód.

 

Był mój wątek o wymianie amorków wszystkich. Jest tam cena i zakres robót.

A jeszcze zapodaj czy tłumik dotyka do dna bagażnika/blachy osłony?

 

 

Micky nie pisałeś, że taplałeś go w błocie... dopiero teraz zauważyłem, jeśli tam było ostro ( a pisałeś w innym wątku o traktorze) to Stormy zapodał Ci problem: pękł zwój od góry.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem amory dzisiaj na stacji diagnostycznej. Tył 75%, przód 83% wiec domwymiany same sprężyny. Czy możecie jakieś polecić? mozna kupic takie za 100 i za 600. Nie chce miec kangura z tyłu ale od czasu do czasu przyczepę towarową pociągnę.

Edytowane przez michoos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kiedyś miałem wywalone amory, a na stacji pokazywało GIT, samym ciśnieniem opon można uczynić badanie amortyzatorów ze złych do niezłych.

 

Nigdy po wymianie amorków auto wyżej mi nie stało,ale po spreżynach tak, zwłaszcza z początku, zauważyłem zjawisko układania się sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnięte amory można wyczuć po tym jak zachowuje się tył auta. Np. przejeżdżając przez dziurę czuć ze tył ucieka w bok - tego u siebie nie zaobserwowałem ale fakt w przeszłości pamiętam sytuacje gdzie nie było słychać odgłosów z tyłu które mogłyby świadczyć o amortyzatorach a po wymianie okazywało się ze już miały dość. Ja mam 125 tys i nie były wymienianie wiec chyba nie ma innego wyjścia jak wymiana mając sprężyny na wierzchu.

Czy możecie polecić jakieś sprężyny?

 

p.s. czy lpg może przyczyniać się do szybszego "ugniatania" sprężyn? Mam na myśli dodatkowy ciężar paliwa w bagażniku. Jest to 20-25 l benzyny + 60 litrów plg. Oczywiście nie cały czas ale bywa tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim motorze albo AŚ jest tabela GTU usterkowość i X-trail we wszystkich kategoriach wiekowych jest słaby (w dołach tabeli). A ja narzekam, że nic się nie dzieje...

Poza tym w ostatnim Motorze SUV jest opis xa t30 i opisali go jako słabego średniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech piszą co chcą, my wiemy co mamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim motorze albo AŚ jest tabela GTU usterkowość i X-trail we wszystkich kategoriach wiekowych jest słaby (w dołach tabeli). A ja narzekam, że nic się nie dzieje...

Poza tym w ostatnim Motorze SUV jest opis xa t30 i opisali go jako słabego średniaka.

Te wszystkie opinie i kategorie nie wiadomo na podst.jakich kryteriow sa określane.

Czasami przegladam te równe porównania i moim zdaniem one nie wiele maja wspólnego w rzeczywistością.

Moim zdaniem w kategorii aut typu SUV T30 I T31 to sa pod kazdym wzgledem najlepsze auta .

Dlatego martwi mnie fakt ,ze moj T31 jest coraz starszy i jak przyjdzie go sprzedac to tak na prawde nie ma na rynku nic w tej kategorii nowszego i porównywnywalnego parametrami.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim motorze albo AŚ jest tabela GTU usterkowość i X-trail we wszystkich kategoriach wiekowych jest słaby (w dołach tabeli). A ja narzekam, że nic się nie dzieje...

Poza tym w ostatnim Motorze SUV jest opis xa t30 i opisali go jako słabego średniaka.

AŚ to brukowiec motoryzacyjny , artykuły przepisane z Niemiec, większość tkz. niezależnych testów są sponsorowane, a rankingi są przepisywane z organizacji które słyną z oszustw, jak ADAC i podobne.

 

nawet artykuł o oszustwach emocyjnych VW wygląda tak, że 

 

wszyscy to robią 

Amerykanie specjalnie niszczą VW

Koreańczycy też chcą zniszczyć 

to nie wina oszustów, ale testów i morm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały czy duzy LC to nie SUV moim zdaniem a terenówka. Porównać mozna z Patrolem ale moze sie nie znam.

p.s. Gdybym miał 50k pln do wydania na samochód skończyłbym z krótkim Patrolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...