Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Osłona kolektora wydechowego


gkowal

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś jeździ samochodem bez osłony kolektora wydechowego? Pytam się bo moja odpadła, a próby odkręcenia śrub skończyły się ich pourywaniem.

Oczywiście można kupić jakąś używana osłonę i pobawić się z nawiercaniem otworów. Ze względów wizualnych brak osłony mi nie przeszkadza.

 

Zastanawia mnie tylko czy mocno wzrośnie temperatura pod maską. A właściwie bardziej mnie niepokoi olej skapujący z InterCooler'a. Kapał na blachę a teraz będzie bezpośrednio na kolektor.

 

post-20227-0-90082700-1493927237_thumb.jpg

post-20227-0-17609100-1493927249_thumb.jpg

post-20227-0-58694200-1493927259_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej kapiący z pewnością będzie dymił a może i nawet w skrajnych wypadkach się zapalić. 

 

Możesz twoją pordzewiałą osłonę przykręcić drutem przekładając go pomiędzy cylindrami i skręcając z osłoną.  ( może wtedy hałasować troszkę ) 

 

Aby wykręcić zerwane śruby to najlepiej trochę zeszlifować dookoła zerwanej , przyłożyć nakrętkę i przyspawać do resztki śruby i próbować wykręcać. 

 

Olej kapie ci z intercoolera czy rury idącej do niego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak każda metoda nie daje 100 procentowej gwarancji powodzenia ,ale stosuję ją  dosyć często i z kolektorów również dobrze się sprawdza do wykręcania urwanych śrub.  Lepszej nie znam, a ty  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba odkręcenia to dobry pomysł, kwestia tylko czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku robić. Ja swego czasu tak zerwaną śrubę rozwierciłem cieńszym wiertłem i osłonę, by nie brzęczała dokręciłem stosując sporych rozmiarów zewnętrznych a wewnątrz stosownie do zastosowanego wkrętu podkładkę i dokręciłem wkrętem blacharskim. Jakiś tam gwint się zarżnął bo trzymało parę lat. Wiercąc jedną ze śrub wiertarka wpadła mi po jej przewierceniu i wpadłem w panikę że zrobiłem dziurę w kolektorze ale okazało się że gniazda śrub, co jest zrozumiałe, są głębsze niż długość śruby i dlatego wiertło po przewierceniu śruby wpadło głębiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo nie lubię wiercić zerwanych śrub a już w szczególności pod rozwiertak gdzie należało by równo po środku napunktować i wiercić dwoma średnicami wierteł  najpierw mniejszym głębiej potem większym płyciej.   

Nigdy nie wykręciłem jeszcze mocno zapieczonej śruby tą metodą. Albo wiertła się łamią albo śruba za twarda by ją tak na aucie rozwiercić , albo nawet nie drgnie. 

Próbować wykręcić obojętnie od metody polecał bym po nagrzaniu kolektora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana. Z trzech śrub jedna się wykręciła, a dwie się urwały.

Urwane śruby zostały przewiercone, a potem rozwiercone. Na końcu wszystko zostało ponownie przegwintowane.

W operacji wiercenia niezmiernie pomogła chińska przystawka kątowa do wiertarki za 30 zł.

Teraz do kolektora poszły śruby nierdzewne A2.

 

Ale nadal brak odpowiedzi na zasadnicze pytanie - czy brak osłony uniemożliwia użytkowanie samochodu.

 

post-20227-0-26882500-1494051994_thumb.jpg

post-20227-0-64728900-1494052020_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Ty ........  :) Punkcik dla Ciebie. Co do braku osłony to jeździłem bez jakiś czas ale fordem, w każdym bądź razie nic się nie działo ale też i nic ie kapało na kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...