Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem po wycięciu katalizatora P12 2.0 B/LPG


legionpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukałem podobnego tematu ale myślę że zasłuzyłem na nowy wątek, problem zaczął sie od check engine ( błąd katalizatora ) w mojej okolicy nikt nie chciał sie podjąć robocizny ( bo to japoniec ). Znalazłem człowieka który wycioł tylni kat i stwierdził że nie trzeba montować zamiennika ( ceramicznego ), zapytałem o sondy lambda powiedział że są 3 ( jak podłączałem wcześniej pod komputer odczyt był zawsze z dwóch ) no ale może się pomylił .... Sprawe sond lambda załatwił przez podłączenie pod przedni katalizator ( zaraz pod silnikiem ) i tu zaczeły się komplikacje PRIMERKA kopci oraz szarpie, spalanie z 10,7 wacha się 16,1 do 20L.

Dodaje kilka odczytów z sond lambda nie wiem jakie wartosci powinny być

PS: Człowiek który to robił twierdzi że to nie jego wina i obecne problemy to nie wina braku katalizatora

post-103908-0-04191000-1494260013_thumb.png

post-103908-0-97823000-1494260014_thumb.png

post-103908-0-75648800-1494260016_thumb.png

post-103908-0-11242500-1494260018_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy: "Sprawe sond lambda załatwił przez podłączenie pod przedni katalizator ( zaraz pod silnikiem )"?

 

2 sonda powinna zostać na swoim miejscu, tylko powinien zostać założony adapter (np. http://allegro.pl/emulator-adapter-sondy-sonda-lambda-mosiezny-2mm-i6650213076.html).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem z reklamacja teraz utrzymuje że sondy nie były ruszane ... Tak to wyglada fizycznie pod maską

https://youtu.be/yPdvVFUoD1E

A tak pod obd ( 7minut ale starałem sie dokładnie pokazać )

https://youtu.be/4BXHl8_Jfl0

Podobno jest 3 sonda ale komputer nie wykrywa ( gdzies od spodu ) może to coś innego niż sonda ....

Prosze o opinie teraz twierdzi że sonda 2 uszkodzona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy masz 2. Koniec kropka. W tym modelu i silniku są 2 katalizatory - z tego co piszesz drugi został usuniety. Na filmiku numer 2 wygląda jak by pierwszy katalizator nie działał (wypalenie związków platyny itp.) lub go już tam nie ma fizycznie.

 

Pytanie nr 1- dlaczego wycinałeś drugi katalizator jak jedynym katalizatorem którego sprawność jest sprawdzana jest katalizator nr 1 ten połaczony z kolektorem wydechowym - przed nim i za nim masz po 1 sondzie lambda. 

Pytanie nr 2 - czy sonda lambda za katalizatorem została sprawdzona (np. za pomoca palnika?)

Pytanie nr 3 - czy były inne objawy lub czy posiadasz zdjęcie katalizatora tego wyciętego - jestem ciekawy jego stanu.

 

I jeszcze jedna uwaga - w złym dziale wstawiłes wątek , mogłes go umieścić w dziale P12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolbek problem się zaczął od błędu katalizatora wartość poniżej progu ( nie pamietam kodu błędu ) i od czasu do czasu dławił się. Poczytałem forum wyszło na to że katalizator jest na wymarciu. Dałem Primerke do kolesia co zajmuje się katalizatorami sprawdził 1 kat ( był ok poprzedni właściciel wymieniał jest kat ceramiczny ) drugi kat rozsypany nie bylo sondy więc nie włożone jest nic. Teraz zauważyłem zanim się zagrzeje przy 3tyś obrotów szarpie go troche później jak złapie temperature wszystko wraca do normy.

 

post-103908-0-82977700-1494835446_thumb.jpg

post-103908-0-70077700-1494835452_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz akumulator, zresetuj wartosci wyuczone. Zdaj relacje czy coś się zmieniło

 

Czy bardzi smierdzi paliwem zanim sie zagrzeje?

 

I jeszcze czy były robione masy w tylnych lampach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resetowałem Komputer ( odłączyłem na około 2-3h akumulator ) paliwa nie czuć wcale. A jezeli chodzi o mase w tylnich lampach nic nie robiłem. Kolbek podejrzewasz coś ?

Wczoraj zostawiłem Primerke na luzie 10 minut, zgasiłem za około 2h jechałem do pracy i to samo chmura dymu przez kilka sekund i wszystko ok. 

Po 9h odpalam od kopa ruszam zero dymu tylko kolo 3tyś obrotów szarpnie zanim sie rozgrzeje.

Nie mam pojecia co może być nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociagnij nowa mase z minusowej klemy do bloku silnika (a profilaktycznie także masy w tylnych lampach) Podejrzewam własnie że to tutaj tkwi problem. Jak problem nie zniknie daj znać podeśle ci drugą na 100% sprawną sonde na próbe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...