Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Błąd P0171 - lambda.


Arii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Borykam się ostatnio z pojawiającym się co kilkaset km błędem: P0171. Przepływomierz przeczyszczony lecz błąd nadal się pojawia, padło na lambdę. Podczas gazowania na 2,5 tys. obrotów napięcie bank 1 (pierwszej sondy) wskazuje pełen zakres od  0 do 1V. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to ,że wartość 0,0V podczas wciskania gazu także się pojawia. Nawet co chwilę, tak jakby zatrzymywała się na jakiś czas. Myślicie że sonda jest do wymiany?


Dziś podczas jazdy z prędkością 90 m/h wykres sondy od czasu do czasu spadał sobie do 0 i tak utrzymywał się przez chwilę. Czy to normalne? Auto pali średnio 11l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Walczyłem z tym problemem w Almerze N16 też błąd wywalało po kilkudziesięciu km Jak jeździłem po mieście to nic się nie działo P0171 to bład ubogiej mieszanki Nissan kontroluje to właśnie podczas jazdy w trasie lub po przejechaniu większego dystansu od skasowania błędu Czyszczenie  przepływki nic nie dało wymieniłem na regenerowany Boscha i bład sie już nie pojawił Jak potrafisz to sprawdź korekty czasów wtrysku(długoterminowe) Jeżeli są większe niż 10%(ja tak miałem dochodziły do 17%) to przepływka do wywalenia.Sprawdź tez czy po nagrzaniu auta wskazania drugiej sondy sa zblizone do wartosci pierwszej Jezeli bliskie lub takie same to kończy Ci się katalizator Lambda będzie źle wskazywała w tym przypadku bo to jest czujnik i jak przepływomierz podaje złe wartości to sterownik podaje złe dawki i sonda to sczytuje i masz tak jak masz Tu problemem jest przepływka Jeżeli auto ma ponad 150000 km to jest już po niej Gazowanie na luzie mija sie tu z celem trzeba podłączyc tester i w drogę bo jak juz pisalem trzeba znac korekty dlugoterminowe bo wtedy dopiero jest to miarodajne Na wolnych to nie za bardzo dasz rade ogarnac temat Na zero Ci spada bo jak pisalem sterownik zle dawkuje paliwem i skraca czasy wtrysku Jak puscisz w czasie jazdy noge z gazu to sterownik odetnie wtryski i wtedy na sondzie musi byc 0 I na koniec nie kupuj używanych przepływomierzy i tanich zamienników bo będziesz miał ten sam problem Regenerowana Boscha to jest nówka czujnik tylko obudowa jest "wyprana"

Pozdrawiam

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie też auto w trasie nagle stało się zamulone i zaczęło palić krocie? Ja właśnie takie mam objawy. Sprawdzę te korekty i dam znać co wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było czuć ze jak na 1.8 nie jedzie za dobrze Palił  wiecej bo tak jak pisałem Przeczytaj uwaznie Bład P0171 to blad ubogiej mieszanki ale tak na prawde bierze sie on z bogatej Dlaczego? Otoz jak przeplywomierz daje sygnal do sterownika ze jest duzo powietrza( chociaz nie jest) to sterownik wydluza czas wtrysku auto ma bogata mieszanke(pali wiecej) natomiast jak sonda zliczy ze jest za bogato to sterownik skraca czas wtrysku zeby na sondzie bylo ok i tak w kółko Macieju Ja tez na poczatku troche zglupiałem i nawet wymieniłem sonde na oryginalna i nic to nie dało Dopiero wymiana przeplywomierza rozwiazala problem

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa-Bank 1. Ostatnia wartość: 20,31%"
Taki zapis mam z przejażdżki po mieście. Czy muszę zrobić pomiar w trasie? Ogólnie to faluje pomiędzy 15-20.

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Mozesz przejechac Procedura Nissana jest taka PREDKOSC POWYZEJ 70 KM/H ALE OBROTY PONIZEJ 2500 JEDZIESZ Z TAKIMI PARAMETRAMI MINIMUM 3 MINUTY WTEDY ZACZYNA SIE SPRAWDZANIE PRZEZ STEROWNIK PARAMETROW  Według mnie tak jak pisałem wywalaj przeplywomierz A sprawdzales na nagrzanym silniku w granicach 2500 obr na luzie wskazania sond tak jak pisałem czy te wartosci nie sa bliskie chodzi o stan katalizatora  sonda druga ma miec wyzsze napiecie nawet 0,6-0,7 V to nic zlego Ja tez mialem taki rozjazd korekt i wymiana przeplywki zalatwila sprawe I na koniec Nie oszczedzaj na przeplywomierzu Ja zalozylem 3 uzywki i jeden zamiennik i nedza dopiero regenerowany Bosch zalatwil problem Jezeli po wymianie przeplywki pojawi Ci sie po takiej probie jak opisalem blad P0420 ja tak mialem to kat do wywalenia Blad taki moze sie pojawic bo po wymianie przeplywomierza masz juz mieszanke taka jaka powinna byc wiec nie jest uboga i wtedy sterownik moze dokladnie ocenic stan katalizatora Pozdrawiam

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy sprawdzałem u mechanika który podłączył je do kompa, 1 faluje w pełnym zakresie, a druga zupełnie inaczej, fala jest delikatna i wygląda jak rozłożona nić. Gdzie dostanę taką przepływkę?

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Ja brałem w Inter  cars tylko pytaj o regenerowana swoja musisz oddac Moze pasowac od Almery 1.8 wiec szukaj do Almery tez ale sczytaj numer Boscha z obudowy swojego to sobie sprawdzisz czy sie zgadzaja  NIE OSZCZEDZAJ NA PRZEPLYWOMIERZU KUP BOSCH  Po calym zabiegu kup to http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-benzyny-i-lpg/3321-dodatek-do-benzyny-valvoline-max-life-fuel-system-cleaner-350-ml wlej i jezdzij z usmiechem na twarzy

Podaje Ci link mozesz kupic sam wklad tez tam widzialem cos 319 zl

 

https://allegro.pl/kategoria/silniki-i-osprzet-przeplywomierze-256142?string=PRZEP%C5%81YWOMIERZ%20nissan%20primera%201.8&buyNew=1&order=pd&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-4-0511

 

Kurcze zapomnialem Jak juz wymienisz przeplywomierz to skasuj bledy nawet jak ich nie ma Kasowanie przywroci sterownik do fabrycznych ustawien czyli korekty ustawi na 0

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, mam nadzieję że to jest ten przepływomierz bo ręce opadają. Dam znać co wyszło po kupnie przepływki, muszę tylko taką znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co u mnie to rozwiazalo problem Znalezc znajdziesz tylko sczytaj swoje numery moze znajdziesz taniej do Almery 1.8 Ten link co Ci podałem jest z dzisiaj Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, czy diagnoza tego problemu jest możliwa poprzez odłączenie przepływomierza i sprawdzenie jak auto zachowuje się bez niego? Choć pewnie będzie podobnie, bo z drugiej strony pisałeś że system reaguje tak ponieważ mieszanka jest właśnie zbyt bogata, czyli auto zachowuje się tak jakby przepływka i tak była odłączona. Daj znać co sądzisz. Czytałem też, że aby wrócić do ustawień fabrycznych wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas. Może po kupnie przepływki odłączę dla pewności aku na noc i dopiero ruszę.

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca tak jak mówisz Jak odepniesz przepływomierrz silnik będzie pracował w trybie awaryjnym Sterownik dobierze srednia wartosc dla zasysanego powietrza i temperatury bo w przeplywce jest zintegrowany czujnik temperatury powietrza W zakresie do 2500 obr bedzie OK powyzej zauwazysz ze silnik nie wkreca sie na obroty tak jak powinien no i bedzie CHECK  Ta wiec wedlug mnie to droga do nikad Aku nie musisz odpinac Powtorze raz jeszcze Kazde kasowanie bledow nawet jak ich nie ma przywraca sterownik do ustawien fabrycznych Wiem ze sie wahasz bo to bolesne dla kieszeni tez tak mialem ale jak wymienilem to szybko o tym zapomnialem Jak bedziesz dlugo z tym problemem jezdzil wykonczysz motor A dlaczego? Mieszanka uboga ma duzo wyzsza temperature spalania niz normalna a nawet  bogata bo w niej jest duzo wiecej tlenu Jezdzac z takimi objawami wypalisz zawory a moze nawet i gniazda i "czapka" do zdjecia a to juz beda potezne koszty Apropo tch postow co pisalem o przeplywce z zamiennika Tak kupilem i uzywek tez probowalem  (pisalem w poscie wyzej) ale dlugo nie pojezdzila i dlatego z czystym sumieniem odradzam dzisiaj zamienniki Jezeli nie do konca jestes przekonany do moich postow to nie kupuj przeplywomierza Możesz wstawic gdzies auto na diagnoze i porownasz z moja  wtedy bedziesz mial 100% pewnosc  Pozdrawiam

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, zaryzykuję. Właśnie z mechanikami mam taki problem że nie biorą przepływki pod uwagę... Jeden tylko powiedział że to może być przepływomierz, a reszta gada bzdury o sondzie, świecach, kablach i cewkach. Sondy oscylują w swoim zakresie, sprawdzałem to u jednego mechanika (tego który mówił że przepływomierz może być padnięty). Po prostu klapki na oczach, sonda wysyła błąd więc sonda do wymiany. Ręce opadają. Zamówię w przyszłym tygodniu przepływkę i opiszę co i jak. Dzwoniłem już do sklepu i mam 14 dni na zwrot w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, zaryzykuję. Właśnie z mechanikami mam taki problem że nie biorą przepływki pod uwagę... Jeden tylko powiedział że to może być przepływomierz, a reszta gada bzdury o sondzie, świecach, kablach i cewkach. Sondy oscylują w swoim zakresie, sprawdzałem to u jednego mechanika (tego który mówił że przepływomierz może być padnięty). Po prostu klapki na oczach, sonda wysyła błąd więc sonda do wymiany. Ręce opadają. Zamówię w przyszłym tygodniu przepływkę i opiszę co i jak. Dzwoniłem już do sklepu i mam 14 dni na zwrot w razie czego.

jak zamontujesz przepływkę to już jej nie zwrócisz, bo nie może nosić śladów używania, a będzie to trudne... chyba, że naprawdę delikatnie ją dokręcisz

"Długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa-Bank 1. Ostatnia wartość: 20,31%"

Taki zapis mam z przejażdżki po mieście. Czy muszę zrobić pomiar w trasie? Ogólnie to faluje pomiędzy 15-20.

u mnie jest odwrotnie, długo terminowe korekty mam na -4,7, a czasami schodzi na parę chwil na -22 :-/ wtedy auto się dławi na chwilkę, bo czujniki pokazują zbyt bogatą mieszankę... przepływomierz kupiłem używany, nic się nie zmieniło...dosłownie nic. Sondy lambda pracują OK, KATa nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie obraź się ale zmien mechaników Przewodów zapłonowych to w Twoim aucie niet Błąd z cewki lub świec to błąd z wypadania zapłonów a takiego u Ciebie też niet  Moja rada jedź jeszcze do tego mechanika co mówił o przepływomierzu i sprawdź czy silnik nie łapie gdzieś lewego powietrza Mechanik będzie wiedział gdzie szukać Chyba że już to sprawdzaliście Kolego debeściak Kupiłeś przepływomierz z używki Jaką masz gwarancję że jest sprawny? Może jest taki jak Twój? Korekta dlugoterminowa w granicach 10 -  i  10+ to jest w normie krotkoterminowa w czasie jazdy po miescie moze miec tak duze wskazania Ja bym jezeli tego nie robiles sprawdził filtr powietrza swiece i na zimnym silniku jakie sa temperatury pokazywane przez czujnik temp wody i czujnik temperatury powietrza

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kupiłeś przepływomierz z używki Jaką masz gwarancję że jest sprawny? Może jest taki jak Twój? Korekta dlugoterminowa w granicach 10 -  i  10+ to jest w normie krotkoterminowa w czasie jazdy po miescie moze miec tak duze wskazania Ja bym jezeli tego nie robiles sprawdził filtr powietrza swiece i na zimnym silniku jakie sa temperatury pokazywane przez czujnik temp wody i czujnik temperatury powietrza

 

wiadomo, nie mam żadnej gwarancji, że ten drugi przepływomierz jest sprawny w 100%, ale zachowanie silnika powinno się jednak choć trochę zmienić (?) a tu jest dokładnie to samo.

Filtr powietrza zmieniam co 10 kkm, świece co 30 kkm.

 

Temp. na zimnym silnik wg wskazać MAF i temp. cieczy chłodzącej prawie identyczne, różnica 1-2 st. 

 

Robiąc test na sucho, czyli dmuchając przez usta z różną siłą na czujnik widzę na Torque, że czujnik szybko reaguje i pokazuje wzrost/ spadek mg/s. Podczas jazdy także ładnie rośnie spada wskazanie w zależności od otwarcia przepustnicy.

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zobacz jeszcze jakie masz czasy wtrysku moze leje ktorys wtryskiwacz? Może trzeba wlac mu coś do udrazniania wrtyskiwaczy Jaki auto ma przebieg? Sonda przed katalizatorem ma dobre wskazania? A i co masz zamiast kata i co z drugą sondą masz jakiś emulator? PodajeCi kilka przyczyn Możliwe przyczyny Uszkodzony przedni podgrzewany czujnik tlenu Uszkodzone wtryskiwacze paliwa Przedmuchy gazów spalinowych Niewłaściwe ciśnienie paliwa Uszkodzony czujnik przepływu powietrza (MAF) Przy tym przebiegu warto by tez kompresję sprawdzic

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zobacz jeszcze jakie masz czasy wtrysku moze leje ktorys wtryskiwacz? Może trzeba wlac mu coś do udrazniania wrtyskiwaczy Jaki auto ma przebieg? Sonda przed katalizatorem ma dobre wskazania? A i co masz zamiast kata i co z drugą sondą masz jakiś emulator?

 Czasów wtrysków nie sprawdzałem, zobaczę, czy mój soft jest w stanie je sczytać przez OBD - mówię o tych do lpg, bo benzynowe chyba da radę. Jakie mają mieć poprawne wyniki?

 

przebieg 437 kkm.

 

Sonda jest OK, bardzo dokładnie testowałem ją osobiście + spec od elektroniki samochodowej.

KAT wydłubany, emulator od LPG załatwi sprawę drugiej sondy,. która pokazuje wyniki OK, a komp dosłownie raz na rok pokaże błąd 0420 (widać emulator nie zawsze daje radę już ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych (cieply silnik) max 3ms przy 2500 obr 5-7ms tak miał mój na benzynie jak już pokonałem problem z przepływomierzem Sprawdzaj na benzynie jak będzie OK to moze twój problem leży w rozjechanych mapach i to trzeba by dać do sprawdzenia gazownikom Moze sprobuj jeszcze  emulatora mechanicznego sa na allegro jak wywala Ci P0420 robiłem ten myk w paru autach i P0420 juz sie nigdy nie pokazał Przy tym przebiegu warto by sprawdzic kompresje temu silnikowi

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Która to jest opcja w Torque lub Piston? nie mogę znaleźć takiego wskaźnika w programie? mam tylko korekty krótko terminowe i długoterminowe, z podziałem na kilka banków (8).

 

Temp. dzisiaj rano, płyn chłodzący 16 st. C, temp. zewn. 14 st., a MAF pokazywał 22 st. C i temp. jeszcze skoczyła o 3-4 st. jak był podpięty OBD (bez wł. silnika, pozycja zapłon).

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programy kotore wymieniles nie pokaza Ci czasow wtrysku musisz podpiac sie pod cos "powazniejszego" Piszesz ze temperatu powietrza na wlocie doliczajac te 3 4 stopnie wyniesie jakies 26 stopni czyli ok 12 st wiecej niz temperatura na zewnatrz To troche duza roznica jak na zimny silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, zaskoczyła mnie ta różnica, ale z drugiej strony czujnik jest w rurze dolotu... auto stało całą noc nie odpalane, ale silnik to bryła metalu, więc chyba szybciej się chłodzi, chociażby od spodu auta. Natomiast w dolocie temp. wolniej spada i trzyma się dłużej ciepełko zagrzanej wcześnie komory... źle rozumuje?

jak podpiąłem inny MAF, który stał na półce koło auta to wskazywał 20 st. C i też po kilku chwilach temp. powoli rosła (o kilka st), mimo, że silnik nie był uruchomiony.

 

a może ktoś z Was podepnie rano OBD i sprawdzi wskazania temp. wg MAF i porówna z zewn.?

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mechanika, sprawdził parametry sond, przepływki i mówi że są dobre i za takie rozjechane korekty długoterminowe odpowiadają u mnie najpewniej wtryski... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...