Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Błąd P0171 - lambda.


Arii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja do swojego dolewam raz na 5000km Unikasz problemu z "zasyfianiem" wtryskiwaczy Po jakims przebiegu ze wzgledu na jakosc paliwa wtryskiwacze slabiej "pylą" a bardziej "leją" Koszt nie powala a działa sprawdzałem u siebie więc polecic moge Ja osobiście leje Valvoline do czyszczenia wtryskiwaczy benzyny

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki. U Ciebie także występowały takie delikatne drgania wskazówki obrotomierza? Na razie auto chodzi świetnie, niedługo zrobię trasę i dam znać :)
Mam nadzieję że te objawy nie są powiązane z ubogą mieszanką. Jeżeli na wtryskach jest nagar to ten preparat powinien go usunąć. Właśnie taki kupiem więc zobaczymy, po 1 wlanej butelce będzie już różnica?

Sorry sawo że tak przysłowiowo truję Tobie tyłek ale lubię wiedzieć na temat swojego auta ile się da :)

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy .Tymi obrotami to sie nie przejmuj sa one rzedu 10-20 obr/min Auto nie jest nowe wiec takie odchyly nic nie znacza, a po drugie sterownik tez potrzebuje troche czasu aby zsynchronizowac nowe parametry nie bedzie to "siup" i juz  Potrzeba kilometrow i przynajmniej kilku "cykli silnika" Tak te preparaty oczyszczaja koncowki wtryskiwaczy i zawory z nagaru i rdzy ,bo w paliwie jest woda i tego nie unikniesz Widze ze na wskazniku paliwa masz blizej do "ksiegowego" niz pelna to jeszcze bardziej sprzyja powstawaniu rdzy Różnica bedzie gdzies po 100km jazdy Ty jej moze nie odczujesz ale Twoj silnik i wtryski tak Napisales  "auto chodzi swietnie" tzn ze odczuwasz powazna porawe w stosunku do starej przeplywki?

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, auto lepiej przyśpiesza. Teraz czuję że mam 1.8, a nie jakbym jechał 1.4 z dużą budą. No i z wydechu nie śmiedzi już benzyną. Więcej na razie nie mogę powiedzieć, ale na pewno auto zyskało na dynamice i ekonomii. Dodatkowo zmienię dziś filtr powietrza, wprawdzie ten co mam jest dopiero od wiosny, ale jak przepływka nowa to i filtr niech będzie nowy.

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie podejśćie mi sie podoba Jak mogę jeszcze coś dodać to taka moja dobra dla Ciebie rada Nie jeździj na rezerwie lub w jej pobliżu A dlaczego? Dlatego,że Pompa chlodzona jest paliwem Minimalna ilosc paliwa do odpowiedniego schlodzenia pompy to 15 l tzn jakies 1/4 baku Ponizej tej wartosci chlodzenie masz coraz gorsze , a na rezerwie nie masz go praktycznie wcale Powoli zabijasz pompe To tak jakbys nie wiedzial

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę też bo miałem wcześniej zamówioną dedykowaną denso. Ogólnie starą jak wykręciłem to była cała w sadzy, mogła dostać po tyłku więc wsadziłem nową, niech śmiga. Mam nadzieję że katalizator się trzyma dobrze, na razie brak jakiś znaków z jego strony. Autem mało jeździłem jak wyskakiwała uboga mieszanka, starałem się minimalizować używanie samochodu do przestawiania go na parkingu żeby ciekawskich z osiedla nie kusiło.

https://ibb.co/gZw33F
fotka starej lambdy

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak juz pisalem wymiana sondy na dedykowanego Boscha nie dala nic Dopiero wymiana przeplywomierza Arii poszedł na całość i wymienił w tym samym czasie oba te elementy Tylko czemu o tym nie mówił?????

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś wypało mi to z głowy, pewnie przez poniesione koszta :) w każdym razie wymieniłem u siebie i sondę i przepływomierz. Wszystko na oryginalne, dedykowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ma się brykę ma się koszty Jakie ja poniosłem koszty zanim sam sobie auto naprawiłem już pisałem Szkoda że wymieniłeś sondę  Bo jak auto by działało dobrze mógłbyś ją oddać.A z drugiej strony masz nowe i to i to

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, problem wydaje się być rozwiązany! :) Zrobiłem trasę 250 km i check nie wrócił! Dodatkowo auto na prawdę mało pali i fajnie się jeździ :) Dzięki wszystkim za rady, jakby co to będę pisał, ale mam nadzieję że check to już przeszłość. Polecam wszystkim którzy mają podobne problemy kupno oryginalnych, dedykowanych części bo auto zachowuje się zupełnie inaczej. Dodałem cleaner do pełnego baku paliwa i niech śmiga.

https://ibb.co/cWJfkv

To zdjęcie z ekranu ekonomii jazdy po trasie:D wiem że nie należy się nim sugerować, ale to miło wygląda kiedy wcześniej widniało tam 11+. Jechałem 90 do 120 km/h i naprawdę czuć że to inne auto.

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie zakładam nowego tematu ponieważ mój problem jest bardzo podobny, tydzień temu wyskoczył mi błąd 171. Autem szarpie na 2 biegu, spalanie wzrosło z 10l gazu do 16l , po odpaleniu na zimnym silniku jest falowanie obrotów benzyna/gaz na gazie obroty potrafią spaść do zera i auto gaśnie(na zimnym silniku) dodatkowo auto przymulone.Na benzynie auto zachowuje sie trochę lepiej ale też szału nie ma... Byłem już u gazownika, sprawdził wszystko i twierdzi, że od strony gazu wszystko ok (gaz w aucie prawie 2 lata, założony przy 175tys, teraz jest 196tys), kupiłem tez magiczny środek do przepływomierza (bosch 280218094) oraz przeczyściłem przepustnice (była trochę zapaćkana ale nie było najgorzej). Przy okazji jak byłem u gazownika wymieniłem świece na nowe. Sprawdziłem też cały dolot powietrza, nic nie znalazłem.

Na jesieni zeszłego roku miałem ten sam problem , tzn błąd 171 (auto było przymulone i wzrosło spalanie) ale wtedy przyczyna była pierwsza sonda lambda, wymieniłem na oryginał (bosch taki jak fabryczny) i problem rozwiązany- myślę , że tym razem sondę lambda mogę wykluczyć. 

Chcę jeszcze sprawdzić napięcie na przepławce(gdzieś było o tym pisane) , zastanawiam sie tylko jak tam sie podpiąć , tzn przewody wchodzące w kostkę są jakby zalane "woskiem" i nie wiem jak sie do nich dobrać...

Czyżby przepływomierz kończył żywot, czy raczej gdzie indziej jest problem?

Przed wymiana przepływomierza chcę się upewnić, że to on jest przyczyna problemu (koszt nowego jakieś 560pln). 

Ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze powinienem sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzymy napięcie pomiędzy masą Masę bierz z budy albo minusa aku a przewodem sygnałowym czyli Y - żólty W przewód wbij szpilkę i po problemie
Po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy powinno być:
- wolne obroty między:1,0-1,7V
- 2500rpm : 1,5-2,1V
Po przegazowaniu ponad 4 tyś napięcie powinno rosnąć liniowo i przekroczyć wartość 3V i dojść do około 4V Jak napięcie przy tych obrotach nie będzie rosło lub tylko nieznacznie przepływka jest uwalona
Powyższe parametry dotyczą silnika QG z OBDII
Jeżeli napięcia będziesz miał takie jak napisałem przepływka powinna być dobra Piszę powinna bo powinieneś jeszcze sprawdzić oporność przewodów idących ze sterownika do przepływomierza ale to już wybitnie  czarny scenariusz.

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastiw, temperaturę w dolocie miałem o 10 stopni większą niż na zewnątrz. Oczywiście chodzi o zimny silnik. Korekty długoterminowe po trasie wynoszą u mnie 0. Więc problem rozwiązany (wcześniej dochodziły do 20).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastiw, temperaturę w dolocie miałem o 10 stopni większą niż na zewnątrz. Oczywiście chodzi o zimny silnik. Korekty długoterminowe po trasie wynoszą u mnie 0. Więc problem rozwiązany (wcześniej dochodziły do 20).

Czyli temp nie ma się co sugerować. Spoko, u mnie korekty on -5 i przy mocnym gazowaniu spadają na -22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzymy napięcie pomiędzy masą Masę bierz z budy albo minusa aku a przewodem sygnałowym czyli Y - żólty W przewód wbij szpilkę i po problemie

Po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy powinno być:

- wolne obroty między:1,0-1,7V

- 2500rpm : 1,5-2,1V

Po przegazowaniu ponad 4 tyś napięcie powinno rosnąć liniowo i przekroczyć wartość 3V i dojść do około 4V Jak napięcie przy tych obrotach nie będzie rosło lub tylko nieznacznie przepływka jest uwalona

Powyższe parametry dotyczą silnika QG z OBDII

Jeżeli napięcia będziesz miał takie jak napisałem przepływka powinna być dobra Piszę powinna bo powinieneś jeszcze sprawdzić oporność przewodów idących ze sterownika do przepływomierza ale to już wybitnie  czarny scenariusz.

 

Dziś dokonałem pomiaru zgodnie z wskazówkami

-wolne obroty 1,6V

-2500rpm 1,84V

- 4tys i tutaj zonk , napiecie wzrosło tylko do 2,13V i za nic nie chciało sie ruszyć dalej...

 

kupuję nowy przepływomierz, mam nadzieję, że problem ustąpi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dokonałem pomiaru zgodnie z wskazówkami

-wolne obroty 1,6V

-2500rpm 1,84V

- 4tys i tutaj zonk , napiecie wzrosło tylko do 2,13V i za nic nie chciało sie ruszyć dalej...

 

kupuję nowy przepływomierz, mam nadzieję, że problem ustąpi :)

Też dziś mierzyłem i i mam dokładnie tak samo... Przy 4 tys 2V z groszem...

Mam nowy przepływomierz, oryginał. Po podpięciu i odpaleniu silnika na postoju nie odczuwam zmian, ale podpięcie pod miernik dopiero po południu. Wg torque korekty wtrysku mocno skoczyły do góry, zobaczymy na trasie.

 

OK, no i po trasie. Autko lepiej się zbiera, prawie nie szarpało, chociaż pewności nie mam, muszę pojeździć więcej ;-)

 

Natomiast pomiar napięć dał dziwne wyniki... (przypominam przepływomierz nowy, oryg. HItachi)

 

jałowy bieg - 1,56V

2500 rpm - 2.1 V

4000 rpm 2,6-2,7V

 

więc daleko do 3-4V o których pisaliście. Kupiłem wadliwy przepływomierz, czy co?

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dokonałem pomiaru zgodnie z wskazówkami

-wolne obroty 1,6V

-2500rpm 1,84V

- 4tys i tutaj zonk , napiecie wzrosło tylko do 2,13V i za nic nie chciało sie ruszyć dalej...

 

kupuję nowy przepływomierz, mam nadzieję, że problem ustąpi :)

Ja również wymieniłem dziś przepływomierz (oryg Bosch), zrobiłem tylko kilka kilometrów więc narazie się nie wypowiadam.Auto zalałem do pełna gazem i będę wszystko bacznie obserwował. Oczywiście dokonam też pomiaru napięcia aby zobaczyć co się zmieniło.Czyli teraz jestem po czyszczeniu przepustnicy oraz wymianie przepływomierza. Za kilka dni sie odezwę w temacie i napiszę jakie odczucia po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz to sprawdź napięcia i podaj wyniki, bo co ten test mi się nie podoba... w manualu piszą tylko, by badać na biegu jałowym i ma być od 1 do 1,7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...