Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara d23 niższa z lewej o 2cm


Kacper44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku miesięcy posiadam navarę d23 i ostatnio zauważyłem że jest lekko przechylona na lewą stronę.

Po wizycie w serwisie i w salonie obejżałem kilka innych sztuk i wszystkie ten sam problem. Czy to jakiś błąd na etapie projektu? Co dalej z tym robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był kiedyś program i mitsubishi nowe odebrane z salonu miało podobny problem. Okazało się że to wina konstrukcji pojazdu i zaproponowano użytkownikowi, jeśli mu to przeszkadza,  podłożenie podkładek by wyrównać pojazd. Nie pamiętam jak to się skończyło. Może tu podobnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, oglądałem przed chwilą Navarę i stoi prosto, tak że to nie wina fabryki. Może fabrycznie były inne resory a teraz po wymianie siada, ten wymieniony był oryginalny..???, może wymiana drugiego resora pomoże ją wyprostować. Jeśli wymieniony resor był oryginalny to bym problem zgłosił Nissanowi by się ustosunkował, choć to zapewne nic nie da, ale spróbować można 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest prawie nowy 8000km jestem pierwszym właścicielem jest to wersja bez resorów z tyłu całość na spiralach. Oglądałem na placu u dealera 4 inne sztuki i każda jest mniej lub bardziej krzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia złego montażu.

W przypadku sprężyn i resorów tuningowych (podnoszących auto np. o 2cale) producenci (Ironman,Dobinsons itp) sprzedają sprężyny i resory o większej wysokości na stronę kierowcy i mniejszej na stronę pasażera, motywując to faktem, że kierowca jest w aucie zawsze, a pasażer nie.

Może trzeba by się zorientować, czy nie powinny być zamienione stronami, w końcu montują to tylko ludzie i taki błąd ma prawo mieć miejsce, dziwne jest tylko to, że taki błąd został wielokrotnie powtórzony.

Na początek sprawdziłbym, czy w tych autach producent daje sprężyny o tym samym numerze na prawą i lewą stronę, bo jeśli nie to najprawdopodobniej są to dwie różne spręzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niestety muszę zmartwić kolegę ,że jest to problem konstrukcyjny który w Australi został objęty akcją serwisową. Z tego co pamiętam sprężyny były zbyt miękkie. Właściciel nowej Navary zgłaszał problem w Polsce oraz europejskiej centrali nissan ,ale odpisali mu coś w stylu " błąd mieści się w dopuszczalnych normach Nissan" a gdy poprosił o przedstawienie na piśmie oświadczenia że nie stanowi to zagrożenia dla bezpieczeństwa pasażerów [ w tym wypadku obciążenie na jedną stronę wynosiło więcej o ~250 KG] temat ucichł. Jest to długo ciągnący się wątek na innym forum którego z oczywistych względów nazwy nie wypada mi podać ,ale jak coś to pisz na priv to Cię nakieruję.

Ja z mojej strony mam tylko nadzieję że w moim NP300 uniknę problemu , ale na pewno problem trzeba nagłośnić. bo do tej pory z tego co wiem w Europie temat próbują uciszyć. Moim zdaniem problem bezwzględnie powinni rozwiązać.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś podobnego jak z tym mitsubishi o którym pisałem wyżej. 


Napisz czy zadzwoń do TVN TURBO może zainteresują się sprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Jak na razie złożyłem reklamację w centrali nissana, oddzwonił do mnie jakiś gość z centrali na Europę z Budapesztu. Podobno zastanowią się jak rozwiąć problem i się skontaktują. Pytali też dlaczego serwis nie wymienił zawieszenia, ale to już niech załatwiają sobie między sobą. Czekam teraz na odpowiedź centrali.

Załączam odpowiedź nissan centrala Budapeszt

Szanowny Panie,

 

"Reagując na komunikację z Pana strony dotyczącą zgłoszenia ... informujemy, że sprawa została skonsultowana z Autoryzowanym Serwisem Nissan Auto-Łódź oraz Działem Technicnzym firmy Nissan.

Ekspertyza pojazdu wykonana w Autoryzowanym Serwisie Auto-Łódź wykazała, iż różnica wysokości między stronami z przodu i z tyłu to 15mm. Jak poinformował Dział Techniczny firmy Nissan, na tym etapie uznaje się pojazd VIN: ... za nadający się do dalszej eksploatacji. Stwierdzona różnica wysokości wpływa jedynie w nieznacznym stopniu na estetykę.

Sprawa nie jest zamknięta definitywnie, zamykamy jedynie zgłoszenie. Jeżeli otrzymamy z fabryki instrukcje co do konieczności ewentualnego postępowania w tej sprawie, przekażemy takie informacje Dealerowi. Jeżeli uznane zostanie, że wymagana jest korekta lub naprawa, przekażemy wówczas taką informację."

nikt nie wpadł na pomysł zmierzenia wysokości sprężyn i wykluczenia wady materiałowej - jest dobrze i co się czepiasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpływa jedynie w stopniu nieznacznym na estetykę.......!!!!!!!!! Kpina to co masz przechyłomierz sobie zainstalować by sprawdzać czy stopień estetyki wzrasta czy maleje ..??? Szkoda że nie przysłali Ci od razu przechyłomierza. Ale ja wykorzystał bym ten ich zapis, bo ewidentnie przyznali się do tego że estetyka pojazdu jest naruszona i domagał bym się zadośćuczynienia finansowego które pozwoli Ci zapomnieć o ukrytej, bo taka jest w rzeczywistości, wadzie ukrytej. Płacąc za pojazd płaciłeś za równo stojący więc za ubytki zadośćuczynienie się należy jak psu zupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w zacytowanym piśmie jest mowa o różnicy pomiędzy przodem a tyłem a nie lewą i i prawą stroną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...