Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana dmumasy a biegi.


Ekoludek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko.
Oddałem mojego T30 do mechanika.

Dwumas i tarcza poszła na regenerację, docisk podobno bez zarzutów.

Teraz odebrałem samochód ale jest problem. Bardzo ciężko wchodzą biegi. Podczas jazdy jest trochę lepiej ale do ideału sporo brakuje.

Wrzucenie wstecznego czasami jest niemożliwe bo boję się, że coś rozwalę. Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą idealnie.

Układ odpowietrzałem. Mechanik twierdzi że to się z czasem unormuje ale osobiście to nie wiem co o tym myśleć. 

Tutaj wrzucam dwa filmiki, może coś wam to pokaże: 

FILM 1 

FILM 2 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi powinny wchodzić delikatnie i płynnie...a tu widać kolego, że musisz użyć siły co by wbić bieg i te dziwne stuki blokujące...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda trochę jak nie do końca wysprzęglone. Może zapowietrzył jakimś cudem obwód hydrauliczny od sprzęgła ? 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest odpowietrznik na wierzchu, więc trza próbować do skutku.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze spróbuje jutro od nowa odpowietrzyć w takim razie. :) 
A czy jest możliwe że ta tarcza jak poszła do regeneracji to ją źle zrobili i jest za gruba? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj odpowietrzyć.

Tarcza za gruba??? Raczej okładziny nie są zbytnio wypasione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle spasował wszystko. Albo regeneracja nie poszła..


ergo dwumasa jest jednomasowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty gadasz karibox1 ? Jaka dwumasa jest jednomasowa?

I co niby można źle spasować przy takiej robocie ? Tylko nie mów ,że wycentrowanie tarczy błagam cię. 

 

 

Co do regeneracji tarczy to dziwy wybór , mało kto w osobówkach bawi się w takie zabiegi ( fakt przy dwumasie tarcza jest prosta bo bez tłumików ale ciekawe ile taka regeneracja kosztowała skoro tarcze można mieć nową za 150zł )

I TAK TEORETYCZNIE  Mogli dobrać źle okładziny i jest za-choć jest to mało prawdopodobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywne koło zamachowe, czyli jednomasowe

Tylko co to ma do wrzucania biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy biegi nie wchodzą idealnie huh? No raczej nie. Ale nie upieram się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa nie jest od wchodzenia biegów idealnie ;)

Kiedyś auta miały zwykłe koła zamachowe i biegi też wchodziły bez problemów ;)

No ale zobaczymy czym się @Ekoludek pochwali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak założysz jednomas zamiast dwumasy - to tak. Ma.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chudson ma "jednomas" i jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywne koło zamachowe, czyli jednomasowe

 

I twoim zdaniem wrzucenie bez wyjaśnienia w poście zwrotu zaczynającego się od łacińskiego  awięc :  "ergo dwumasa jest jednomasowa"  ma jakiś przkaz i jest zrozumiałe? 

 

 

Mam jednomas ,jeżdżę bez problemów i nawet by nikt nie zauważył  po przejechaniu ,że coś grzebałem ze sprzęgłem. 

Od razu mówię ,że wyrzucenie dwumasy nic nie zmienia i nie uwierzę w żadne tłumaczenie ,że silnik przystosowany do dwumasy gorzej chodzi na jednomasowym. TEN SAM SILNIK W ALMERZE z TĄ SAMĄ SKRZYNIĄ BYŁ FARYCZNIE JEDNOMASOWY I DZIAŁAŁ DOBRZE. 

 

Za poprawne wrzucanie biegów odpowiadają synchronizatory i całkowite wysprzęglenie a nie dwumasa. Ta odpowiada za kulturę pracy silnika i lepsze wkręcanie się na obroty.( ergo mniejsze spalanie) Dwumasa to jedynie przeniesiony tłumik drgań z tarczy sprzęgłowej na koło masowe. 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy o to chodziło koledze ale słyszałem o takich regeneracjach dwumasy, że robili z nich tak jakby jednomasowe i to może powoduje problemy bo to nie to samo co założenie fabrycznej jednomasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy o to chodziło koledze ale słyszałem o takich regeneracjach dwumasy, że robili z nich tak jakby jednomasowe i to może powoduje problemy bo to nie to samo co założenie fabrycznej jednomasy.

Samo przerobienie dwumasy na jednomasę poprzez zespawanie dwóch części ze sobą nie powinno być problemem ( o ile będzie wyważone )  natomiast nie przy każdej dwumasie uda się wtedy zamontować tarczę sprzęgła z amortyzatorami ( za małe wgłębienie w kole aby pomieścić grubszą wewnętrzną część tarczy ) i tu faktycznie  założenie tarczy od dwumasowego sprzęgła będzie powodować problemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem czy o to chodziło koledze ale słyszałem o takich regeneracjach dwumasy, że robili z nich tak jakby jednomasowe i to może powoduje problemy bo to nie to samo co założenie fabrycznej jednomasy.

Ja przez pojęcie regeneracja rozumiem naprawę a nie zaspawanie koła, bo to żadna łaska.

 

 

o to mi chodzi

Kari, było od razu opisać ze szczegółami a nie tylko dwa słowa...

Taki tajemniczy jesteś :P

 

Sam zainteresowany się jeszcze nie wypowiedział, więc możemy tylko wróżyć z fusów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Thunder - wiadoma sprawa, ale nie każdy użytkownik samochodu ma wiedzę w tej materii a mechanicy dla kasy różne cuda robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co się rozpędzać z teoriami, jak @Eko jeszcze nie dał znać czy odpowietrzył ;)

Wiem, to jest forum i trza pogadać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...