Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wał przedni "leniuchuje" przy włączonym napędzie tylnym


skerim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem to sprawdzić w związku z rozbieżnymi informacjami na forum. Auto na kobyłki, tak na wszelki wypadek wyłączyłem ESP no i rozruch. Efekt poniżej

Nie wiem jak u was ale u mnie wał przedni "leniuchuje" przy włączonym napędzie tylnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy z drugiej strony tez nie miałeś koła? tryb AUTO WŁ ?

jesli tak, no to szacun za...... bo gdyby tryb AUTO zadziałał i włączył przedni napęd auto poprotu yebnęłoby z kobyłek na tarcze hamulcowe.....

 

 

napęd patha mnie tez zastanawia, ostatnio miałem tryb auto włączony i na miekkim podłozu tylne lewe koło buksowało, kontrola poslizgu (tzw glizdy) mrygała a napęd przedni się nie włączył !!!!

i tego nie rozumię o co kaman? wiem powinna zadziałac elektroniczna blokada dyfra ale...czy aby dołączył się przód (4x4) muszą zabuksować obydwa tylne koła? bo zimą na sliskiej powierzchni nie miałem problemu tryb auto dołączał przedni napęd przy poslizgu tylnych kół. I path ciągnął na sniegu/lodzie bez prolemu.

 

A tu taka niespodzianka , oczywiscie wyjechałem ale przeorałem kilka metrów trawska i ziemi lewym tylnym kołem, po wybraniu trybu stałego 4x4 żadnego poslizgu nie było path idzie jak czołg... 

pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw powinien włączyć się ABLS: 

Nie mniej jednak trzeba kilka rzeczy wiedzieć. Aby system zadziałał trzeba przenieść większy moment na koła innymi słowy depnąć pedał gazu i zaraz odpuścić. 

Najpierw zadziałał ABLS a później dołączony zostanie przód. Pewny jesteś że w tym momencie jedno z przednich kół nie uślizgiwało się tak jak tylne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sq- no właśnie iz nie, przednie koła stały w miejscu tylko lewe tylne przeorało 3 metry trawska i ziemi.

I to mnie zastanawia powinien zadziałać ABLS co czuć po pracy ABSu (takie chrobotanie) a tu nic! tylko "glizdy" się świeciły.

Mało tego przy włączonym trybie auto powinnien dołączyć chyba przedni napęd? też tego nie zrobił.

 

Ten system ABLS w Pathu czasem nie działa jak powinien, blokada dyfra za pomocą ABSu i hamulców jest zawodna.

Ponadto aby to działało poprawnie stan hamulców musi być wręcz idealny...

 

Znowu mam zagwozdkę, nie lubię jak coś nie działa tak jak powinno... :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to jak działa ABLS sam jeszcze nie ogarnąłem. Bo działa jak chce. Obserwując pracę trybu AUTO zauważyłem że w trakcie jazdy pracuje on bez zarzutów Ale walka w terenie to niestety czasami wygląda jak opisujesz. Trzeba zobaczyć co opisują w instrukcji bo mam wrażenie jakby pracował on przy prędkościach powyżej 5-10km/h. Na szczęście mamy 4H i 4L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy z drugiej strony tez nie miałeś koła? tryb AUTO WŁ ?

jesli tak, no to szacun za...... bo gdyby tryb AUTO zadziałał i włączył przedni napęd auto poprotu yebnęłoby z kobyłek na tarcze hamulcowe.....

 

pzdr...

Auto w trybie 2WD, z drugiej strony też bez koła (na jednym i tak bym daleko nie zajechał ;))

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie od 5km/h bo zimą na lodzie gdzie ruszając z miejsca zabuksowały obydwa tylne koła system bardzo szybko dołączył przedni napęd. Chyba tryb AUTO nie dopina przodu jesli kręci sie tylko jedno koło, bo wtedy powinien zadziałać ABLS i ruszyć drugim kołem...A jesli i te zacznie buksować wtedy jest sens dołączać przednie. Taka moja droga dedukcji tylko że....

trawersując mając po przeciwległym kole w powietrzu system działa, i tu pada moja teoria...

(tylko nie pamiętam juz czy miałem tryb automatyczny czy zał. stały..) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...