Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana świec, adaptacja przepustnicy.


zwolis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Czy po wymianie świec zapłonowych (1.6 PB, 117KM, 2011), podczas której trzeba odpiąć wtyczkę od przepustnicy (ściągnięty kolektor ssący i przy okazji wyczyszczenie przepustnicy) trzeba przeprowadzić adaptację przepustnicy i czy można to zrobić bez użycia komputera diagnostycznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Chociaż czytając forum niektórzy po montażu mieli problem  z obrotami i musieli jechać do serwisu na adaptację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla spokoju odłącz aku przed rozpięciem i nie powinno nic się dziać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem przed wymianą świec i byłem przekonany, że po wymianie świeczek adaptacja jest niezbędna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem świeczki w pb 1.6 i nie było potrzeby adaptacji , może jest to uzależnione od wersji softu ? 

ps. poliftowy Qq 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po jakim przebiegu/po ilu latach powinno się wymienić świece?

 

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie łudź się, że nie trzeba robić adaptacji. Przez długi czas też tak myślałem. Odpiąłem dzień wcześniej klemę, a i tak adaptacja była konieczna.

Zasada jest prosta, jeśli odepniesz wtyczkę i wyczyścisz przepustnicę, to będziesz musiał robić adaptację. Byle czym adaptacji nie zrobisz, jeździłem po wielu "lokalnych" magikach. Finał był taki, że i tak wylądowałem w serwisie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem świeczki w pb 1.6 i nie było potrzeby adaptacji , może jest to uzależnione od wersji softu ? 

ps. poliftowy Qq 

Ale czy był wyciągnięta wtyczka od przepustnicy, bo zapewne można to zrobić bez wypinania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ale czy był wyciągnięta wtyczka od przepustnicy, bo zapewne można to zrobić bez wypinania? 

 

Boję się, że nawet jeśli nie odepniesz wtyczki, a wyczyścisz przepustnicę z nagaru to i tak adaptacja będzie konieczna. W moim przypadku, w serwisie, cała operacja trwała może 10 minut.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mozna wypiac wtyczke i nie czyscic przepustnicy, wtedy adaptacja niepotrzebna.

 

Jak już zdejmujemy kolektor do wymiany świec, chyba warto zrobić wszystko jak należy, czyli wyczyścić przepustnicę. Nawet kosztem podjechania do serwisu na adaptację. I tak zaoszczędzimy trochę złociszy...

Gdy przymierzałem się do wymiany świec zapytałem w jednym z serwisów ile sobie życzą za taką usługę. W odpowiedzi dostałem następujące ceny: świece 320 pln (ja kupiłem za 160 pln); wymiana świec 250 pln (wymieniłem sam, kupiłem sobie tylko nasadkę do świec, chyba za 40 pln); czyszczenie i adaptacja przepustnicy 250 pln (wyczyściłem sam, a za adaptację zapłaciłem niecałe 150 pln, ale w innym serwisie, nie w tym w którym wcześniej pytałem o ceny). Dodatkowo, po zdjęciu, wymyłem i wyczyściłem cały kolektor wewnątrz.

Teraz przynajmniej wiem co i jak mam zrobione i że w ogóle mam zrobione ;)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo śmieszne !  A tak na poważnie to możecie polecić jakieś konkretne modele z tych "dedykowanych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście zakładam wszystkim  Denso i właściciele nie narzekają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Tyle, że Denso są dwa razy droższe od NGK, a NGK są właśnie dedykowane. Zgodnie zresztą z wpisem w książce serwisowej.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Tyle, że Denso są dwa razy droższe od NGK, a NGK są właśnie dedykowane. Zgodnie zresztą z wpisem w książce serwisowej.

 

Pozdrawiam.

które NGK są tańsza?? made in Japan czy made in France?? od czasu jak mi został gwint od świecy made in France w głowicy to takich nie zakładam (nei tylko mi się to zdarzyło)  :D jak sa made in Japan to spoko :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

od czasu jak mi został gwint od świecy made in France w głowicy to takich nie zakładam (nei tylko mi się to zdarzyło)

 

Jeśli świece ktoś dokręcił za mocno to co się dziwisz, że gwint został. Jest coś takiego, jak klucz dynamometryczny...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione, przepustnicy nie odpinałem(przetarta delikatnie szmatką), lekkie ślady nalotu olejowego w kolektorze(wyczyszczony).Obroty chyba będą o.k po odpaleniu ok.1500(a silnik był jeszcze ciepły) potem spadły do normalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...