Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

system start-stop a żywotnośc turbiny


gawra44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zastanawiam się czy nie występuje sprzeczność w tym co piszą w instrukcji,a piszą tak dbanie o turbinę polega na:delikatnym operowaniu pedałem przepustnicy po uruchomieniu  nie wyłączać silnika zaraz po zatrzymaniu czyli dać odetchnąć turbinie czas około minuty,a z drugiej strony  opisują działanie start-stop który wyłącza system od razu to jak jest z tym chłodzeniem turbiny może ktos ma ciekawe doświadczenia lub spostrzeżenia, jak z żywotnością turbiny wobec tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary i Stop maja dodatkowe chłodzenie z tego co pamiętam wodne.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa informacja o chłodzeniu turbinki wodą, o tym nie miałem pojęcia, wiem tylko że S/S to czyste zło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre mają, inne nie mają. Nie ma reguły.

No dobra, a 1.2 ma? U mnie ostatnia zmiana softu i silnik gaśnie zaraz po zatrzymaniu, nawet po forsownej jeździe :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten chyba nie ma. Zresztą nawet gdyby miał, to takie rozwiązanie to tylko połowa sukcesu. Bo chłodzenie wodne owszem, pozwala jako tako trzymać w ryzach temperaturę turbosprężarki, ale co z tego skoro po wyłączeniu silnika przez system SS przerwane zostaje jej smarowanie. A przecież wiemy, że rozpędzona turbinka potrafi się w takiej sytuacji jeszcze przez chwilę kręcić. Cóż więc nam po chłodzeniu skoro smarowania nie ma. Podsumowując, wg.mnie chłodzenie wodne turbiny to taki półśrodek. Coś tam pomaga, ale nie eliminuje problemu całkowicie (takim byłoby dopiero podtrzymywanie smarowania po wyłączeniu silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten chyba nie ma. Zresztą nawet gdyby miał, to takie rozwiązanie to tylko połowa sukcesu. Bo chłodzenie wodne owszem, pozwala jako tako trzymać w ryzach temperaturę turbosprężarki, ale co z tego skoro po wyłączeniu silnika przez system SS przerwane zostaje jej smarowanie. A przecież wiemy, że rozpędzona turbinka potrafi się w takiej sytuacji jeszcze przez chwilę kręcić. Cóż więc nam po chłodzeniu skoro smarowania nie ma. Podsumowując, wg.mnie chłodzenie wodne turbiny to taki półśrodek. Coś tam pomaga, ale nie eliminuje problemu całkowicie (takim byłoby dopiero podtrzymywanie smarowania po wyłączeniu silnika).

Dalej działa pompa oleju,więc wszystko jest smarowane - nie wiem skąd pomysł że nagle ustaje smarowanie.

 

Zresztą auta z S/S są na rynku już od wielu lat, gdyby faktycznie powodowało to problemy z turbiną(albo czymkolwiek innym) dawno byłoby o tym słychać a tymczasem awaryjność silników nie wzrosła nagle z dnia na dzień kiedy wprowadzono ten system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem niby działa nadal smarowanie jak po wyłączeniu silnika nie pracuje pompa oleju?

W każdym razie w kosiarce 1.2 nie ma żadnego układu podtrzymania smarowania turbosprężarki po wyłączeniu silnika.

Masz natomiast rację z tym, że mimo zastosowania systemów SS nie słyszy się o zwiększonej awaryjności sprężarek.

Można więc chyba uznać, że nie ma potrzeby zawracać sobie tym głowy i wystarczy odrobina zdroworozsądkowego użytkowania silnika, a turbosprężarka z powodu używania systemu SS nie zdechnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem niby działa nadal smarowanie jak po wyłączeniu silnika nie pracuje pompa oleju?

 

Tak, że samochody z systemem S/S mają pomocniczą elektryczną pompę oleju****

 

Żeby nie było - to jest pompa używana w nissanach:

http://slpt.com/brushless-electric-startstop-oil-pump/

 

Właśnie do samochodów z systemem S/S - w momencie gdy gaśnie silnik, pracę podejmuję mniejsza elektryczna pompa i wszystko jest dalej smarowane jak należy.

 

 

*** - pewnie nie wszystkie, głowy nie dam że każdy samochód na rynku ma coś takiego

Edytowane przez gambiting
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, że samochody z systemem S/S mają pomocniczą elektryczną pompę oleju****

 

Żeby nie było - to jest pompa używana w nissanach:

http://slpt.com/brushless-electric-startstop-oil-pump/

 

Właśnie do samochodów z systemem S/S - w momencie gdy gaśnie silnik, pracę podejmuję mniejsza elektryczna pompa i wszystko jest dalej smarowane jak należy.

 

 

*** - pewnie nie wszystkie, głowy nie dam że każdy samochód na rynku ma coś takiego

W których niby Nissanach jest taka pompa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, że samochody z systemem S/S mają pomocniczą elektryczną pompę oleju****

 

Żeby nie było - to jest pompa używana w nissanach:

http://slpt.com/brushless-electric-startstop-oil-pump/

 

Właśnie do samochodów z systemem S/S - w momencie gdy gaśnie silnik, pracę podejmuję mniejsza elektryczna pompa i wszystko jest dalej smarowane jak należy.

 

 

*** - pewnie nie wszystkie, głowy nie dam że każdy samochód na rynku ma coś takiego

No właśnie. O ile chłodzenie wodne turbosprężarek spotyka się dość często, to podtrzymywanie smarowania po wyłączeniu silnika jednak dość rzadko.

Przynajmniej w tanich konstrukcjach, do jakich należy przecież kosiarka 1.2 DIG-T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...