Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Infiniti G35 Coupe by Łukasz


Lukasz_G35
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Na forum trafiłem za namową Coobcia, mówił że tu fajnie i w ogóle :)

Chciałbym przedstawić swój garażowy projekt przy którym dłubie już od jakiegoś czasu.

To już drugi silnik w tym aucie. Poprzedni (seryjny) rozpadł się z hukiem przy doładowaniu 0.8 bara :whistle:  

Baza to:

Infiniti G35 Coupe, 2005, VQ35DE Rev-Up, 300 KM, Manual

Wszystkie prace takie jak mechanika, strojenie, spawanie i lakierowanie wykonane samodzielnie (poza obszywaniem skórą, tego jeszcze nie ogarniam ;) )

Aktualne liczby:

Moc - 536 KM

Moment - 580 Nm

0-100 - 4.7 sek

100-200 - 8.9 sek

0-400m - 12.75 sek

Nordschleife BTG - 8:29

Silnik:

- Tłoki Wiseco 8.8:1

- Korby Eagle

- Panewki ACL

- Śruby ARP

- Kompresor Vortech V3 Tuner Kit

- Większy intercooler

- Pompa paliwa Aeromotive

- Regulator ciśnienia paliwa Aeromotive

- Powrót paliwa

- Przerobione listwy paliwowe

- Zimniejsze świece

- UpRev MAF

- Wtryski GT-R R35

- Węże Samco

- Innovate LC-2

- Chłodnica oleju Setrab

- Pojemność oleju ok. 6,5 litra

- Sterowanie silnika: UpRev Osiris

- Strojenie we własnym zakresie, finalny szlif mapy na hamowni - Coobcio

- olej Penrite 5W-50

- Ciśnienie doładowania 0.8-0.9 bar

Przeniesienie napędu:

- Sprzęgło i docisk Competition Clutch

- Lekkie kolo zamachowe JWT

Wydech:

- Kolektory TopSpeed Pro-1

- Wydech True Dual TopSpeed Pro-1

- X-pipe

- Katalizatory 200cpi – wlasny projekt

- W sumie to wydech jest w czwartej konfiguracji. Z oryginalnego TopSpeeda zostały jedynie końcowe puszki :)

- Średnica rur 2x2.25 cala

Hamulce:

- przód i tył Akebono zdjęte z 370Z i przemalowane

- tarcze seria Akebono

- klocki Akebono Performance

- węże w stalowym oplocie

- płyn Motul RBF 600

Zawieszenie:

- Spreżyny Tein H-Tech dedykowane do 350Z

- Regulowane wahacze przód Kinetix

- Regulowane drazki tyl Kinetix (Camber)

- Rozpórka przód

Koła:

Felgi TenzoR

- przód 8,5x19

- tył 10x19

Opony Michelin Pilot Sport Cup2

- przód 235/40/19

- tył 275/35/19

Nadwozie:

- Lampy przód polift, bi-xenon, środki pomalowane na czarno

- Lampy tył polift od Nissan Skyline 350GT, fabrycznie żółte kierunki

- Zderzak przód - K2 Remix

- Dokładka zderzaka tył Nismo Style 

- Elektrycznie składane lusterka od 350Z

- Klapa tył VIS Racing, Carbon 

Wnętrze:

- Deska, kierownica, mieszek, ręczny obszyte skórą

- Inna gałka zmiany biegów

- Dodatkowe zegary: EGT, temperatura oleju, ciśnienie oleju, AFR, ciśnienie doładowania, ciśnienie paliwa

- Wymienione wszystkie głośniki na Infinity

- Wygłuszony środek

I jeszcze kilka pomniejszych pierdół o których zapomniałem, bądź nie warto pisać :)

Ogólnie fura cieszy i śmiga bezawaryjnie drugi sezon, ale na przyszły rok trzeba będzie pomyśleć o zwiększeniu mocy :D

 

Najbliższe plany:

- wymiana foteli na Recaro Sportster 

- pasy czteropunktowe

- zmiana zawieszenia na KW Clubsport

- sprzęgło dwutarczowe Exedy Carbon

 

 

1.jpg1,5.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.gif6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg11.jpg10.jpg

Edytowane przez Thunder
linki do zdjęć
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać tu  wysoką jakość wykonania ,

 

 

Wszystkie prace takie jak mechanika, strojenie, spawanie i lakierowanie wykonane samodzielnie

lubię taką postawę! bardzo przyjemne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna maszyna przyjemne cyfry wysoka jakość wykonania i super zdjęcia. Nie widziałem na żywo ale słyszałem o tym projekcie przy okazji budowy swojego. Gratulacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzimy sie na Nurbie znowu w tym roku! Oby pogoda dopisala tym razem :) Lipiec/sierpien, jeszcze do ustalenia konkretna data.

 

Z taka moca to ponizej 8:00 btg musisz zrobic! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówiłem, na Nur zawsze chętnie, mam nadzieje że się w końcu jakaś większa ekipa zbierze :)

 

Na seryjnym zawieszeniu to chyba poniżej 8 minut BTG nie zejdę, ale niskie 8:x jest jak najbardziej możliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym nagraniu widać dużo Łukaszowego sprzęta:


Maszyna jak na doładowana i taką moc pięknie zapitala, turbo z podobną mocą by było wolniejsze na ćwiartkę ale szybsze z rolki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie że zawitałeś na nasze forum ,  świetny projekt i to wykonany samodzielnie,  wielkie brawa  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromny ten zestaw! Jakies sa dokladnie roznice (wady vs. zalety) w porownaniu turbo i takiego superchargera? Np. jesli chodzi o jazde po torze: koszt, wage, bezawaryjnosc, przegrzewanie sie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompressor mniej grzeje spaliny, znacnzie lepszą reakcje na gaz ma i bardzo łagodnie narasta moc i najwazniejsze nie wypada boost po zmianie biegów i nie generuje takich temperatur pod maską.

Turbo więcej ciosu i to z samego dołu, kompresor jednak potrzebuje obrotów by produkować moment no i w turbo na każdym biegu można mieć inna moc kompresor na każdym tyle samo dmucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta z pojedynku coobcio to Twoja zeta? ładnie się odpycha jak na taką różnicę w mocach. 

 

Projekcik fajny, ale rzeczywiście jak na kompresor to prawie nic nie słychać  :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za uznanie.

 

Chciałem edytować pierwszy post i dorzucić wykres ale coś nie idzie, więc wrzucę tutaj :)

 

Inf_lukasz_kompresor_vs_seria_zpsbqieco9

 

Tak to wygląda po finalnym strojeniu u Coobcia w porównaniu z serią.

 

capture-20160717-233353.jpg

 

Tutaj jako ciekawostka taki wykresik zmajstrowany przeze mnie pokazujący (mniej więcej) ile dmucha Vortech w stosunku do obrotów.

 

 

Tak jak już Coobcio napisał, wydech jest dość cichy. Najwięcej hałasu robi kompresor, ale tylko wtedy gdy zdejmie się nogę z gazu i zawór upuszcza powietrze :D

Postaram się wrzucić jakiś filmik...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łał, kreski za***iste, fajnie musi podawać fura. 

Jak z trakcją? Przełożenia skrzyni są ok do tej charakterystyki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jak wrzucisz jakiś filmik, bo często jak się ogląda zetki i tym podobne z kompresorkiem, to ten dzwięk tego kompresora wydaje się irytujący. Jestem ciekaw jak to jest u Ciebie (w kabinie i poza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziwo dosc kulturalnie pracuje kompresor :) choć do rotexa na kulku wielorowkowym sporo jednak mu jeszcze brakuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Piękne Infiniti. Takie pytanko.. skrzynia biegów to orginał czy coś zmieniałeś ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Skrzynia biegów to oryginał, daje spokojnie rade.

 

 

Fajnie jak wrzucisz jakiś filmik, bo często jak się ogląda zetki i tym podobne z kompresorkiem, to ten dzwięk tego kompresora wydaje się irytujący. Jestem ciekaw jak to jest u Ciebie (w kabinie i poza)

 

Mam tylko coś takiego. Jeden z hamowni u Coobcia i drugi z kabiny (szyba kierowcy jest uchylona). Generalnie w środku za bardzo nie słychać, jedynie szum wyrzucanego powietrza przez zawór, trochę jakby niedomknięta szyba ;)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Widzę, że na forum w dziale projekty za wiele to się nie dzieje. Za to u mnie kilka zmian.

Silnik wyjąłem z auta jakoś w 2018 i wisiał na stojaku ponad rok. Zabrałem się za to jakoś pod koniec 2019 roku.

Zastanawiałem się czy turbiny od GTR będą pasować do VQ35DE :shifty:

Ogólnie w sieci nie było żadnych informacji, więc nie zostało nic innego jak zakupić takie dwie sztuki i sprawdzić samemu. Tak naprawdę to mam je już chyba od około 3 lat w garażu :)

Tak więc, co pasuje, a co nie:

  • Kanały w głowicy są identyczne jak w kolektorze, rozstaw również.
  • Nie pasują szpilki i trochę trzeba turbiny odsadzić od bloku.
  • Dopasować kolumnę kierowniczą, by zrobić miejsce dla lewej turbiny.
  • Do tego drobne modyfikacje ale nic kosmicznego ;)

Do zamontowania turbin zostały zaprojektowane takie podkładki.

20180303_135700.jpg


Tutaj widać po podkładce ile turbina musiała się odsunąć od bloku. Łapa silnika pasuje.

20180303_155602.jpg

20190511_150139.jpg


Trochę gorzej z drugiej strony, bo oryginalna łapa silnika koliduje z turbiną co ładnie widać na zdjęciach ;)

20180303_135055.jpg

20180303_135044.jpg


Ale i na to jest sposób...

20190727_163046.jpg

20190727_163029.jpg

Dodatkowo silnik wszedł na stół i zostały wymienione wałki na wersje pod turbo

20190525_144317.jpg

20190615_175902.jpg

20190629_171141.jpg

 

20190713_180839.jpg

20190713_180909.jpg

 


Na koniec kolejna modyfikacja która wjechała już ponad rok temu. Pozbyłem się seryjnych przednich kanap i zamontowałem coś, co bardziej pasuje do obecnego charakteru auta :)

20171001_174546.jpg

20180210_104150.jpg

20180210_110255.jpg

 

 

Modyfikacje trwały praktycznie rok, ale nic dziwnego skoro poświęcałem na to tylko około 5-7 godzin tygodniowo, a do tego zmiany konceptów po drodze. W nocy przyśniło mi się, że mogę zrobić coś inaczej/lepiej i robiłem od nowa bądź poprawiałem :huh::lol:

Poskładane, odpalone i wstępnie wystrojone. W sumie wszystko działa bez problemów, bez świecących kontrolek. Jak z fabryki ;)
Idzie jak wściekły. Turbiny wstają już od 1500 obrotów! Jak w dieslu :D Czasem jak za szybko się puści sprzęgło przy ruszaniu (działa praktycznie w systemie zero-jedynkowym) i jest wyłączona kontrola trakcji to kręci kołami w miejscu poniżej 2000 obrotów.
Nie miałem jeszcze okazji porobić dokładnych pomiarów przyśpieszeń. Czekam na lepszą pogodę, czyli ciepło i sucho. Przy obecnych warunkach (7 stopnii i wilgotna nawierzchnia) tylne koła potrafiły zerwać przyczepność podczas przyśpieszania przy 160km/h... 

Przed sezonem chce jeszcze zrobić kompletne zawieszenie (gwint i wymiana wszystkich gum na poliuretany), aktywny wydech sterowany zależnie od obrotów i otwarcia przepustnicy. No i pewnie jeszcze kilka pomniejszych pierdółek...
Poniżej jeszcze kilka fotek:


20200328_142409.jpg?raw=1


20200328_180838.jpg?raw=1


20200328_192622.jpg?raw=1


20200518_171505.jpg?raw=1


20200603_192914.jpg?raw=1


20200603_193234.jpg?raw=1


20200603_193241.jpg?raw=1


20200603_193258.jpg?raw=1


20200603_193251.jpg?raw=1


20200418_173418.jpg?raw=1


20200725_180926_001.jpg?raw=1


20200725_184305.jpg?raw=1


20201024_110107.jpg?raw=1


20201212_142009.jpg?raw=1


20201212_094712.jpg?raw=1


20200909_194802.jpg?raw=1

Edytowane przez Lukasz_G35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...