Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z diagnozą usterki. [QG18DE]


Ave Tino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Prosiłbym o pomoc w ustaleniu gdzie leży przyczyna usterki lub na co zwrócić uwagę.

 

Otóż, od jakiegoś czasu zdarzały się pojedyncze szarpnięcia podczas jazdy( nie da się konkretnie powiedzieć kiedy to nastąpi, ponieważ szarpało podczas rozpędzania podczas spokojnej jazdy a nawet przy odpuszczeniu gazu), kolejnym objawem jest utrata mocy po szarpnięciu lub po odpaleniu silnika ( wrzucam bieg (1) ruszam auto przymula bardzo powoli się rozpędza zmieniam na wyższy bieg i również go przydusza. Max prędkość jaką udało mi się osiągnąć to coś koło 90 km/h). Po jakimś czasie wyskoczył CHECK ENGINE, podjechałem do mechanika na diagnostykę która wykazała błąd czujnika położenia wału korbowego, kupiłem nowy ten sam mechanik wymienił gdzieś od spodu przez kanał, skasował błąd. Wyjeżdżając auto było jeszcze bardziej przymulone nie odpaliło od razu i znów wyskoczył ten sam błąd. Mechanik stwierdził że to przez nieoryginalny czujnik który wysyła impuls wolniej i jest zdesynchronizowany z czujnikiem polożenia wałka rozrządu, który jest od nowości. ( chciałbym dodać że już raz wymieniałem czujnik ten pod autem i wszystko było dobrze po wymianie, a przed wymianą objawy były takie że auto gasło). Mechanik podmienił mi oryginalny czujnik znajdujący się po prawej stronie przykrywy silnika wyskasował błąd. Owszem auto już nie jest przymulone ale nie chce odpalać od razu trzeba pokręcić żeby odpaliło i tak za 10 razem odpala dopiero, błąd wyskoczył ten sam co wcześniej a mechanik mowi że musze sobie kupic oryginalny czujnik bo inaczej tak będzie odpalał. 

 

Bardzo proszę o pomoc bo szkoda mi akumulatora i rozrusznika.

 

 

 

 

Czy to może być prawda http://motofocus.pl/technika/5132/nissan-almera-n16-a-problem-z-czujnikiem-polozenia-walka-rozrzadu-i-przeplywomierzem-czyli-czas-na-wymiane-rozrzadu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nieoryginalny czujnik wała i wałka, tylko wymieniłem je w parzę, co do max 90km/h, sprawdź przepływomierz, i czy qg chodzi na 4 garach, często fajka w cewce pada. Mam na podmianę te czujniki jak i cewki, jak coś to pisz mam dziś czas wolny można zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nieoryginalny czujnik wała i wałka, tylko wymieniłem je w parzę, co do max 90km/h, sprawdź przepływomierz, i czy qg chodzi na 4 garach, często fajka w cewce pada. Mam na podmianę te czujniki jak i cewki, jak coś to pisz mam dziś czas wolny można zobaczyć.

Prędkość jaką udało mi się rozwinąć to zawrotne 90 km/h gdy go muliło. Silnik pracuje równo, wszystkie przewody dobrze przewodzą ( jakieś 3 miesiące temu wymieniłem świece). Przez 4 lata jeździłem na jednym nieoryginalnym czujniku i z autem nie było problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być...

 

Dawno temu miałam takie same objawy jak Ty (szarpanie, brak mocy , check - wymiana czujnika -- po tygodniu znów zaczęło wywalać check i ten sam błąd --- jak się okazało suma sumarum - rozrząd do wymiany ...

Tylko nie miałam problemów z opalanie przy tym wszystkim.

 

Trzeba by chyba przyjrzeć się w jakim stanie są napinacze , łańcuch czy nie jest wyciągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

problem został rozwiązany, oddałem auto do serwisu zostały wymienione oba czujniki, ten wymieniony wcześniej najprawdopodobniej był uszkodzony i poszedł do zwrotu na gwarancji. Auto śmiga pełne mocy :) 

 

Dziękuje wszystkim za pomoc. 

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

 

Prosiłbym o pomoc w ustaleniu gdzie leży przyczyna usterki lub na co zwrócić uwagę.

 

Otóż, od jakiegoś czasu zdarzały się pojedyncze szarpnięcia podczas jazdy( nie da się konkretnie powiedzieć kiedy to nastąpi, ponieważ szarpało podczas rozpędzania podczas spokojnej jazdy a nawet przy odpuszczeniu gazu), kolejnym objawem jest utrata mocy po szarpnięciu lub po odpaleniu silnika ( wrzucam bieg (1) ruszam auto przymula bardzo powoli się rozpędza zmieniam na wyższy bieg i również go przydusza. Max prędkość jaką udało mi się osiągnąć to coś koło 90 km/h). Po jakimś czasie wyskoczył CHECK ENGINE, podjechałem do mechanika na diagnostykę która wykazała błąd czujnika położenia wału korbowego, kupiłem nowy ten sam mechanik wymienił gdzieś od spodu przez kanał, skasował błąd. Wyjeżdżając auto było jeszcze bardziej przymulone nie odpaliło od razu i znów wyskoczył ten sam błąd. Mechanik stwierdził że to przez nieoryginalny czujnik który wysyła impuls wolniej i jest zdesynchronizowany z czujnikiem polożenia wałka rozrządu, który jest od nowości. ( chciałbym dodać że już raz wymieniałem czujnik ten pod autem i wszystko było dobrze po wymianie, a przed wymianą objawy były takie że auto gasło). Mechanik podmienił mi oryginalny czujnik znajdujący się po prawej stronie przykrywy silnika wyskasował błąd. Owszem auto już nie jest przymulone ale nie chce odpalać od razu trzeba pokręcić żeby odpaliło i tak za 10 razem odpala dopiero, błąd wyskoczył ten sam co wcześniej a mechanik mowi że musze sobie kupic oryginalny czujnik bo inaczej tak będzie odpalał. 

 

Bardzo proszę o pomoc bo szkoda mi akumulatora i rozrusznika.

 

 

 

 

Czy to może być prawda http://motofocus.pl/technika/5132/nissan-almera-n16-a-problem-z-czujnikiem-polozenia-walka-rozrzadu-i-przeplywomierzem-czyli-czas-na-wymiane-rozrzadu ?

Tak to prawda sam tego doświadczyłem ale przy przebiegu 187 tys.km.

Musiałem wymienić cały kompletny rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...