Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z dmuchawą


Gość robbolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Połączyłem tematy. Fotki kolegi Crayou jeszcze są, ale wnet mogą zniknąć, bo są z hostingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po demontażu silnika nawiewu i powiem, że łatwo nie było ale przy odrobinie chęci da się zrobić.

W wolnej chwili wrzucę tutaj zdjęcia to może komuś się przyda. Demontaż zajmuje ok 4-4,5 godz.

Ja będę to robił jutro będę wdzięczny za zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie również poszła dmuchawa(silnik).Najlepsze jest to że szczotki całe a komutator nie wytrzymał. Demontaż to około pół godziny ale ciekawe ile będę to wszystko składał do kupy

Edytowane przez fzr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie! Mam od tygodnia problem(Nissan X trail 2002r. 2.2 (114KM) i nie mogę znaleźć na ten temat odpowiedzi. Mianowicie chodzi o to że włączył mi się wentylator na maksymalny bieg i mimo wyłączenia go na konsoli lub zmniejszenia biegu nie wyłącza się ani nie słabnie. Wymieniłem bezpiecznik w opornicy i nadal jest to samo, i tutaj moje pytanie, Po sprawdzeniu czy dochodzi do opornicy prąd stwierdzam iż sterowany jest masą i dochodzi do niego stały prąd na grubym kablu nawet gdy wyłączę dmuchawę albo nawet wyciągne wtyczkę, na drugim kablu cienkim( sterującym) także idzie cały czas prąd w postaci masy co prawda przygasa gdy reguluje się obrotami no i na wyjściowym tym do dmuchawy rzecz jasna też idzie napięcie, czy tak powinno być? Jeśli tak to zamawiam zaraz inną opornicę, wolę wiedzieć czy to jest na pewno winowajca żeby nie tracić pieniędzy.. 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jakaś plaga. Mam dokładnie to samo od soboty. Wentylator odpala się przy włączeniu stacyjki i regulacja nie działa. Rozumiem, że nadal nie znalazłeś rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani to, ani to. Winny jest tranzystor.

 

Jakby co, to rozwiązanie w tym wątku:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86034-dmuchawa-brak-regulacji-nadmuchu/

tranzystor jest właśnie elementem całego potocznie nazywanego "rezystora" dmuchawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A jak sprawa wygląda w t31? Mi również padł nadmuch, wyciągnąłem filtr ze środkowej części od strony kierowcy , tylko ,że tam jest za wąsko, aby cokolwiek zobaczyć, a co dopiero odkręcić. Gdzie znajduję się ten silniczek nadmuchu czy rezystor (tranzystor) w T31 , o którym pisze Virilitas na pierwszej stronie tego tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część 27226N na dole rysunku. Widać że jest przy filtrze kabinowym.

https://partsouq.com/tesseract//images/global//NIS201504/source/EL/026_270_2973696.gif

Ma wyglądać tak

277614BA0A.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak sie do tego dobrac? Od strony pasazera sciagajac schowek czy jakos postarac sie zdemontowac boczny panel centralnej czesci kokpitu przy pedalach?

Edytowane przez Kuba19992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 z tego co wiem to jeszcze żyje ;)

I ma się dobrze, tylko w innym furaczu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie! Podłączyłem się do tego tematu, bo dokładnie mam taki sam problem z dmuchawą. Po przeczytaniu wszystkich podpowiedzi i uszczęśliwiony, że pewnie już wiem jak problem rozwiązać, zabrałem się do demontażu schowka, wyjąłem filtr... i jak go zobaczyłem, to uświadomiłem sobie, że nie pamiętam kiedy go wymieniałem. Mam T-30  tkę od pięciu lat. Pomyślałem, że pewnie mi się silniczek zjarał. Ale coś mię tknęło i przekręciłem kluczyk, a dmuchawa ruszyła. Ciupasem pojechałem do sklepu kupiłem i założyłem nowy filterek, no i dmuchawa śmigała... do dzisiaj. Radość się skończyła. Ponownie wyjąłem filtr... i powtórka. Dmuchawa chodzi. Myślałem, że coś haczy. Wkładałem rękę, no wszystko chodzi jak powinno. Nie chcę demontować całego modułu w ślepo. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Chyba, że to już było gdzieś na forum tylko mi umknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam ,że szczotki się kończą. Następnym razem jak stanie to po prostu walnij w nią od spodu. Jak ruszy to będą to szczotki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam ,że szczotki się kończą. Następnym razem jak stanie to po prostu walnij w nią od spodu. Jak ruszy to będą to szczotki 

Też tak myślałem, już za pierwszym razem stukałem i nie ruszył. Ale spróbuję jeszcze raz. Jak na razie wczoraj zrobiłem, dzisiaj jeszcze dmuchało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ja mam Nissana z 2007 i u mnie wentylator zaczął hałasować. Tak trochę na początku z przerwami, później coraz głośniej. W końcu wziąłem się do roboty. Mam parę dni wolnego to zacząłem rozbierać. Wyszło w końcu jak na filmie. Ale nie odważyłem się ściągnąć całego pulpitu. U mnie wentylator jest pod spodem. Dostęp tylko po demontażu pedału gazu i hamulca - są zblokowane ( zapomniałem dodać ,że to automat).  

Po demontażu całego bajzlu - czas około 3-5 h Wzbogaciłem się o klucz torx - 50 - niezbędny demontaż siedzenia kierowcy, Do tego długa/głęboka 13 - niezbędna do demontażu śrub mocujących zblokowany pedał gazu i hamulca. Dostęp jest deko ciężki. Jak ktoś dawno nie ćwiczył to parę panienek poleci. U mnie po demontażu widać, że silnik ciężko chodzi i ma luzy od strony dmuchawy. Na razie nie widzę nigdzie zamiennika, postaram się go przekonserwować i założyć. Wieczorkiem jak może skończę to wkleję jakieś fotki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestet nie skończ7yłem, zrobiłem jakąś protezę z używanym silnikiem. Dało to tyle, że wiem jakie łożyska są do silnika, jadą już. Problem jest z hałasem nadal. Ale to pewnie wynika z tego, że ktoś już to rozbierał i dlatego są powyłamywane łopatki z wentylatora. Jedna w całości, ze trzy na końcach. Wentelator nie ma wyważenia i pewnie za jakiś czas znów to się stanie. 

Nie wie ktoś z kolegów gdzie dostać do mojego wózka taki wentylator, sam plastik.

Jest fajny na amazonie i niedrogi 38 $ ale przesyłka 67. Jak by się znalazło ze dwóch chętnych to gra warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam posiadam x-traila z 2005r,mój silniczek również wydaje niepokojące dźwięki, rozebrałem juz schowek dolny i górny. I nie wiem jak zdemontować ten silniczek dmuchawy. Trzeba zdjąć całoś (w sensie tą część z filtrem) czy można tylko sam dół (od filtra w dół)? I jak to zdjąć w ogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...