Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

Babski Rally Team


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Baśka

Baśka

    Konkretny gość

  • Moderator

  • 205 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ONY
  • Flaga:
  • Model:Maxima A34 3.5L SE .Maxima A35 3.5L SV
  • Silnik:265KM/296KM
  • Nr rejestracyjny:ONY

Napisano 23 czerwiec 2017, 09:25

:wave:
Każdy z Nas posiada jakieś pasje. Życie bez nich to jak stanie w jednym miejscu, wegetacja dzień po dniu.
Jak u większości ludzi, moje dotychczasowe życie wypełniała rodzina i praca. Pasje zawsze miałam i po cichu wierzyłam że zacznę ją kiedyś realizować !!! :rolleyes2:
Kiedyś ... jak już udowodnię sobie, że coś w życiu osiągnęłam, coś zrobiłam ważnego.
To "KIEDYŚ" nastąpiło parę lat temu. Zmieniłam pracę, dzieci odchowane, postanowiłam spełniać swoje marzenia.
To "KIEDYŚ" nabrało też nowego znaczenia.
Mam w życiu trzy pasje. Dwoma, które są dla mnie bardzo ważne i wypełniają cały mój wolny czas podzielę się z Wami. Trzecia pasja to moja słodka tajemnica i tylko ja o niej mogę wiedzieć :devil:
 
1.Góry 
 
Jak już wiecie moja wielką miłością są góry. Nasze Polskie Góry. Zaczęłam po nich dreptać, początkowo nieśmiało po szlakach z różnymi przygodami, czasami śmiesznymi, czasami strasznymi.
Teraz po prawie 10 latach chodzenia po górach mogę powiedzieć, że jestem doświadczonym turystą górskim.
Wiem kiedy wycofać się, kiedy zawrócić i wiem na ile mogę sobie pozwolić.
Wyrobiłam w sobie instynkt ... może inaczej- nauczyłam się odczytywać swój instynkt, który podpowiada co należy zrobić w danej sytuacji.
Podobno kobiety maja dodatkowy zmysł ale jak dla mnie to instynkt przetrwania. 
Po latach doświadczenia, wzlotów i upadków, po tysiącach przemierzonych szlaków w deszczu i upale, czasami śniegu napisze, że Polskie Góry to najpiękniejsza kraina jaką Bóg stworzył!!!
Trudno czasami wytłumaczyć dlaczego idę w Góry. Czemu pakuje plecak i heja przed siebie, byle dalej, byle wyżej… :dribble:Otóż ludzi można podzielić na dwie grupy. Tych, którym nie trzeba tego tłumaczyć i tych, którym tego nie wytłumaczysz ;)
Stojąc na szczycie to tak jakby było się bliżej nieba...
Smutne jest to jak dużo Nas nie potrafi docenić tego piękna. Smutne jest to, że przeważnie młodzi ludzie idą z puszką piwa (oczywiście później ją tam zostawią), nachleją się ale focie na fejsbusia trza zrobić!!! Czy to takie ważne?
Dla mnie najważniejsze jest być tam! Mam taki ulubiony cytat Krzysztofa Wielickiego który w górach jest moim mottem...
 
" W górach musisz wykonać pewien wysiłek bez zapłaty. Jest to mistyka, szukanie czegoś wyjątkowego. Do tego trzeba mieć wyobraźnię i filozofię życia. Nie każdego na to stać, nie każdemu się chce. Bo w górach nie ma granic, tam się szuka wolności. A samo przebywanie w górach łagodzi agresję .Są elementy rywalizacji ale rywalizacji z wyznaczonym celem a nie z przeciwnikiem".
Pięknie to w paru zdaniach zapisane :)
Kto śledzi forum NKP, może poczytać moje niektóre przygody w górach. Mogłabym rozwodzić się tak jeszcze długo nad ta moją miłością do gór, ale kto raz zakochał się w górach nie tak szybko weźmie z nimi rozwód :)
 
2 Samochody
 
Odkąd pamiętam zawsze lubiłam wszystko co jest napędzane motorem. Wychowałam się na wsi, gdzie rodzice prowadzili gospodarstwo, a biorąc pod uwagę fakt, że ojciec nie miał syna, więc uznał że zrobi ze mnie chłopaka :)Nauczył mnie wszystkiego. Pamiętam, jak stawałam dwoma nogami na sprzęgle bo w jednej nodze nie miałam wystarczająco dużo siły. Jeździłam wszystkim co miało 4 koła. Pamiętam tez swój pierwszy samochód-czerwony maluszek. Do dziś się zastanawiam jakim cudem pomieścił 7 osób? :D
Lata mijały, szkoła, rodzina, praca. Kilka samochodów przewinęło się w moim życiorysie aż do chwili kiedy poznałam kolegę, który tak na dobre zaszczepił we mnie miłość do samochodów. Zaczęliśmy razem jeźdżić w KJS-ach ( Konkurs Jazdy Samochodem ). On za kierowcą, ja na "prawym". To była świetna zabawa. Zabawa, ale gdzieś w środku mnie zapaliło się światełko, że nie chce już nosić białej koszulki, spódniczki i szpilek do pracy. Nie chcę już odbijać karty i udowadniać światu, że za ładne oczy stanowiska nie dostałam.
To światełko we mnie dojrzewało jeszcze pięć lat. Dzieci dorosły, co miałam komu udowodnić to udowodniłam. Zmieniłam swoje życie o 180 stopni. 
Podjęłam prace taką, która mi sprawia przyjemność. Zostałam kierowcą :thumbsup: 
Może niejeden z Was teraz się uśmiecha pod nosem, ale powiem szczerze  że mnie to nie rusza.
Jestem czasami szoferem, kierowcą autolawety, jadę zmienić koło, holuję auta... Uwielbiam swoja pracę.
W międzyczasie  zakochałam się w Nissanach :wub: , a raczej w Maximie !!! Dziwna ta miłość .
W swojej pracy mam różne dziwne przygody, może dlatego że bardzo mało kobiet wykonuje ten zawód.
Raz pewien bardzo sympatyczny pan chciał mnie za żonę! Innym razem mniej sympatyczny pan nie pozwolił mi zabrać swojego auta. Dzwonił do szefa, że on chce faceta a nie babę :angry:  Ot takie śmieszne historie, ale zawsze wszystko dobrze się kończy.
 
Wracając  do rajdów… to światełko że kiedyś  jeszcze spróbuję zaświeciło 2 lata temu. Poznałam wspaniałych ludzi z takim samym zamiłowaniem, tak samo a może i nawet bardziej pozytywnie stukniętych. Stworzyliśmy ekipę której można tylko pozazdrościć. Jeden za wszystkich - wszyscy za jednego. Chłopaki jeździli najpierw w 3 klasie, później klasę wyżej a ja patrzyłam i zazdrościłam. Chciałam usiąść  w ciasnym fotelu otoczona klatką, ale nie na prawym. Chciałam poczuć adrenalinę za kierownicą . :)
Moje ciche, małe marzenie stało się realne wiosną tego roku. Wystartowałyśmy z koleżanką w 1 KJS Dolnoślaskiej Ligi Rajdowej. Na razie seryjnym starym miśkiem wyciągniętym z garażu, ale daje radę.
Jesteśmy jedyną babską ekipą i dla nas ważne jest aby ten sezon przejechać od startu do mety. Po prostu być sklasyfikowanym.
Zaczęłam z chłopakami  jeździć na zapoznanie trasy przed rajdami typu Termac Masters, okręgówka czy rajdów wchodzących w puchar ARPZZ ( Amatorski Rajdowy Puchar Ziemi Zachodniej) itd.
Nauczyłam się opisywać trasę  :)  Nie biegowo a stopniami. Wszystko tak jak trzeba, pełen profesjonalizm.
Kiedyś robiliśmy zapoznanie  jakiegoś os-u przed okręgówką i po trzech godzinach opisywania pojechaliśmy do jakiegoś baru na kawę. Chłopaki rozmawiają  ze sobą, a mi w głowie tylko gadka z zapoznania siedzi. Tak jakby wszystko w zwolnionym tempie do mnie docierało...L2--> P3.. nie ciąć,  30 szczyt... itd. W pewnym momencie kolega poklepał mnie po ramieniu i mówi- nie martw się, ja po kilku latach pilotowania nadal tak mam. Było to dla mnie jakieś pocieszenie.
W tym roku jeździmy z koleżanką  Dolnoślaską Ligę Rajdową, ale tak dla treningu i KRO( Kierowca Roku Opolszczyzny ) Opolskie -tu przejeżdżając cały cykl rajdów, można zrobić licencje  kierowcy rajdowego.
Czy będę na koniec sezonu odbierać papierek? Nie wiem jeszcze sama :)
W Opolskiem wszystkie rajdy są organizowane przez PZM . Jeździmy póki co nadal seryjnym miśkiem ile wytrzyma.
Plany i projekt na rajdówkę gotowe. Pomału czas zacząć jej budowę. Przewidziany  koszt budowy mojej rajdówki od podstaw  z wszystkimi homologacjami i książka samochodu rajdowego to 30/40 tys.
Kocham ten sport. Rajdy póki co amatorskie i powiem Wam że podziwiam chłopaków, którzy swoje rajdówki składają za każdą odłożoną złotówkę. Nie przepiją tej kasy, nie szaleją na drogach po 200 km/h. Wiedza że mogą wyszaleć się na odcinkach.
Tu w rejonach Gór Sowich odbywa się Rajd Świdnicki Krause (dawniej słynny Elmot) .
To 1 Runda RSMP ( Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski) Kultowy odcinek Jodłownik.
Ten też odcinek jadą kierowcy z amatorki ARPZZ  i niejeden z nich, naprawdę niejeden mógłby pokazać tym kierowcom z RSMP jak się powinno jeździć na tych os-ach . 
Tylko jest jedna ważna jeszcze sprawa, że amatorka jedzie po marchewkę a RSMP za kasę i to grubą.
To właśnie to co się nazywa pasja … Do niej trzeba dołożyć  z własnej kieszeni, nikt nam za nią nie zapłaci.
To pasja  dla której człowiek żyje .
Do tej pory wystartowałam w 5 rajdach- pięć startów i pięć razy zaliczona meta :)
Osiągnięcia? hm... w DLR jeździmy w klasie z subarynami, gdzie na starcie nas połykają. W KRO  jakaś szansa jest, więc na obecną chwilę mamy dwa Pucharki za zajęcie przez 2 razy 1 miejsca w klasie Pań (opolskie), 2 miejsce w tej klasie w generalce po 4 rundach odbytych. Nasza babska ekipa przejechała dotąd 3 rajdy w Opolskiem.
Był pierwszy dzwon, pierwszy obrót o 180 stopni, jazda na szutrze na łysych letnich oponach itp, ale całe życie człowiek się uczy .
Jeśli chce się Wam czytać babskie wyznania, to mogę poprowadzić / opisać przygody na rajdach i jak to wygląda wszystko od środka. Czym się różni amatorka od PZM-owskich KJS, projekt budowy rajdówki itd.
Oczywiście z babskiego Rally Team :) :)

  • 7

#2 OFFLINE   MisilYE

MisilYE

    Debeściak

  • Eksperci

  • 763 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Flaga:
  • Model:qashqai 1,6 b 2009r
  • Silnik:HR16de
  • Time Online: 41d 8h 36m 19s

Napisano 23 czerwiec 2017, 13:47

Basiu masz jakąś lekkość w pisaniu-opowiadaniu o swoich pasjach że czyta się to naprawdę przyjemnie i chciałoby się więcej, więcej. Życzę wytrwałości w pasjach i miejsc pierwszych na mecie.czekam na cdn
  • 0

#3 OFFLINE   elsebo

elsebo

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 4693 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był QQ J10, jest J11
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:GD

Napisano 23 czerwiec 2017, 18:02

:coffeenews: :spoko:


  • 0

#4 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4243 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 17h 56m 42s

Napisano 23 czerwiec 2017, 19:02

Pięknie Basiu. Fajnie się czyta Twoje historie i musisz pomyśleć chyba nad wydaniem swojej biografii, w której być może dowiemy się jeszcze o tej trzeciej pasji.  :)


  • 0

#5 ONLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4772 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 23 czerwiec 2017, 19:31

Właśnie :| Pewnie trza będzie w księgarniach szukać by się dowiedzieć.
;) :D
  • 0

#6 OFFLINE   Baśka

Baśka

    Konkretny gość

  • Moderator

  • 205 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ONY
  • Flaga:
  • Model:Maxima A34 3.5L SE .Maxima A35 3.5L SV
  • Silnik:265KM/296KM
  • Nr rejestracyjny:ONY

Napisano 23 czerwiec 2017, 20:49

:laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:


  • 0

#7 OFFLINE   kubalon

kubalon

    Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 1378 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wroclaw
  • Model:Qashqai Tekna
  • Silnik:1600
  • Nr rejestracyjny:DW
  • Time Online: 64d 11h 13m 58s

Napisano 23 czerwiec 2017, 21:53

Nie śmiej się to prawda, masz lekkie pióro jak i świetne oko do zdjęć, pasję jakiej niejeden chłop może pozazdrościć i może warto pomyśleć o napisaniu książki. Czytając Twoje relacje ma się niedosyt i czeka na ciąg dalszy.

Samych sukcesów życzę i zachowania tej pogody ducha.
  • 0

#8 OFFLINE   Baśka

Baśka

    Konkretny gość

  • Moderator

  • 205 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ONY
  • Flaga:
  • Model:Maxima A34 3.5L SE .Maxima A35 3.5L SV
  • Silnik:265KM/296KM
  • Nr rejestracyjny:ONY

Napisano 24 czerwiec 2017, 10:01

 
Wszystko zaczęło sie od BGM-u Bielawska Grupa Motosport. :shifty: Organizowali 6 KJS BGMsport.pl 5 marca. 1 Runda Dolnoślaskiej Ligi Rajdowej
 
Wymagania? Każdy może pojechać jeśli ma prawo jazdy i samochód z ważnym przeglądem, ubezpieczeniem OC i dobrze mieć wykupione ubezpieczenie sportowe na konkretny dzień. Koszt niewielki i oby z niego nie korzystać.
Nie jest wymagana klatka bezpieczeństwa ale jest zalecana. Nie trzeba mieć pasów szelkowych, seryjne pasy muszą bardzo dobrze się napinać. Trójkąt ostrzegawczy, gaśnica przymocowana w zasięgu reki, apteczka i karteczka z dużym napisem OK. Kiedyś wymagany był jeszcze nożyk np. do tapet. To tak na wszelki wypadek gdyby trzeba było przeciąć pasy bezpieczeństwa. Obowiązkowe są kaski z ważna homologacją .
 
Pilot- :innocent:  osoba powyzej 16 roku to taki mózg, umysłowa osoba, która grzeje prawy fotel. Dyktuje opisaną trasę podczas zapoznania, zajmuje się papierologią . Najważniejsza osoba na rajdzie, bo to od niej zależy jaki zakręt podyktuje. Po prostu nie może się pomylić :(
 
Siedzę w pracy, myślę i myślę... Mam przecież poczciwego starego miśka który stoi biedny w garażu od dwóch lat. Co prawda miał małe kuku ;) ale naprawiony, ma ważne badania i ubezpieczenie, wiec czemu nie?
Kiedys tak wyglądał:
Załączony plik  niebieska strzała.jpg   59 KB   3 Ilość pobrań
Pózniej miał kuku:
Załączony plik  V__0603.jpg   39,25 KB   3 Ilość pobrań
 
Wysłałam zgłoszenie. Zadzwoniłam do koleżanki z nowiną że jedziemy w KJS-e, a ona cholera zaśmiała się głośno i się rozłączyła :laie_67:   Po paru minutach oddzwoniła, jak już do jej rudej główki dotarło, że będzie grzać prawy fotel :D Mogłyśmy spokojnie porozmawiać .
Plan był taki, aby sobie tak pojechać bardziej rekreacyjnie, czegoś się nauczyć. Ja tylko nadmienię, że rajdy a wyścigi to dwie różne jazdy. Rajd w terenie na OS-ach to nie to samo co jazda na torze czy lotnisku.
 
Laweta nagrana, jakby trzeba było miśka w poniedziałek na żyletki oddać. No można powiedzieć że wszystko ogarnięte.
Wróciłam do domu, zajechałam do garażu by zobaczyć czy miś w ogóle tam jeszcze stoi. Bestia po roku czasu odpaliła od razu, ale to co wyleciało z tłumika wprawiło mnie w osłupienie. Całe ładne gniazdo myszek :mad:  Miały gdzie cholery zimować !!!
Pojeździłam nim. Ok, działa prawie wszystko tylko ręcznego hamulca jakoś brak. Pojechałam do koleżanki na noc . Trzeba trochę przecież pojeździć razem, no chociaż troszeczkę żeby jakoś się zgrać. Rano na myjnie odstawiłam, niech chociaż ładnie wygląda  :blush:
Mój kolega  chciał sobie nim trochę pojeździć i mimo uprzedzenia, że mój misiek żyje swoim życiem, że miewa humory a ja znam go jak własna kieszeń,że stacyjka czasami nie odbija itd... No uparł się że da rade. A podobno to kobiety są uparte!!!
Ujechał z 3 km i po rozruszniku. A mówiłam, prosiłam że ja pojadę, ale gdzie tam!!!
Wiec popołudnie spędziliśmy na szukaniu rozrusznika. Nic to nie dało !!!.Rajd  nazajutrz a nasz pierwszy start to misiek na popych :icon_cry:  bez rozrusznika, który chłopaki całkiem wymontowali. Podciągnęli tylko obroty silnika by nie zgasł.
No za***iście!!! Dość ze stres, nasz pierwszy raz, to jeszcze świadomość że jak zgaśnie to koniec jazdy!!!
Wpadłam wprost na genialny pomysł. Pojechałyśmy z koleżanką do Tesco, oczywiście miśkiem w ramach treningu. Chciałam kupić papier samoprzylepny i wyciąć literki -JAK STANIEMY PCHAĆ ! Ale auto na parkingu zdechło. Kurcze co tu robić? Równo jak na stolnicy, wiec mówię do koleżanki by wsiadła i wrzuciła dwójkę, a ja popcham. Ona na to że nie umie tak odpalić :thumbsdown:  Lipa totalna. Koleżanka waga piórkowa, raczej mnie i auta ważącego prawie 1.5 T nie upcha. I tu ukłony dla panów policjantów, którzy zobaczyli dwie baby i zlitowali się nad nami. Miśka z takim zapałem popchnęli i po 2 metrach zapalił bez problemu. Jak się później okazało, to Ci sami panowie policjanci obstawiali drogę na rajdzie :) Pewnie ubaw z nas mieli nie mały i wolę nie wiedzieć co o nas myśleli.
 
Rano lekki stresik. Najpierw odbiór osobisty, czyli taka papierologia, później BK (przegląd samochodu), zapoznanie z trasą, opis i oficjalna odprawa przed startem.
 
Załączony plik  16996214_1583749688320562_4300777743711286391_n.jpg   35,75 KB   3 Ilość pobrań
 
W DLR nie ma PKC (punkt kontroli czasu) więc czasami jest lekkie zamieszanie .
Rajd jak rajd  przejechane, bez żadnej szkody dla przyrody i auta.  N tym rajdzie dostałam swoją pierwszą karę. Nie za potracenie szykany ale za objechanie opony nie z tej strony co trzeba .Kara w takiej sytuacji to 150% najlepszego czasu w klasie, tak zwany limit lub taryfa. Rywalizacja? Jeszcze nie teraz. Na to trzeba czasu i treningów, ale i tak nie byłyśmy ostatnie.
Załączony plik  17190711_1617868444895942_1530270154360065601_n.jpg   164,07 KB   4 Ilość pobrań
:shifty:
Załączony plik  17103799_1583749364987261_777728603300665695_n.jpg   113,29 KB   3 Ilość pobrań
 
Na 24 auta w naszej klasie byłyśmy 19 a w generalce 56 na 68 załóg. 
Jak na pierwszy raz myślę ze nie najgorzej .
Załączony plik  17156083_1617883951561058_6507983910954673523_n.jpg   164,12 KB   3 Ilość pobrań
 
Jeśli chodzi o ustawienia klas w Dolnoślaskiej Ligi Rajdowej to jest 5 klas pojemnościowych, lub RWD, ale to już zależy od organizatora rajdu, z tym że dodatkowe klasy nie wchodzą do klasyfikacji generalnej.
1 Klasa - do 903 cm3
2 Klasa - powyżej 903 cm3 do 1300 cm3
3 Klasa - powyżej 1300 cm3 do 1600 cm3
4 Klasa - powyżej 1600 cm3 do 2000 cm3 , auta benzynowe doładowane o pojemności do 1600 i z napędem na
jedną oś oraz auta TDI do 2000 cm3
5 Klasa - powyżej 2000 cm3 oraz powyżej 2000cm3 TURBO DIESEL
Natomiast rajdy typu ARPZZ czy Terac, Lwe Kłodzki itd. to już jest 6 klas i klasa RWD.
 
 W Cyklu Kierowca Roku Opolszczyzny klasy od pojemności trochę się różnią ...
 
CDN :wave:

  • 2

#9 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 11097 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2 wymieniony,nowy.

Napisano 24 czerwiec 2017, 19:27

Pięknie Basiu. Fajnie się czyta Twoje historie i musisz pomyśleć chyba nad wydaniem swojej biografii, w której być może dowiemy się jeszcze o tej trzeciej pasji.  :)

Nie tylko się czyta,ale trzeba było być i rozmawiać :D


  • 0

#10 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4243 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 17h 56m 42s

Napisano 24 czerwiec 2017, 19:30

Ktoś musi czuwać żeby inny bawić się mógł, Ty, Ty, Ty... emerycie. :D
  • 0

#11 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 11097 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2 wymieniony,nowy.

Napisano 24 czerwiec 2017, 19:34

Dobra,dobra...powiem tylko że jak wracałem z nad morza to na A1 stały na awaryjnych dwie Astry i jedna Insygnia  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:


  • 0

#12 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4243 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 17h 56m 42s

Napisano 24 czerwiec 2017, 20:59

Wrodzona złośliwość oraz zazdrość przez Ciebie przemawia stary zgredzie. :P
  • 0

#13 OFFLINE   kubalon

kubalon

    Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 1378 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wroclaw
  • Model:Qashqai Tekna
  • Silnik:1600
  • Nr rejestracyjny:DW
  • Time Online: 64d 11h 13m 58s

Napisano 24 czerwiec 2017, 21:24

Ale to fakt jak coś stoi z maską do góry to oplowate :-))
  • 0

#14 OFFLINE   Baśka

Baśka

    Konkretny gość

  • Moderator

  • 205 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ONY
  • Flaga:
  • Model:Maxima A34 3.5L SE .Maxima A35 3.5L SV
  • Silnik:265KM/296KM
  • Nr rejestracyjny:ONY

Napisano 24 czerwiec 2017, 21:32

Co jakiś czas dorzucę kolejny odcinek. Czy to z rajdu czy później z budowy autka :drivingauto:

Tak chcę zaznaczyć, że ja ze swojego punktu jako baba-zawodnik (początkujący zawodnik) opisuje  swoje odczucia na startach, rajdu najniższego stopnia PZM-u  i amatorki. To tak na wszelki wypadek nim ktoś zacznie się czepiać :0recourse: 

Rajdówki, które jeżdżą w tych rajdach należą do grupy A, gdzie wszystkie modyfikacje są dozwolone, ale według załącznika PZM "J". Załącznik " J" jest to zbiór przepisów technicznych określających możliwości budowy jak i zakres modyfikacji w samochodzie rajdowym. W wolnym tłumaczeniu... co nie zabronione to dozwolone :rolleyes: Te samochody, to takie małe potworki, głośno ryczą szybko jeżdżą. To są auta niejednokrotnie mocniejsze niż samochody z grupy N.


  • 0

#15 OFFLINE   kubalon

kubalon

    Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 1378 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wroclaw
  • Model:Qashqai Tekna
  • Silnik:1600
  • Nr rejestracyjny:DW
  • Time Online: 64d 11h 13m 58s

Napisano 24 czerwiec 2017, 22:09

Czekam na relacje i proszę zajmować wysokie pozycje.
  • 0

#16 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4243 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 17h 56m 42s

Napisano 24 czerwiec 2017, 22:24

Ale to fakt jak coś stoi z maską do góry to oplowate :-))

Zapraszam do działu QQ, gdzie niejaki Jacko biadoli jaki to Nissan jest zły, silnik be, a olej schodzi mu beczkami. :D
Człowiek o dwóch obliczach czy jak?
Bo ja choć zmieniam markę (dziś ta, jutro inna), to na Nissana złego słowa nie dam powiedzieć. A mógłbym po lekturze przypadków niejakiego Jacko. ;)
  • 0

#17 OFFLINE   MisilYE

MisilYE

    Debeściak

  • Eksperci

  • 763 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Flaga:
  • Model:qashqai 1,6 b 2009r
  • Silnik:HR16de
  • Time Online: 41d 8h 36m 19s

Napisano 25 czerwiec 2017, 20:39

:claps:  :thumbsup: czekam na CDN 


  • 0

#18 OFFLINE   Baśka

Baśka

    Konkretny gość

  • Moderator

  • 205 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ONY
  • Flaga:
  • Model:Maxima A34 3.5L SE .Maxima A35 3.5L SV
  • Silnik:265KM/296KM
  • Nr rejestracyjny:ONY

Napisano 26 czerwiec 2017, 09:58

:wave:
Mam profil na FB, to takie konto bardziej przyrodniczo-motoryzacyjne niż prywatny profil. Od czasu do czasu wpadam na rajdy gdzie robię zdjęcia, czy to na odcinkach czy parku serwisowym. Któregoś dnia dostałam wiadomość,raczej zaproszenie czy mogłabym przyjechać na rajd do Baborowa i pstryknąć parę foci.
Poczytałam, poszperałam trochę co to, gdzie to? I pojechałam.
Bardzo, ale to bardzo spodobała mi się organizacja, odcinki i cała atmosfera.
To był Rajd organizowany przez PZM  Automobilklub Opolski, cykl rajdów Kierowcy Roku Opolszczyzny. To była już II Runda KRO. Świetna impreza. Po powrocie namówiłam moją Rudą pilotkę do udziału w następnym rajdzie w KRO. A co nam szkodzi, jak zabawa to zabawa.
Trochę obaw, strachu, nikogo, kompletnie nikogo z Ligi Opolskiej nie znamy ale jak to się mówi.... do odważnych świat należy.
Zgłoszenie wysłane i jesteśmy na liście startowej.
 
Załączony plik  20170624_230417.jpg   88,17 KB   2 Ilość pobrań
 
Oczywiście już z rozrusznikiem ale nadal bez ręcznego!!!.
Znalazłam na necie opony letnie w dobrym stanie za całe 200 zeta. No przecież już prawie lato więc zimówki trzęba zmienić. 
Musiałam też zrobić przegląd samochodu, bo skończył się skubany i wyrobić nowy dowód rejestracyjny, żeby było gdzie pieczątkę przybić. I tak misiek z DW przeszedł w blachy ONY. 
 
Załączony plik  19145749_1694645407507062_1445072219015258410_n.jpg   67,6 KB   2 Ilość pobrań
 
3 Rajd Namysłowski -III Runda Kierowcy Roku Opolszczyzny-organizator Automobilklub Opolski.
Nawierzchnia odcinków: asfalt/beton/kostka.
Jedziemy na 2 auta , miśkiem i nissanem. Maxima :wub:  to już prawie jak auto serwisowe. Tyle, że nie ma w nim kół na zmianę, narzędzi... ale jest dobra kawa w termosie, kanapki i kosmetyczka.
 
Załączony plik  IMG_4885.JPG   136,76 KB   2 Ilość pobrań
 
O 7 rano odbiór ososbisty gdzie dostajemy numerek startowy 28 i jesteśmy w 4 klasie.
Podjeżdżamy na BK. Gość z kontroli technicznej podchodzi do auta 
 
 - Diesel? - Pyta.
 - Nie no co pan... benzyna !!! -Odpowiadam :angry:
 - No a chodzi jak diesel!! A ile ma przejechane?
 - Ponad 350 tys km !!!
 - A to ma prawo tak klekotać. Stwierdza.
 
Podnoszę maskę, Pan zagląda do silnika...
 - A tu nic nie było robione? :|  żadna śrubka nie odkręcona?
 - Panie, nikt w silniku nie grzebał od 18 lat... dolewam tylko olej i jedzie dalej .
 
To trochę zabawna była rozmowa i bardzo dziwnie człowiek  na mnie patrzył.
 
 - A Ile kół dziewczyny zgłaszacie do oznakowania? 
 - A .... 4, te na których przyjechałyśmy :)  :laie_67:
 - A zapasowe? -Pyta
 - Nie, nie mamy !!!
 
Załączony plik  18209305_1383860904994247_3458750344932005887_o.jpg   93,74 KB   2 Ilość pobrań
 
Mina Gościa bezcenna :D
 
Znakowanie kół. Co to takiego? Ano w PZM rajdach przy BK zgłasza się ilość kół na zmianę. Można mieć 4 zapasowe. Te koła wszystkie są znakowane. Wiadomo, że jak załogi rywalizują między sobą o setną sekundę, to dobór odpowiednich opon, odpowiedniej mieszanki dobrze dopasowanej do warunków jest najważniejsza.
Na każdym PKC przed odcinkiem organizatorzy maja prawo sprawdzić oznakowania na kołach i jeśli coś jest nie tak możemy zostać zdyskwalifikowane  :thumbsdown:  
PKC -to rozpisany czas dla każdej załogi dokładnie co do minuty. PKC obowiązuje przed każdym wyjazdem z parku serwisowego, przed każdym startem na OS i na trasie dojazdu do odcinka. Spóźnienie się o minutę na Punkt Kontroli Czasu to 5 sekund kary. Dojazd do odcinka drogami publicznymi zawsze odbywa się zgodnie z książka drogową i przepisami ruchu drogowego.
 
Załączony plik  20170624_225229.jpg   60,26 KB   2 Ilość pobrań
 
Jak pisałam wcześniej pojemności w klasach w KRO trochę różnią się od DLR.
klasa 1 - do 1150cm
klasa 2 - powyżej 1150 cm3 do 1400 cm3
klasa 3 - powyżej 1400 cm3 do 1700cm3
klasa 4 - powyżej 1700 cm3 do 2000 cm3 
klasa 5 - powyżej 2000 cm
 
Samochody posiadające silniki z turbodoładowaniem zostają dopuszczone do startu w klasie pojemnościowej wynikającej z przemnożenia nominalnej pojemności silnika:
z zapłonem ZI x współczynnik 1,7
z zapłonem ZS x współczynnik 1,5 (diesel)
 
Tu też jest dodatkowa klasa Pań, ale tylko w klasyfikacji generalnej. Może to  być mieszana załoga, ważne żeby kobieta była kierowcą :drivingauto:  Nadal jesteśmy jedyna ekipą gdzie w aucie siedzą 2 kobitki :devil:
 
Pojemność trasy to 45 samochodów, do startu zgłosiło się 44 w czym 2 ekipy w klasie gość. Klasa gość to kierowcy z licencjami rajdowymi i nie są klasyfikowani w klasach pojemnościowych. Startują w odpowiedniej klasie auta ale czas ich nie wchodzi do klasy pojemnościowej tylko do klasy gość. 
 
Wszystko załatwione!
Jedziemy robić zapoznanie, opis trasy według książki drogowej wydawanej na odbiorze od organizatora.
3 odcinki przejechane trzykrotnie, zakończone metą STOP.
Bywają dwa zakończenia OS-u, meta STOP i meta LOTNA.
STOP- trzeba zatrzymać się na linii między przednim na tylnym kołem. Przejechanie to kara w sekundach. Cofnięcie na metę to limit. Co tam cofnięcie! Wystarczy wsteczny dać i już po ptokach :mad:  Meta LOTNA- to gaz w podłogę :)  i zwalniamy przy mecie Stop po wpisanie przejazdu. Tu już czas nie jest liczony.
 
Cały tydzień lało jak z cebra, jeden OS idzie przez las. Może być wesoło, bo szybki długi prawy zakręt ale wchodzi od razu w szykanę. Opisałyśmy trasę, zaznaczone gdzie syf na odcinku itd. Teraz tylko czekać na swój start.
Wszyscy koła zmieniają, głowią się jak wejść w zakręt, jak lepiej jak gorzej. Sprawdzają ciśnienie opon ... studiują swój opis...
A my?
Poszłyśmy na kawę!!! :coffeenews:  Dla nas, z naszym poczciwym miśkiem to już nic więcej nie można zrobić. A co mamy zmieniać? Jak na kołach przecież stoi!!!
Odcinki przejechane z dwoma karami.
Dwa razy limit na jednym OS-e, ale i tak chyba na tym lepiej wyszłyśmy niż na swoim czasie.
Załączony plik  19221552_1694650024173267_791451491603063455_o.jpg   139,45 KB   2 Ilość pobrań
 
Załączony plik  19055540_1694649540839982_8831136136831399385_o.jpg   155,08 KB   2 Ilość pobrań
 
Pierwszy przejazd na placu ja przewaliłam, nie posłuchałam Rudej i pojechałam jak chciałam. A kto babie zabroni?
Drugi przejazd? Ruda pogubiła sie w pachołkach na tym samym placu.
Pytam:
- od której mam  objechać?!!!  Ruda od której? 
A Ruda rozkłada ręce!
-Nie wiem! Pogubiłam się!!!
No to znowu pojechałam jak chciałam i 2 raz limit!!! :laie_67:
Na odcinku przez las trochę na zakręcie złapałam syfu i tu zaliczyłam pierwszego dzwona :D Ale misiek ładnie się wcisnął między dwa drzewa i tylko oczko mu ucierpiało.
Myślałam ze to koniec rajdowania, bo zgasł... Ale to przecież mój stary poczciwy samochód... Więc odpalił  (reakcja strażaków super). Ukończyłam odcinek !!!.
 
Załączony plik  DSC_0919.JPG   121,31 KB   2 Ilość pobrań
 
Cały rajd ukończyłam!!! 
 
Załączony plik  19055204_1694649554173314_6641159787653421639_o.jpg   95,59 KB   2 Ilość pobrań
Załączony plik  IMG_2684.JPG   104,13 KB   2 Ilość pobrań
 
W pewnym momencie trzeba było się tylko trochę posiłować i wyrwać nadkole, bo deczko go w koło wkręciło .
Co to była za frajda dojechać  do mety. Szczęścia nie było końca. Sama radość z tego, że misiek wraca na własnych kołach do domu!!! 
Co wyniosłam z tego rajdu? Nowych znajomych :hug:  
Drugi start i druga meta !!!
Wbiłam sobie do swojej cudnej główki, że na odcinku tak jak na drodze, wpadając w poślizg baba nie może wpadać w panikę, nawet jak Ruda piszczy :D  I na hamulec !!! A  ja dzida :laie_67:
Ruda też zrozumiała ze słowo hamuj używane parę razy 100 m przed szykana działa na mnie jak płachta na byka ...
Na tym też rajdzie dowiedziałam się że w Opolskiej lidze jest klasyfikacja generalna kobiet, po tym jak z pięć razy wywoływał nas prezes Automobilklubu Opolskiego po odbiór pucharków za zajęcie pierwszego miejsca w klasie pań :)
 
Załączony plik  20170624_231000.jpg   79,44 KB   2 Ilość pobrań
 
Zestawienie na koniec w klasyfikacji.
6 miejsce w klasie 4 na 9 załóg
35 miejsce w generalce na 42 załogi
1 miejsce w klasie pan, w KRO startuje łącznie 5 kobiet.
A i jeszcze jedno zdanie o nas napisali w Magazynie:  Załączony plik  18674971_1673569019338628_1720564240_o.jpg   186,22 KB   2 Ilość pobrańZałączony plik  18641279_1673555286006668_1799930077_o.jpg   190,08 KB   2 Ilość pobrań
 
Polecam 2.06 minute, nie wspomnę ze Rościszów umieścił nas w pierwszym kadrze podsumowania Rajdu Namysłowskiego.
 
Za tydzień jedziemy 2 Rundę Dolnośląskiej Ligi Rajdowej- 1 KJS Głuszyce organizator Rally Jedlina.
 

  • 2

#19 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 11097 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2 wymieniony,nowy.

Napisano 26 czerwiec 2017, 11:45

Baśka szalejesz!!! :D  Pozdrów od nas Rudą...no i jakby wiewióra na drzewo nie zwiała to jakąś fotkę cooo??? :D


  • 0

#20 OFFLINE   kubalon

kubalon

    Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 1378 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wroclaw
  • Model:Qashqai Tekna
  • Silnik:1600
  • Nr rejestracyjny:DW
  • Time Online: 64d 11h 13m 58s

Napisano 26 czerwiec 2017, 17:52

Czapki z głów i czekam na cd.
  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź