Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

skaczące podciśnienie


paulus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

autko straciło ostatnio ciut wigoru więc podłączyłem obd i sprawdziłem co się dzieje podczas jazdy

 

zauważyłem że wcześniej na biegu jałowym wskażnik doładowania turbiny pokazywał 0 lub leciutko drgał w kierunku vacum

teraz wskazówka szaleje i skacze w vacum nawet do 1 bara

 

podczas przyspieszania normalnie ładuje do 1,2 bara

 

macie jakies pomysły co się może dziać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze trochę wolniej przez to pompuje turbo

wg obd spadła moc i przypieszenie do 100

 

wiem że to tylko z obliczeń ale odczywalnie też trochę stracił , nie ma takiego efektu rozpoczęcia pompowania ale moze to przez to że nagle z mocnego vacum rusza turbina więc najpierw musi napompować stratę


rozumiem że podczas biegu jałowego powinno panować lekkie podciśnienie bo silnik zasysa powietrze ale chyba nie skaczące do 1 bara skoro wcześniej lekko drgało od0 do może 0,05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić zawór VNT. Ja też u siebie zauważyłem podobne zjawisko. Naciskam na pedał i mam wrażenie że silnik jest zduszony aż tu nagle zaczyna ciągnąć, czasami się to zdarza czasami nie. Też szukam przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro podmienię N75 bo dziś jak mu do środka psiknąłem wd40 to wahało się juz tylko do -0,4 bar a nie jak wcześniej do -1bar

sprawdzę potem ile daje pompa podciśnienia a przy okazji sprawdzę wszystkie przewody czy są drożne i nieuszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J u siebie też jestem na etapie wymiany tego zaworu bo rozebrałem go wczoraj i stwierdzam że to nie jest dobra konstrukcja. Wszystko w środku zapaćkane drobinkami gumy z węży. Czyszczenie dało efekt ale to jeszcze nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz czyli może być syf w rurkach też, nic dziś wieczorem się biorę a jak nie zdążę to w sobotę porobię

scv już zmieniłem i zero przygasań wszystko gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety od rozkładającej się gumy blokuje się środkowy trzpień w tym popychaczu. Czekam właśnie na zawór, powinien być do końca tygodnia. Cena nie jest dramatyczna, oryginalny Pierburg 290zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dziś ma być, przy okazji może warto te przewodu powymieniać?

Wiesz jaka tam jest średnica w środku?


a btw dobra cena na tego pierburga

skąd brałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VNT? czyli to samo co N75 w VW... jesli elektrycznie jest ok to zazwyczaj czysciłem dokładnie, oliwiłem zworę i składałem wszystko do kupy.

Objawy co opisujecie to zazwyczaj niedomaganie tego zaworu.

Zawiesza się zazwyczaj w dwóch pozycjach otwarty/zamknięty i albo auto ciągnie od  dołu i przeładowuje albo muł i nagle kop w plecy (bo ciśnie na maxa)

ten zawór nalezy tak ustawic aby zwora membrany była w pozycji pionowej bo... w vw  zamontowali ten zawór w pozycji lezącej i czesco zwora nie dociskała gumki po zabrudzeniu.... pomijam fakt mechanicznego tarcia i wycierania materiału w pozycji leżącej...

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór wyczyszczony ale mega poprawy brak. Reakcja lepsza ale malo agresywna. W poniedziałek założę nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak po wymianie na nowy. Wyższa kultura pracy ale dalej czasami mam wrażenie że coś go muli. W poniedziałek zresetuję ustawienia zaworu SCV i zobaczę co będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez to zrobię jak się nie poprawi. Może sprawdzić jeszcze ile daje pompa podciśnienia?

wyczyszczony zaworek trochę lepiej chodzi, turbo się już trochę sprawniej budzi, dziś pod firmą zresetowałem scv, w drodze powrotnej sprawdzę czy jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresetowałem SCV i jest dramat. Auto zmulone, trubina napompuje max 9psi obawiam się że SCV umiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na każdym biegu max 9psi? to 0,7 bar....mało

u mnie na pierwszym biegu idzie do 0,8bar potem następne biegi już 1,2 bara max

 

ja scv mam nowy , zmieniłem 2 mce temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim zrobiłem 17tyś km. Tak przed resetem miałem nawet 19psi. Coś gdzieś mam przypchane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ciśnienie paliwa?

19 bar czyli nawet 1.3 bara. Ladnie

A myślisz ze co masz przytkane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele elementów może dawać w kość, zaczynając od SCV a kończąc na DPFie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadę do znajomego mechanika, podłączymy diagnoskop Autela i zobaczymy co się tam dzieje.


W systemie spokój, błędów brak. DPF sprawdzony, różnica ciśnień wynosi 0.01 bara więc praktycznie przy 90tyś km w DPFie mam pusto. Wszystko wskazuje na to że EGR daje w kość. Pracuje bardzo ospale i zawiesza się w pozycji otwarte. Dzisiaj o dziwo samochód nagle ożył. Czekam na zaślepkę i pozbędę się dziadostwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaślepiłem jak tylko kupiłem, wczoraj zamontowałem nowy n75, autko zbiera się lepiej , kulturalniej pracuje w zakresie 3500-4000 obr

trochę koni wróciło wg torque , prędkość do setki zmniejszyła się o ponad sekundę

ale mam wrażenie że nadal czegoś brakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A filtr paliwa kiedy wymieniałeś?


Sprawa u mnie rozwiązana. Przyczyną okazał się niedomykający EGR. Ogólnie reaguje bardzo ospale, jak na razie zaślepiłem go i jest wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniony 10000km temu.

Myślisz ze może być zasyfiony juz?

Wymienia się na luzie czy trzeba coś brać pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba brać to że po odpaleniu samochód zgaśnie i będziesz miał problemy z odpaleniem. Ja zawsze przed założeniem węża do pompy paliwa, pompuję paliwo pompką tak aby filtr się zapełnił. Wtedy łatwiej się odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...