Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Poziom oleju w skrzyni CVT


harbinger

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam samochód Nissan Qashqai 2007 2.0l ze skrzynią CVT.
Jakiś rok temu wymieniane były miski olejowe od silnika i skrzyni biegów i zalany świeży olej (w warsztacie, olej zgodny z zaleceniami producenta). Auto śmiga bez najmniejszych problemów, jednak dzisiaj skontrolowałem stan oleju w skrzyni CVT i stan jest powyżej maksymalnego. Skrzynia nie szarpie, nie przeciąga biegów. Nie ma żadnych problemów, działa idealnie. Od tamtego czasu przejechałem może 15000km.

Problem tylko w tym, że nie znam procedury sprawdzania oleju. Odczytałem poziom na zimnym silniku. Serwis się zarzeka, że zrobili wszystko zgodnie z serwisówką. Jakieś sugestie bardziej doświadczonych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, nie bij po oczach, ale i w Toyce i w Siwej, w Cytrynie szwagra i w Reni piersiastej sąsiadki z naprzeciwka, nawet w Golfinie tego gamonia, który parkuje dwie ulice dalej, taki żółty bagnet służy do sprawdzania poziomu oleju, ale silnikowego...

 

No dobra, a tak bardziej poważnie, to widzę coś na drugim zdjęciu, ale napisz proszę dużymi literami, gdzie tam jest bagnet albo jakaś skala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że ludzkie oko widzi najpierw to najbardziej wyróżniające się :).

 

Nie, nie chodzi mi o ten żółty :). tylko o ten mały czarny z prawej strony. Na drugim zdjęciu jest zoom ;).

 

Dobra, wrzuciłem nowe zdjęcia. Sądze, że teraz nie będziesz miał problemu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Tak, to prawda: zawsze byłem wzrokowcem ;)

Czyli podchodzę do ustrojstwa ze śrubokrętem w lewej dłoni, na lewo od czarnej puszeczki wkładam delikatnie (lecz zdecydowanie) jego końcówkę, następuje magiczne pyknięcie, a prawa dłoń delikatnie wysuwa tę puszeczkę i zagadka rozwiązana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Jedyna różnica to taka, że tutaj sprawdzasz poziom na rozgrzanym odpalonym silniku. Dziś uzyskałem procedure pomiaru, jednak nic to nie zmieniło. Na rozgrzanym silniku jest taki sam poziom.

 

W sumie te 5mm ponad poziom max trochę mnie martwi. W serwisie powiedzieli, że mam się tym nie przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...