Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bicie koła przód


TomekX-TRAIL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam bardzo dziwny problem...przy prędkosci ok 100km/h bije mi bardzo prawe koło, powiedzmy lecę 120km/h bije, puszczam gaz przestaje, na zakretach noe bije tylko na prostych, wyglada na bicie pod obciążeniem, cała buda drży bardzo i bicie cholerne...czyżby to miał być przegub?Zewnętrzny albo wewnętrzny?Dzieki za wskazowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być:

1. Krzywe tarcze hamulcowe

2. Tłoczki zacisków hamulca nie odbijają - są zardzewiałe

3. Odpadł odważnik na feldze

 

U mnie było nr 1 i 2. Tłoczek zacisku na lewym przednim kole nie odbijał, tarł, tarcze się grzały i w zimie dostały ostrej zmiany temperatury (wjazd w przymarźniętą kałużę) i się wykrzywiły.

 

Obecnie znowu coś mi bije, podobnie jak u Ciebie ale czasami odpuszcza i jest ok. Zakres prędkości dokładnie ten sam 100-120 km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie te same prędkości, przy 140, 180 też pierze po kole jak szalone... powiem tak, mam kompletne nowe zestawy naprawcze we wszystkich 4 kołach tłoki nowe i uszczelniacze, więc to odpada, biorę pod uwagę odważniki ewentualnie (przerzucę koła przód na tył) tarcza walnięta i krzywa, no i jeszcze myślę o przegubie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jestem "farciarzem", u mnie bije tylko pomiędzy 100 a 120 i to w postaci lekko drżącej kierownicy. :thumbsup:

Jak lecę 140 lub 180 to idzie gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chodzi o to drżenie kierownicy... szkoda wywalić hajsu na tarcze jak okaże się, że to nie to... akurat wczoraj jechałem do 120... bicie i kiera prawo lewo drgania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy skrzywionych tarczach bicie objawia sie na ogół tylko podczas hamowania.

Trzeba po kolei wszystko sprawdzić.

Poza wymienianymi wyzej mozliwosciami,  moga byc winne drżeniu   uszkodzone lub wadliwe opony .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie te same prędkości, przy 140, 180 też pierze po kole jak szalone... powiem tak, mam kompletne nowe zestawy naprawcze we wszystkich 4 kołach tłoki nowe i uszczelniacze, więc to odpada, biorę pod uwagę odważniki ewentualnie (przerzucę koła przód na tył) tarcza walnięta i krzywa, no i jeszcze myślę o przegubie...

jeśli przy jeździe to ciężarki, opony, piasta. Jeśli przy hamowaniu to prowadnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kari przy jeździe, wkurzę się i lekko hamuję...też bije...opony nówki, spokój był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie biło przy hamowaniu ale jak kilka razy gwałtownie przyhamowałem to przez jakiś czas nie biło.

Dzisiaj byłem wyważyć koła, były niewyważone. Jutro test czy pomogło. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie wróciłem i...wyważone...przełożyłem prawą tarczę na lewą stronę...felga całą gorąca, bije jak biło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie wróciłem i...wyważone...przełożyłem prawą tarczę na lewą stronę...felga całą gorąca, bije jak biło...

Co znaczy że felga gorąca?

Po przełożeniu tarczy też?

Jeśli tak to piasta do roboty. A dźwięki są jakieś?

A jeszcze mnie mnie olśniło... Prawe, czyli dłuższa półośka... Coś nie "wygłeś"? Może jest wyważana i spadło? (nie mam Nyski pod ręka to nie sprawdzę)

Przegub wewnętrzny buja w przedziale ~2000/2700 tylko przy deptaniu w gaz na każdym biegu, ale felga będzie zimna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelozylem tarcze z klockami prawa na lewa a lewa na prawą, tak jak by trzymało koło...bicie jest, felga lewa gorąca, felga prawa dość ciepła...tak jak by zaciski nie odbijaly jak należy, tylko ze wszystko nowe...tloki, uszczelniacze...dzis po pracy rozbieram wszystko i zobaczymy co tam się dzieje...

 

Dzwieków nie ma zadnych, oba kola sa gorace, przelozylem tarcze prawa ktora bila bardzo na lewa strone to lewe kolo prawie dotknac sie nie da...moze wima tatczy?golym okiem nie widac krzywizny, tylko w klocku w jednym miejscu bardziej wyzlobiony klocek a tak to tarcza cala az sie swieci od hamowania...moze znowu te zaciski gdzies od środka skorodowane w tlokach...ostatecznie piasty do wymiany...

Edytowane przez TomekX-TRAIL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu te zaciski gdzies od środka skorodowane w tlokach...ostatecznie piasty do wymiany...

Piast nie ruszaj na razie.

Musisz wyeliminować w pierwszej kolejności tarcie na hamulcach.

Odpowietrz układ, bo to może być przyczyną niecofania się tłoczków.

A klocek jak wyrobiony?

Z której strony bardziej? Opisz...

I zerknij na PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki prawe kolo a lewe duze różnice w grubościach, druga roznica to na jednym kole roznica w klockach, bardziej zurzyty od strony tłoczków gdzie dopychaja klocek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem rozwiązany :) W blaszkach gdzie wkłada się klocek w obejmie zacisku góra dół klocek bardzo twardo i ciasno siedział, zeszlifowałem delikatnie klocek góra dół i delikatnie od boku te wąsy co wystają u góry i na dole :) Przy okazji rozebrałem zaciski, wyciągnąłem tłoczki, dałem smar nowy na całe i złożyłem :) Po przejażdżce 100, 120, 150 cisza i spokój :) Podczas hamowania przestało bić również :) Klocki siedzą luzem w zacisku a nie ściskają tarczę po bokach :)


Witam ponownie :) Co by się nie nudziło bicie powraca...jak jechałem nową S7 na testy myślałem, że mnie z auta wysadzi tak wali z prawej strony... podniosłem go w górę na lewarku, ruszam kołem góra dół, cisza, ruszam kołem prawo lewo... bicie, stukanie, luz, czy to drążek kierowniczy? Do wymiany oczywiście komplet jeżeli to...albo przegub zewnętrzny? Dzięki za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisujesz to nie powód bicia.

Wrzuć koło na tył i się przejedź.

Może ciężarki spadły albo opona wybuliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła były przerzucane na 4 możliwości z wykorzystaniem wszystkich kół i zero poprawy...myślałem, że końcówka drążka wywalona... bicie tak mocne, że potrafi nawigację zrzucić z uchwytu, i cała prawa strona auta szaleje na boki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice czyściłeś?

Tak, wszystko oczyszczone, wkurzę się to na szarpaki pojadę, niech sprawdzą bo nie da się jeździć... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oględzin po szarpakach wychodzi że, do wymiany przegub wewnętrzny przedni prawy, końcówka drążka prawa (wyczuwalny luz), z tyłu  zagięty jest wahacz poprzeczny lewy

Edytowane przez TomekX-TRAIL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...