Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LE AT 2007r. - dziennik pokładowy Klapka


klapek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj przyszedł czas na wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Ku uciesze w misce nie było syfu, opiłków i innych niechcianych elementów :)

Trochę "szlamu" na magnesach neodymowych - to wszystko.

Olej wymieniony na włączonym silniku, a różnicy w jeździe po wymianie nie czuję, więc stary olej nie był aż tak stary.

Kosz oleju 400zł netto + 3h pracy z przerwą na kawę.

 

4bec2960e752.jpg

 

f4411da95fb6.jpg

 

aaf2bd23b03b.jpg


Gdy uzupełniałem olej w AT, a samochód na podnośniku kręcił sobie kółkami (wypięty bezpiecznik ABS), zwróciłem uwagę na dźwięk wydobywający się z przedniej. prawej piasty.

Po wykręceniu czujnika w celu obejrzenia pierścienia ABS, zauważyłem że piasta wewnątrz zapchana jest smarem. Nie wydaje mi się aby fabrycznie był tam smar, bp przecież łożyska są kryte...

Czyżby poprzednik, pchając towot do piasty próbował ukryć kolejną usterkę..?

Ręce opadają, jak można być taką k#rwą...

Piasta dziś kupiona u NISSAN-NS2, koszt 320zł.

 

Końca nie widać... :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sierpniu zeszłego roku wsadzalem nową piaste FAG i smar byl juz na dzień dobry. Nie to żeby tam wszystko pływało, ale smar był widoczny na pierścieniu ABS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem tez przednią piaste i powiem iz  był smar, tak samo jak w starych.

ori smar jest biały,

wg mnie łozyska piast mają uszczelniacze na zewnętrznych stronach , w środku po co je stosowac między zębatką ABSu ?? to bez sensu.(chyba ze się myle, musiałbym widzieć rozprasowaną piastę)

Mało tego kiedy smar się starzeje to twardnieje, przez czujniki ABSu w przednich kołach jest mozliwość wciśnięcia dodatkowego smaru do piast, szczególnie to polecam zrobic kiedy uszczelnienie jest juz lekko zużyte. A piasty mają xxx km nalatane i kilka latek za sobą. 

W tylnych nie ma takiej mozliwości ich podratowania czy poprostu przesmarowania.

Miałem wyrąbane uszczelnienie po stronie przegubu, jak wciskałem strzykawką smar (przez otwór czujnika ABSu) ten bez oporu zaczął wyłazić od jego strony.... :thumbsdown:  dodatkowy smar nie zaszkodzi i z pewnością opózni destrukcję łożysk.

Dopiszę iz ta piasta pracowała bardzo cicho i miała zero luzu na łozyskach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Coś się nie możemy dogadać...

Wczoraj pojechałem z synkiem do kina i po 15km, automat zaczął "wariować".

Zatrzymałem się a spod stalowej osłony chłodnicy leje się olej od AT :/

Pękł wąż przy opasce, na wejściu do chłodnicy.

4.5L oleju w glebę a syn bez kina...

 

Z dobrych wieści taka, że po wymianie prawej piasty przód, w aucie jest ciszej i wydaje mi się (placebo???) że ma lżej ;)

 

Czas zmienić bogów, bo obecni nie ogarniają mojego ostatniego zakupu ;)


Emocje opadły, nos i szczęka już praktycznie nie boją. Pozostał ból w szyi i myśl - po kiego... grzyba, przez ostatni miesiąc/dwa, poświęciłem mu tyle pracy?!

Może po to... że uratował mi d*pę..?

Cios był konkretny, bo załadowany dostawczak, wylądował na boku w rowie i ma wyrwany cały bok...

Niestety, Pan kierowca nie zauważył aut stojących przed Nim na skrzyżowaniu i postanowił na podwójnej ciągłej odbić prost na mnie - jadącego w przeciwnym kierunku,

Dobrze że prędkość 50km/h i 50m obok fotoradar, bo przy większej prędkości wyglądałoby zgoła inaczej...

Przede wszystkim dobrze że jechałem sam, a poduszki powietrzne nie były atrapami!

 

 

5082bdb7a335.jpg

Edytowane przez klapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda, wielka szkoda... wyrazy współczucia....

na szczeście Tobie nic się nie stało! Path to twardy orzech do zgryzienia dla innych, ta toporność ma swoje plusy.

hmm chciałbym widzieć tego dostawczaka, masz moze i jego zdjęcie?

O tym kierowcy powiem jedno, debil, co jak co ale walić na czołówkę z Pathem??!! Gdyby przywalił w tył aut przed nim, ryzyko nadmiernych obrażeń dla niego byłoby mniejsze a Ty przejechałbyś bez strat obok.

Zrob zjęcia z bliższa , ciekawi mnie jakie uszkodzenia ma rama. Każdemu z nas to grozi.

zgłosiłeś bol w karku? powinienneś...

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Brachu toś dojechał Patha. Najważniejsze, że Tobie nic się nie stało. Reszte się wyklepie :whistle:  i będzie bezwypadek :)

Widać, że rama w pacie się przydała. I ruda jej nie ruszyła zbytnio.

 

ty jechałeś 50 a gościu z dostawczaka ile pędził?

 

Zdrowia

ML

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet szyba przednia nieruszona.

Za to należy cenić auta na ramie.

 

To chyba już się pozbyłeś problemów z autem  :wave:

Może trafisz na lepszy model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej też miał te 50km/h, gdyż kilka m obok jest fotoradar.

Wczoraj płacąc za holowanie, dowiedziałem się że miał ok 2,5T na sobie.

Dostawczak izoterma ma dopuszczalnej ok 1000kg, stąd ta jego pewność że nie wyhamuje...

Zaczyna się łażenie po lekarzach, bo szyi "chrupie" :/

Szkoda tego konkretnego Path'a bo rzadko z takim wyposażeniem się pojawia :(

 

Poniżej van...

 

ba13dcb2464d.jpg


Wczoraj był rzeczoznawca z PZU - wg niego kasacja.

Teraz się zacznie kopanie z koniem ehh...

Z takim wyposażeniem Path'a to rzadki widok na Naszym rynku wtórnym. Przy oględzinach dowiedziałem się że grubość lakieru wahała się od 88 do 93 μm.

 

Przeglądam oferty i boję się, że będę zmuszony kupić Disco III lub Grand Cherokee'a III bo Path'a szybko nie znajdę... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Path zmierza do Auto Monster 4x4 i raczej tam zakończy się jego żywot.

Pewnie niedługo będzie sporo części na allegro ;)

 

Cóż, bywa i tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wytrzymasz do przyszłego roku?? Ja planuję wtedy sprzedaż swojego. 2007 AT LE, Android Pathfinder Project, Webasto, salon Polska, drugi właściciel, obecnie 92 tyś przebiegu. Wszystkie tankowania od momentu zakupu zebrane w jednym rejestrze. Nowe turbo, wtryski, VNT, rozrząd wymieniony na oryginał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie chyba najpewniejszy Patek w Polsce do kupienia :) Wiedza jaką dysponujesz na temat tego modelu jak i samo zamiłowanie do tego robi wrażenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wytrzymasz do przyszłego roku??

Na pewno byłbym zadowolony, ale niestety potrzebuję coś na już - żonka swojej C3-ki dać się już boi... ;)

Wszystko wskazuje na to, że na dniach wezmę Pajero IV 3.2 DI-D - właśnie czekam na opinię (nadwornego) mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Path zmierza do Auto Monster 4x4 i raczej tam zakończy się jego żywot.

Pewnie niedługo będzie sporo części na allegro ;)

 

Cóż, bywa i tak...

O co chodzi z tym że path zmierza do auto monster 4x4 bo nie kumam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko. Przesiadam się na E-NV200 Evalię oczywiście Nissana. Czas przecierać nowe szlaki.

Przemyśl to jeszcze z 5 razy... NV200 to taczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NV200 fakt to taczka ale E-NV200 w wersji Evalia to zupełnie inny samochód. Po pierwsze elektryczny w całości więc skończą się zabawy z rozrządem etc. Jednym słowem już mi się nie chce dłubać przy silnikach. Miałem okazję przez kilka dni pojeździć Evalią w wersji 24kWh i auto jest genialne tak jak i Pathfinder. Czekam na wersję z akumulatorem 40kWh która pojawi się w przyszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tym że path zmierza do auto monster 4x4 bo nie kumam?

Rama skrzywiona, a wg ubezpieczyciela koszt naprawy ~80tyś zł - jednymi słowy dawca części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama skrzywiona, a wg ubezpieczyciela koszt naprawy ~80tyś zł - jednymi słowy dawca części...

Cena zabójcza,a jak tam pajero zdecydowałeś się na to auto?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...