Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG Qashqai 1,2 DIG-T (2014) - prośba o poradę


Beti_Be
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

po raz pierwszy jestem na forum nissanklub.pl i spieszę do Państwa z pytaniem i prośbą o pomoc.

Jestem od dwóch lat posiadaczką (nie wiem czy bardzo szczęśliwą?) Nissana Qashqai 1,2 DIG-T z 2014 r.
(Wcześniej jeździłam Almerą 1,8 II (2000), a póżniej QQ 1,6 (2007)) Wszystkie auta benzynowe i z początku produkcji modeli. Tak się jakoś złożyło....

Zakup obecnego samochodu był sprawą oczywistą, jeśli chodzi o markę i sentyment do poprzedników.
Wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że obecny Qashqai lekko czyści moją kieszeń, jeśli chodzi o paliwożerność. Jeżdżenie po Warszawie, to niezły hardcore, jak wiemy. Ale, od początku, kiedy go mam jeżdżę znacznie częściej poza miasto i pokonuję w tygodniu po kilkaset kilometrów. Zaczęłam więc zastanawiać się nad oszczędnościami, no i wpadł mi do głowy oczywisty pomysł - LPG.
Zrobiłam wstępne rozeznanie i jedynie, co może mi rynek zaoferować, do tego mojego silnika 1,2;  to instalacja BRC.

Chciałabym Państwa prosić, z racji Waszego doświadczenia i hobbystycznego podejścia do Nissana, o pomoc i poradę w sprawie ew. założenia instalacji gazowej do samochodu.

Co Państwo myślą o tym? Jest sens? Czy rzeczywiście BRC jest najlepsza? Czy znają Państwo sprawdzone, rzetelne i nie tak pioruńsko drogie zakłady, w Warszawie lub okolicach, instalujące i serwisujące instalację lpg?

Baaaardzo proszę o informację i pomoc, zważywszy że po raz pierwszy mam do czynienia z pomysłem założenia gazu do samochodzie (zawsze jak do jeża podchodziłam do LPG, zwłaszcza, jak siostrze w samochodzie zainstalowali jakieś archeo z parownikiem i przeżywałyśmy detonacje:D )

Będę niezmiernie wdzięczna za wszystkie rady.
Dziękuję i pozdrawiam,
Beata
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż instalacji gazowej do silnika z wtryskiem bezpośrednim jest wprawdzie możliwy, ale dużo droższy niż do starszych silników. Nie wiem czy to gra warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz taki nowy wynalazek:

 

http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/

 

opinie ma całkiem niezłe, ale na rynku jest krótko. Plus jest taki, że auto w ogóle nie musi jeździć na benzynie, mają dedykowaną do QQ instalację. Jedyne co przemawia przeciwko, to koszt instalacji, który może być jeszcze wyższy, jeśli twoja pompa paliwa ma więcej niż 20 tys. kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://lpg-forum.pl/

tu masz skarbnicę wiedzy na temat LPG. 

Bardzo dziękuję za podpowiedź. Niestety nie znalazłam lub coś mi umknęło podczas szukania. Ale nie widzę postów dot. instalacji LPG w QQ 1,2.

Dzwonię, żeby dowiedzieć się o nową instalację Direct LiquiMax-2.0, podaną przez użytkownika btus. Ciekawe, co powiedzą? Co prawda montują to fabrycznie do KIA i Hyundaia, ale to nie jest chyba rekomendacja właściwa.

Zostanie pewnie wybrać instalację BRC. Droga, bo w większości zakładów to koszt ok. 5 tys. zł. Bardziej mi zależy na funkcjonalności i niezawodności. Koszt instalacji to drugorzędna kwestia, bo wiem, że zwróci mi się w dość krótkim czasie. Chcę założyć jak najlepszą, tylko widzę, że nie ma doświadczeń użytkowników, jeśli chodzi o zagazowanie QQ 1,2.

Nie chcę być królikiem doświadczalnym, bo to trochę za droga impreza.

Montaż instalacji gazowej do silnika z wtryskiem bezpośrednim jest wprawdzie możliwy, ale dużo droższy niż do starszych silników. Nie wiem czy to gra warta świeczki.

Bardzo dziękuję za podpowiedź.

Koszt instalacji to drugorzędna kwestia, bo wiem, że zwróci mi się w dość krótkim czasie. Chcę założyć jak najlepszą. Najardziej mi zależy na funkcjonalności i niezawodności, tylko widzę, że nie ma doświadczeń użytkowników, jeśli chodzi o zagazowanie QQ 1,2.  Nie chcę być królikiem doświadczalnym, bo to trochę za droga impreza.

Dzwonię, żeby dowiedzieć się o nową instalację Direct LiquiMax-2.0, podaną przez użytkownika btus. Ciekawe, co powiedzą? Co prawda montują to fabrycznie do KIA i Hyundaia, ale to nie jest chyba najlepsza rekomendacja.

Zostanie pewnie wybrać instalację BRC. Droga, bo w większości zakładów w Wawie, to koszt ok. 5 tys. zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz taki nowy wynalazek:

 

http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/

 

opinie ma całkiem niezłe, ale na rynku jest krótko. Plus jest taki, że auto w ogóle nie musi jeździć na benzynie, mają dedykowaną do QQ instalację. Jedyne co przemawia przeciwko, to koszt instalacji, który może być jeszcze wyższy, jeśli twoja pompa paliwa ma więcej niż 20 tys. kilometrów

Dziękuję za informację.

Dzwoniłam i rzeczywiście koszt jest wyższy, mimo że BRC wyceniają podobnie. Instalacje Prins są znacznie dłużej na rynku niż BRC.

Tu  w głównej mierze chodzi o specjalnie dedykowaną instalację, konkretnie do mojego samochodu - silnika. Stąd też koszt znacznie wyższy, niż w modelach starszych.

Tę wskazaną przez Pana muszą ściągać z Holandii, więc rzeczywiście jest to droga zabawa. Pan w zakładzie bardziej zwracał uwagę na wielkość zbiornika paliwa (niż na pompę paliwa z przebiegiem 45 tys.)  i w związku z tym podrożenia kosztu....

Jakkolwiek, muszę zdecydować, a lekko jestem niepewna w temacie, więc wybór będzie dla koszmarnie trudny.

Tu był podobny wątek ale za bardzo się nie rozwinął... 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97401-lpg-w-silniku-dig-t-115-190nm/page-3

Rzeczywiście. Nie było zainteresowania tematem.

Na razie szczerze mówiąc działam po omacku, wiedząc tylko, że mam dwie instalacje do mojego auta. Albo BRC albo Prinsa (który był/jest liderem instalacji z bezpośrednim wtryskiem). W zakładzie w Al. Jerozolimskich, gdzie zakładają jedną i drugą instalacje koszt wyceniono orientacyjnie na 6 tys. z sugestią, że Prins dłużej "wytrzyma" (obawiam się, że silnik 1,2 szybciej się skończy :unsure: ).

Tu  w głównej mierze chodzi o specjalnie dedykowaną instalację, konkretnie do danego samochodu - silnika. Stąd też koszt znacznie wyższy, niż w modelach starszych.

Tę wskazaną dla mnie muszą ściągać z Holandii, więc rzeczywiście jest to droga zabawa.

Jakkolwiek, muszę zdecydować, a lekko jestem niepewna w temacie, więc wybór będzie dla koszmarnie trudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz do silnika z DI i turbo, odradzalbym.

 

A ile tak w ogole pali Ci ten QQ 1.2t? Znaczaco wiecej niz w QQ I 1.6? Trudno mi to sobie wyobrazic, ze 1.6 nie obciazal nadmiernie kieszeni, a 1.2t juz tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Trudno mi to sobie wyobrazic, ze 1.6 nie obciazal nadmiernie kieszeni, a 1.2t juz tak.

 

To chyba logiczne, że paliwo 2 razy droższe generuje 2 razy większe wydatki. I nic tutaj literek w ta czy matą w spalaniu nie robi.

Nie jest to napisane wprost - ale jak wysnułem wniosek (o szczegółowość pytań w temacie LPG), że poprzednie tez były na LPG [może mój wniosek jest błędny].

Więc jak ktoś dotychczas jeździł na LPG, a teraz na PB - to odczuwa wydatki na paliwo.

A jaka jest różnica? Np. był plan wypadu na dwa dni nad morze. Ale zakończyliśmy na etapie, że paliwo (benzyna) wyjdzie 500zł. [pół tysiąca złotych]... Na LPG było by poniżej ćwierć tysiąca (ok. 220zł). Ooooo wtedy już bym się zastawiał w którym nadmorskiej miejscowości będę jadł rybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba logiczne, że paliwo 2 razy droższe generuje 2 razy większe wydatki. I nic tutaj literek w ta czy matą w spalaniu nie robi.

Nie jest to napisane wprost - ale jak wysnułem wniosek (o szczegółowość pytań w temacie LPG), że poprzednie tez były na LPG [może mój wniosek jest błędny].

Więc jak ktoś dotychczas jeździł na LPG, a teraz na PB - to odczuwa wydatki na paliwo.

A jaka jest różnica? Np. był plan wypadu na dwa dni nad morze. Ale zakończyliśmy na etapie, że paliwo (benzyna) wyjdzie 500zł. [pół tysiąca złotych]... Na LPG było by poniżej ćwierć tysiąca (ok. 220zł). Ooooo wtedy już bym się zastawiał w którym nadmorskiej miejscowości będę jadł rybę.

Dokładnie, logiczne. Benzyna vs. LPG. Drugie tyle.

Tak jak pisałam w pierwszym post'cie. Jeździłam do tej pory włącznie samochodami na benzynę i teraz zastanawiam się nad zainstalowaniem LPG w QQ 1,2.

Jeżdżąc po mieście, w trasie pali mi średnio 8,5-9,0 l. Przy silniku 1,2..... No nie, to trochę za dużo. W moim poprzednim QQ 1,6 wartość spalania średnio nie przekraczała 8,0 l. Dodam, że w głównej mierze jeżdżąc po Warszawie!!! To jest różnica. Może miałam "wyjątkowy" egzemplarz QQ, ale to się zdarza.

A teraz mieszkam za miastem i spalanie jest wyższe. Więc nie ma, co się dziwić, bo wydaje się, że LPG jest dobrym pomysłem i sądzę, że po niecałym roku zwróci mi się koszt instalacji.

Ja tylko zadałam pytanie, czy ktoś ma doświadczenie z gazem w tych nowych silnikach i co ew. założyć?

Nie chcę wdawać się w dyskusje, bo dla każdego, co innego miłe. Chodzi mi tylko o podpowiedź, zwłaszcza, że nigdy nie byłam fanką gazu, a teraz jestem zmuszona.

Pozdrawiam, B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nigdy nie zdecydowałem się na LPG, ale nie uważam, że to coś złego, zwyczajnie nie było ciśnienia.

Znam kilka osób, które do wszystkich aut pakują instalacje i są zadowolone. Z tego co kojarzę, mnóstwo aut z lpg jeździ/jeździło w Holandii, a ilekroć ktoś sprowadzał stamtąd auto, niemal zawsze było z instalacją Prins'a - może to jakaś wskazówka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumię i popieram takie rozwiązanie w przypadku b.dużych przebiegów jak Koleżanki.

Ale napewno nie "zagazowywał" bym powiedzmy i tak dość wyżyłowany i delikatny silnik Qq 1.2 Jest na rynku wiele aut gdzie można kupić je już z fabryczną instalacją a nie "dopraszać się kłopotów" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można pytać faktycznie speców na forum lpg ale ja bym jeszcze podjechała do AMP-SERVICE na Minerską, montowali mi tam zestaw optima w nissanie i całkiem nieźle sobie z tym poradzili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moze, zamiast ingerowac w silnik i wpedzac sie w koszty bez gwarancji sukcesu, lepiej byloby rozwazyc cos w stylu propozycji wymiany 1 : 1 na Vitare 1,6 VVT. Uzytkowalem S-Crossa z tym samym silnikiem, niewiarygodnie oszczedny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Beti - może jeszcze się nie przestawiłaś na odpowiednią jazdę silnikiem z turbo i np. jeździsz na za wysokich obrotach i stąd za wysokie spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedź. Byłam, zrobiłam, co trzeba:) i fotki są na FB.

Na razie do zerowego przeglądu testuję lpg, ale już widzę, że jest OK. Przejechałam od założenia instalacji ok 2 tys. km. Cztery tankowania i po wstępnych wyliczeniach pali ok. (plus/minus) 10 l gazu. Czyli tyle ile trzeba, ile miało być, a nawet trochę mniej :) Sprawdzamy jeszcze, ile dotryskuje sobie benzyny, bo przy pierwszym tankowaniu na full, czyli 53l (zbiornik ma 58l) od założenia lpg, na razie spalił połowę baku!

Póki, co jestem zadowolona!

Rewelacyjny, zakręcony tematem p. Arek. Widać, że lubi to co robi, a przede wszystkim się zna. A, ja nie mam obaw, że jak coś będzie nie tak, nie pomoże mi.

Szczerze mówiąc inwestycja w instalację to normalka i nie zwracam na to uwagi. Bardziej interesuje mnie codzienna eksploatacja. Wiadomo, że początkowy koszt trzeba ponieść, ale potem.....hmmmmm:)

Jeszcze raz bardzo dziękuję za wskazanie profesjonalnego zakładu.

Pozdrawiam, Beata

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie...pochwal się jeszcze ceną.Rozumie,że te pół zbiornika to sobie pociągnął na te 2.5tys km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam , zagazowalem qq 1.2 2016r j11. Montaż robiłem w  Warszawie. Instalacja KME ,komp SKY DIRECT ,reduktor Tur, listwa wtryskowa Barracuda, czujnik cisnienia PCT6 i wyśw RGB.
QQ jeździłem rok bez gazu i zrobilem 30 tys km spalanie koszmar ale komfort jazdy mi pasuje.
Na razie przejechałem 2 tys km bez zadnego problemu , spalanie po regulacji koło 9 litrów lpg i 1.2 litra pb na 100km ! moja butla ma pojemnosc 67 l i na baku lpg jezdzac tylko po Warszawie w ostatnich 2 tygodniach przejeżdżam 550 km (powtarzalne wart. po dwoch tank).
W najblizszych dniach siekne prawie 2 tys km w trasie i wtedy powiem jak wyglada spalanie po za miastem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , zagazowalem qq 1.2 2016r j11. Montaż robiłem w  Warszawie. Instalacja KME ,komp SKY DIRECT ,reduktor Tur, listwa wtryskowa Barracuda, czujnik cisnienia PCT6 i wyśw RGB.

QQ jeździłem rok bez gazu i zrobilem 30 tys km spalanie koszmar ale komfort jazdy mi pasuje.

Na razie przejechałem 2 tys km bez zadnego problemu , spalanie po regulacji koło 9 litrów lpg i 1.2 litra pb na 100km ! moja butla ma pojemnosc 67 l i na baku lpg jezdzac tylko po Warszawie w ostatnich 2 tygodniach przejeżdżam 550 km (powtarzalne wart. po dwoch tank).

W najblizszych dniach siekne prawie 2 tys km w trasie i wtedy powiem jak wyglada spalanie po za miastem.

 

Pochwal się jeszcze jaki koszt instalacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile km zwraca sie instalacja biorac pod uwage dodatkowy koszt przegladu instalacji. U mnie srednie spalanie miasto/poza 70%/30% wynosi z 2 lat 7.3 l/100 km czyli ok. 35 gr za 1 km (1,6 digt xtrail 2015r)

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...