Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG Qashqai 1,2 DIG-T (2014) - prośba o poradę


Beti_Be
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wow. Super. Policze z ciekawosci ale raczej duzo wyjdzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wyszło 22 miesiące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesniej obliczalem ze koszt zwroci mi sie po pol roku , i wg obliczen tego kalkulatora od Mike83 wyliczenia wyszly takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zrobilem mniej km niz myslalem ale po 1200km tylko w trasie spalanie wyszlo 8,444 lpg i 1l pb na 100km. Srednia predkosc z jaka staralem sie poruszac to 110 -120 km taka obralem na test.

Nastepny "pomiar" spalania bedzie przy wyzszych predkosciach, napisze jak wyszlo kolo soboty.

Edytowane przez m133
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh przy 110-120km/H 1.6 dig-t spala mi średnio między 4.7 do 5.4l. Przecież to zgazowanie wogóle się nie opłaca.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi 1,2 (tyle, że w pulsarze) na autostradce przy prędkościach ok. 120, a często 130-140 i momentami 150 nie wychodzi wg komputera więcej niż 5,9. Realnie wyszło mi z obliczeń 6,2. Na zwykych drogach krajowych ze średnią prędkoscią 76 km/h (w zabudowanym jadę 50-80, poza jakies 100, do 130 miejscami) komputer pokazuje 4,9-5,1 l na 100. Jak gazować to tylko z myślą o mieście, na trasy to szkoda się w ogole w to bawić. Ja potrafie w pulsarze wycisnąć na ok. 36 litrach w trasie 600-700 km i nie jest to jazda emeryta. Nie sprawdzałem ile się da na całym baku 46 litrów, bo po spaleniu ok. 36 litrów wskazówka pokazuje pusty bak i boję się czy nissan celowo tak nie wyskalowal wskazania by ktoś przypadkiem nie wypalal paliwa do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ksiazkowe te spalania macie :) ja 5.5 mialem jak nie dotykalem pedału gazu ... a jak normalnie 8-9 pb , teraz 8-9 lpg wiec co sie nie oplaca ? Teraz za dystans prawie 3000 km zaplacilem 470 pln, bez gazu zaplacil bym 1200 pln , no nie wiem mi sie bardzo oplaca:) Od zawsze do teraz byłem przeciwnikiem gazowania .

Edytowane przez m133
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo realnie da się zarówno na 1,2 i 1,6 w cyklu mieszanym i na trasie zrobić 5-6,5 litrów. Jedynie miasto bardzo odbiega od danych katalogowych. Mi w mieście nawet nie zbliza sie do katalogowego 6,2. W zależnoci od pory dnia, ruchu, ilości świateł na drodze wychodzi 7,5 do 10 litrów. Jeśli piszesz o 9 litrach w mieście to nie jest to nic dziwnego. Ja miewam z korkami na kilkukilometrowych odcinkach nawet 12 litrów wg komputera. Jeśli natomiast osiągasz 9 na trasie to musisz być załadowany po sufit albo masz ciężką nogę, albo jedno i drugie. Ja żeby 9 litrów mieć z trasy np. po autostradzie muszę mieć prawie cały czas nogę na gazie i często chwilową prędkość rzędu 180-190 km/h. Oczywiście ważny jest też profil trasy. Jeśli jest więcej równego czy z górki to da się przez jakiś czas będąc rozpędzonym utrzymać prędkość ok. 160 km/h ze wskazaniem komputera pomiędzy 4-5 litrów (można tak machnąć nieraz 3-4 kilometry). Oczywiscie jak cisnę pod górę i chcę np. zachowywać prędkość co najmniej 140 km/h to komputer pokazuje coś koło 12-20 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mike83

Policzylem na gazeo ze przy moim obecnym spalaniu zwroci sie koszt po min. 50 tys. km. Czyli prawie 4 lata w moim przypadku. Ale uwzgledniajac koszty serwisu roznica jest minimalna tj. raptem 5.65 zł na 100 km. I to przy zalozeniu ze bede jezdzil kolejne 8 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym spalaniem to dziwna sprawa - ja u siebie mam miasto 10, trasa 10, autostrada 10 - przynajmniej jest przewidywalnie :D Aczkolwiek wydaje mi się, że spalanie po zrobieniu pierwszego przeglądu wzrosło o 1l/100km i tak się trzyma. Nowym autem miałem średnie spalanie wg komputera 8,1 l, od tamtego czasu 9,1 i nie spada. Styl jazdy taki sam, ale o LPG nie myślę, za dużo zachodu dla mnie. Nie wiem jak długo jeszcze będę miał to auto :(

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczne spalanie na trasie, w mieszanym i miejskim jest wg mnie niemożliwe. Miałem almerę, po autostradzie w niemczech cisnąłem nieraz maks prędkość, a i tak robiłem na baku więcej kilometrów niż w mieście. W Pulsarze też zrobiłem jedną trase 200 km po autostradzie gdzie jechałem ciągle 150-170 km/h i nie dobiłem do 9 litrów, co w Krakowie jest w zasadzie normą. Dziś wracałem z okolic Nowohuckiej do ul. Podchorążych. Spalanko wg komputera 12,7 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh przy 110-120km/H 1.6 dig-t spala mi średnio między 4.7 do 5.4l. Przecież to zgazowanie wogóle się nie opłaca.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

 

Jo Cię prosza.... nie kpij z nas i z siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie jak z mocą silnika po zagazowaniu. Czy ktoś z Was użytkujących instalację gazową mógłby napisać, czy moc w takim wypadku pozostaje na tym samym poziomie czy jest jakaś różnica na plus lub minus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jo Cię prosza.... nie kpij z nas i z siebie.

Przeciez kolega bytal o konkretny przedzial! W tym przedziale spala mi najmniej każdy inny przedział to niestety większe spalanie.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt optymistyczne te 5.4. Przy 100 wg GPS tj 110 licznikowe 6 to moze jest realne. Toz to Nissn podaje 5.6 w cyklu pozamiejskim a chyba wiemy jak norma definuje pozamiejska jazde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie jak z mocą silnika po zagazowaniu. Czy ktoś z Was użytkujących instalację gazową mógłby napisać, czy moc w takim wypadku pozostaje na tym samym poziomie czy jest jakaś różnica na plus lub minus?

Myśle że za tyle kasy nie ma co sie bać że nie będzie grać. U mnie wszystko okey.

Następne 1000 km poszło , starałem się tym razem trzymać 140 km/h non stop, przejechałem 500km na 50 l/lpg. Co ciekawe spalanie benzyny spadlo w trasie do okolo 0.6 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jako posiadacz pulsara nie jestem reprezentatywny, choć też z motorem 1,2. Właśnie dobiłem do tego samego wskazania, które miałem zanim zatankowałem 35,94 litrów benzyny. Nabiłem na tym 557 km. 476 na trasie, resztę po mieście. Koszt wyszedł mi 156,50 zł. Zakładając, że na 500 km mogłem zużyć jakieś 32 litry to koszt wyszedł mi jakieś 140 zł (tu musze przyznać jednak, że tankowałem na auchan). Różnica między nami to jakieś 30-40 zł. Jeśli byśmy brali pod uwagę tylko trasy to jednak uważam, że nie warto.

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomek

Czyli Twoj puls pali 6.4 przy 140 km na trasie? Wow. A moj X T32 az 10 (predkosc faktyczna czyli licznikowe 150)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli mam niemal cały czas 140 (licznikowe 147-150) to pali właśnie tak 6,3 -6,5 rzeczywiste (nie wg kompa, choć tu przekłamanie jest tylko jakieś 0,2-0,3 na 100). Ale jak tylko zejde do 130 to spada tak na 5,7-5,9. X-trail to jednak trochę coś innego od mojego i jeśli na gazie ma 10, to wtedy warto. Jednak jest to cięższy samochód i z mocniejszym jakby nie było silnikiem. Natomiast w qq i pulsarze wydaje mi się, że jednak nie warto. Warto jeśli więcej tras jest po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minęło 5000 tys km przejechanych w miesiac . Przykład z wczoraj trasa Warszawa Poznań na targi i powrót. Czas 2 h i 45 min i 300km --- wydałem na gaz 54 pln w jedna stronę.

No jeśli mam niemal cały czas 140 (licznikowe 147-150) to pali właśnie tak 6,3 -6,5 rzeczywiste (nie wg kompa, choć tu przekłamanie jest tylko jakieś 0,2-0,3 na 100). Ale jak tylko zejde do 130 to spada tak na 5,7-5,9. X-trail to jednak trochę coś innego od mojego i jeśli na gazie ma 10, to wtedy warto.

Jednak jest to cięższy samochód i z mocniejszym jakby nie było silnikiem. Natomiast w qq i pulsarze wydaje mi się, że jednak nie warto. Warto jeśli więcej tras jest po mieście.

Nie wiem kolego co usilnie chcesz udowodnić ? To że Qashqai to taki sam samochód jak Pulsar czy że to absolutnie sie nie opłaca... ?:) Prostymi zdaniami piszę żebyś ogarnął i policzył .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kolego co usilnie chcesz udowodnić ? To że Qashqai to taki sam samochód jak Pulsar czy że to absolutnie sie nie opłaca... ? :) Prostymi zdaniami piszę żebyś ogarnął i policzył .

Ale przecież jednak @Tomek zastrzegł na wstępie "Wiem, że jako posiadacz pulsara nie jestem reprezentatywny, choć też z motorem 1,2."

Ale czy w QQ 1.2 warto założyć LPG - to już niech pt. właściciel policzy sam. Opinia jest tylko opinią i nie należy jej krytykować :icecream:

Opłacalność LPG zależy od wielu parametrów, ale im więcej km rocznie się robi i im większe średnie spalanie Pb, tym bardziej opłacalne. Matematyka, w końcu, jest tylko jedna :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co się denerwujesz? Niczego nie chcę udowodnić. Może opływowo qq ma nieco gorszą aerodynamikę, natomiast wagowo wg producenta różnica jest symboliczna. Napisałem ile jestem w stanie zrobić kilometrów na danej ilości paliwa i tyle. Biorąc np. u mnie przebiegi do 13kkm rocznie i to, że po mieście jeżdzę 25%, 75% po trasie (nie koniecznie tylko po autostradach). 54 zł to przy obecnych cenach benzyny to jakieś 12 litrów. Na DK79, którą jeżdże np. spokojnie robię do 220-250 km. W drodze powrotnej zwykle jeżdżę A4 od strony Rzeszowa. Tu jak pojadę 110-120 to zrobi też troszkę ponad 200. Jadąc 130-140 zrobię jakieś 180. Przy moich rocznych przebiegach gra niewarta świeczki.

 

Nie wiem, może źle się za temat zabrałem, może czegoś nie doczytałem.

Jakbyśmy od początku ustalili, że śmigamy trasy i dużo po mieście, po 50kkm na rok to pewnie wtedy opłaca. Mnie zwrot wyszedł jakoś prawie po 5 latach z tej strony. Dużo osób na forum sądząc po postach robi tak 15-20kkm. Wielu zmienia te auta w leasingu po 2-3 latach, więc jak montować tu gaz i po co? Ja myślalem, że robię mało kilometrów, są tacy co robią mniej, tu na forum. 60kkm na rok to nie jest przeciętny przebieg w chyba w żadnym z krajów ue (kilka sprawdziłem).

 

Od razu trzeba było napisać w pierwszym poście, że jeździsz "100k" na rok to bym nawet nic nie napisał. Ja tyle zrobię po 8 latach. Mi się nie opłaca.

 

Robiąc bardzo duże przebiegi to się opłaca zagazować każdy pojazd, może nawet lokomotywę spalinową.

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie przejechałem 2 tys km bez zadnego problemu , spalanie po regulacji koło 9 litrów lpg i 1.2 litra pb na 100km ! moja butla ma pojemnosc 67 l i na baku lpg jezdzac tylko po Warszawie w ostatnich 2 tygodniach przejeżdżam 550 km (powtarzalne wart. po dwoch tank).

a tak konkretnie to ile kosztuje przejechanie 1 km na LPG (z uwzględnieniem Pb)?

 Bo wychodzi 9*2 + 1,2*4,6 = 18 + 5.5 = 23.5 PLN tj. ~ 0,24 gr/km.

I teraz pytanie: ile kosztuje km na Pb.

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich przebiegach na gazie bedzie Cie czekał remont silnika po 2-3latach który zrujnuje każdego bo już będzie po gwarancji jak przekroczysz 100tys.

Do tego ciężko będzie odsprzedac za dobrą kasę bo nikt rozsądny nie kupi zgazowanego auta poza handlarzani.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...