Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowa akcja nawrotowa Nissana - poduszki powietrzne


Pavvel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Almera N16, 2004, benzyna 1,5 98KM.

 

Zostałem wezwany pismem z Nissana do kontaktu z serwisem,

ponieważ moja poduszka pasażera jest do wymiany w związku

z przekrętem (i w konsekwencji bankructwem) firmy Takata.

Było o tym głośno na początku roku.

 

Problem jest taki, że ładunek pirotechniczny łapie wilgoć 

i wybucha ze zbyt dużą siłą. Powoduje to rozrywanie układu

i można oberwać odłamkami. Do tej pory zginęło kilkanaście

osób na całym świecie, o wiele więcej jest rannych. Były

przypadki że wybuch następował nie koniecznie z powodu kolizji,

ale również pracy przy desce.

 

Dzwoniłem do serwisu w piątek (18.08.2017) i kazali mi czekać.

Dostawa nowych części zajmie co najmniej 10 dni. W tym czasie

wożę żonę na tylnym siedzeniu. :)

 

Według pisma wymiana ma trwać ok. 1,5 godziny. Dam znać.

P

 

---- EDIT

 

Jest możliwe, że to nie jest nowa akcja tylko kontynuacja sprawy

z 2013 roku.

Edytowane przez Pawel Wroclaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem jakich modeli, roczników ani których poduszek to dotyczy.

Generalnie wiem że sprawa dotyczy wielu producentów, głównie azjatyckich,

ale nie tylko.

 

Serwis sprawdza to po VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest ta sama akcja. To możliwe, ale to by

oznaczało ze to strasznie długo trwa = ogromny burdel

i zagrożenie dla ludzi.

 

Dostałem swoje pismo w zeszłym tygodniu. Mój serwis we

Wrocławiu sprawdził mój VIM w jakiejś bazie i potwierdził

sprawę. Z tego co zdołałem się zorientować, to telefony

im się urywają z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcja ta sama, dotyczy błędu poduszki. Dostałem pismo chyba trzy tygodnie temu i nie miałem problemu z terminem. Być może wrocławski serwis jest zdecydowanie bardziej oblegany i dlatego tak to wygląda. Sama naprawa trwała u mnie mniej więcej 50 minut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem info na facebooku od Nissana:

 

"jest to akcja zapobiegawcza, więc Nissan zaleca
klientom kontynuowanie użytkowania samochodów
do czasu wykonania naprawy."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dostałem info na facebooku od Nissana:

 

"jest to akcja zapobiegawcza, więc Nissan zaleca
klientom kontynuowanie użytkowania samochodów
do czasu wykonania naprawy."

 

3 raz wzywają do serwisów. Czy Nissan  nie mogli sobie spisać numerów serii i numerów seryjnych poduszek podczas PIERWSZEJ Akcji?

Teraz by wiedzieli co ma zamontowane każde auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem do serwisu we Wrocławiu i podałem Vin , mój samochód jest za stary i nie podlega pod ten problem.(2001)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napisałem do serwisu i moja Almera z 2003 roku kwalifikuje się do wymiany poduszki... Zamierzam się umówić w najbliższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem w serwisie - wszystko było niby ok i wymiana nie była konieczna.

 

Niestety zostałem wezwany ponownie - rzekomo wiązka wymaga

dodatkowego sprawdzenia.

 

Zaczyna mnie to wkurzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Problem jest taki, że te rzekomo bezpieczne moduły Takata zawierająca osuszacz w ładunku też są objęte akcją przywoławczą, więc moim zdaniem Takata nie bez powodu ogłosiła bankructwo i ten smród będzie się ciągnął pewnie przez następnych kilka lat wliczając coraz to nowsze auta z tego roku i poprzedniego:

 

"UPDATE 7/11/2017, 4:00 p.m.: Takata is recalling another 2.7 million airbag inflators in the United States for rupturing. Unlike all the other 100 million inflators recalled globally to date, these inflators contain a moisture-absorbing desiccant. Until now, Takata had said that only non-desiccated inflators were at risk for exploding shrapnel during a crash. These driver’s-side front airbags were manufactured between 2005 and 2012 and were installed on Ford, Mazda, and Nissan vehicles, Takata said in a NHTSA filing. Only inflators with the desiccant calcium sulfate are currently under recall; these inflators still contain the propellant ammonium nitrate. The affected automakers will release separate recalls at a later date.

 

Podsumowując wymiana modułu ma sens pod warunkiem, że dostaniemy najlepiej moduł innego producenta Autoliv, ZF TRW itd. W przypadku, gdy wymienią Wam moduł Takata na moduł Takata trudno mówić, że to rozwiązuje problem. Firma nie bez powodu ogłosiła bankructwo wiedząc jak beznadziejna jest sytuacja i pogrążona jest w kłamstwach.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...