Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pasek wielorowkowy piszczy tylko rano


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

od jakiegoś czasu, relatywnie nowy pasek (ma pół roku) niemiłosiernie piszczy mi rano, po odpaleniu samochodu (nocny postój). Piszczy przez ok. 1-2 km jazdy i przestaje. Później cały dzień, nawet po wielogodzinnym postoju jest cisza.... jednak kolejnego dnia, po nocce zaczyna się znowu...

 

Czy wymieniać pasek na nowy, czy szukać przyczyny np. w kołach pasowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parkujesz zapewne pod chmurką temperatura w nocy spada i pojawia się w związku z tym zawilgocenie na wszystkich elementach pojazdu. Gdy obeschnie wraca do normy, spróbował bym podciągnąć troszkę pasek. Zapewne jest ciut za luźno i w połączeniu z wilgocią trochę się ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parkuję pod zadaszoną wiatą, więc deszcz nie kapie, ale temperatura jak najbardziej spada i pewnie zawilgocenie o którym piszesz występuje ;-)

Faktycznie, jak w środę rano było w mojej okolicy +5 st. C rano to pasek piszczał wyraźnie dłużej.

 

pasek jest dość mocno naciągnięty, boję się żeby nie przesadzić... jak był ciut luźniej to przy maksymalnym skręcaniu kół popiskiwał (to pasek od pomp wspomagania i wody).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle jakim sprayem go potraktuj,choćby tym do kokpitu,tylko jak silnik ciepły,gdy wilgoć wyparuje.

W mojej starej Nexii (96r) jeszcze pasek oryginalny,ale takich już nie robią,więc wymiana na nowy nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polo32 - właśnie, tylko w czym?

 

dziś jeszcze ciut podciągnąłem pasek, ale nie chce za bardzo szaleć, bo on napędza również pompę wody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie da (ewent. doraźnie usunie skutek, ale nie przyczynę) - w czym innym jest problem.

Problem w tym,że do produkcji pasków drogi kauczuk został zastąpiony tańszym plastykiem,który jest mało elastyczny i bardziej podatny na starzenie,zwłaszcza podczas poślizgu.

Spray go może tylko zmiękczyć i uelastycznić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porter59, w pewnym sensie masz rację, można spróbować jaki efekt przyniesie (trzeba zacząć od tych niskobudżetowych), ale ja myślałem o czymś innym, tym bardziej, że pasek "nowy" i efekt piszczenia pojawia się rano przy wilgoci.

 

Sebastiw, naciągniecie paska też ma swoje granice, zwiększając naciąg poza dopuszczalne granice obciążasz łożyska, np. alternatora czy klimy (masz?) i które paski piszczą?

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima i alternator jest na drugim pasku.

 

No właśnie, tylko jak ocenić, czy naciąg jest już OK, czy już za mocny? :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima i alternator jest na drugim pasku.

 

No właśnie, tylko jak ocenić, czy naciąg jest już OK, czy już za mocny? :-/

Na najdłuższym odcinku pomiędzy kołami pasowymi spróbuj obrócić go palcami o 90o. Jeśli nie uda się, jest OK. Co prawda jest przyrząd, ale ja nigdy nie używałem.

Jesteś pewien, że to ten od pompy? Zwykle piszczy pasek od alternatora (zwłaszcza rano). Zrzuć rano pasek (od altka) z koła pasowego, będziesz miał pewność.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skręcić o 90st. jest ciężko, raczej się nie da.

 

Raczej od pomp, bo jak go naciągnąłem wczoraj to dziś piszczał znacznie krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się jeszcze aby pasek od pompy wody i wspomagania piszczał i to tylko rano. Prędzej ich łożyska zaczną rzęcholić  :) i to cały czas.

Ponadto pompa wspomagania ma największy wydatek (tym samym stawia większy opór) przy skręcie kół i dopiero wtedy może coś piszczeć.

Zrób tak jak pisałem wyżej (Twoja wola) - inaczej wg mnie problemu nie rozwiążesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się jeszcze aby pasek od pompy wody i wspomagania piszczał i to tylko rano. Prędzej ich łożyska zaczną rzęcholić  :) i to cały czas.

Ponadto pompa wspomagania ma największy wydatek (tym samym stawia większy opór) przy skręcie kół i dopiero wtedy może coś piszczeć.

Zrób tak jak pisałem wyżej (Twoja wola) - inaczej wg mnie problemu nie rozwiążesz.

Guma przypalona,koła pasowe zimne po nocy,więc zrozumiałe że piszczy do czasu aż się rozgrzeje wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się jeszcze aby pasek od pompy wody i wspomagania piszczał i to tylko rano. Prędzej ich łożyska zaczną rzęcholić  :) i to cały czas.

Ponadto pompa wspomagania ma największy wydatek (tym samym stawia większy opór) przy skręcie kół i dopiero wtedy może coś piszczeć.

Zrób tak jak pisałem wyżej (Twoja wola) - inaczej wg mnie problemu nie rozwiążesz.

 

Jasna sprawa, tylko w tygodniu jeżdżę, więc dopiero w weekend wykonam ten test.

Tylko tak sobie myślę, że chyba nie wiem jak się luzuje pasek alternatora... muszę poszukać gdzie tam są śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie czy piszczy pasek czy łożyska to akurat dość prosta sprawa, wystarczy podczas pracy silnika (z rana kiedy wydobywa się te piszczenie) popsikać na roboczą część paska silikonem w sprayu, wnioski po tej operacji chyba są oczywiste i nie wymagają komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, nawet kropla wody wystarcza, aby przestało piszczeć, ale tak dzieje się już z drugim paskiem po kilku miesiącach jazdy...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim okresie (od czasu pojawienia się problemu z paskiem) nie zrzucałeś koła pasowego wału korbowego (np. przy wymianie rozrządu)? 


Dopiero teraz zauważyłem rocznik samochodu (2007) - masz już najprawdopodobniej koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych (tak jak w 1,9dCi).

Nie rozwarstwiła się Tobie guma na kole wału korbowego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, rozrządu nie wymieniałem, ale cały silnik jakieś 30 kkm temu i być może od tego czasu zaczęło częściej piszczeć... Koła pasowe, na oko, wyglądają w porządku, ale...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach występowały różne rodzaje głównych kół pasowych (zwykłe i z tłumikiem drgań). To by tłumaczyło szybkie zużywanie pasków osprzętu.

Zobacz od czoła koła (tj.od strony śruby, bliżej jego zewnętrznego obwodu) czy nie widać pęknięć ewent. ubytków gumy, podrdzewień  itp). Może to być nawet niewidoczne (początek usterki) ale z czasem pojawią się drgania.

Dodatkowo, (zapewne kupiłeś goły silnik, bez osprzętu) sprawdź zgodność rodzajów pasków  - rocznikowo mogą różnić się modułem czy ilością rowków  - pomiędzy kołem głównym (wału) a kołami osprzętu.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, dzięki za poradę, sprawdzę to, bo osprzęt swoje już wyjeździł... (445 kkm)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tylko subiektywne opinie

Piszczy ci pasek od alternatora aż spadnie trochę prąd ładowania

 

Żadna woda tu nie ma nic do tego ale wiadomo że na wilgoci będzie więcej ślizgał.Tylko nie jest to powodem ,że auto miało by być używane tylko w ciepłych i suchych krajach,

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...