Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pasek wielorowkowy piszczy tylko rano


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli wymieniać ten pasek? No i dlaczego nie piszczy już w dzień, nawet po 10 godzinach postoju?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No i dlaczego nie piszczy już w dzień, nawet po 10 godzinach postoju?

 

 

A jaką masz temp. w dzień a jaką w nocy?

Dodam tylko ,że pasek w primerze zdaje się być naciągniętym prawidłowo ale to jest jeszcze za mało.

Koszt niewielki.

Olej w pompie wspomagania masz na odpowiednim poziomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyny OK, pasek 20-30 zł więc luz tylko chciałbym najpierw znać przyczynę, żeby nie rzucać paskami bez potrzeby

 

Czyli może jeszcze spróbować naciągnąć lekko...?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spóbował.

Tak jak pisałem jak zobaczyłem w primerze naciąg oceniłem że jest ok.

Jednak potrzeba była naciągnięcia-paski gorszej jakości jak pisali koledzy wczesniej.Od tego jeździ już dwa lata

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym pisze @fryc, też brałem pod uwagę, pisząc że w czym inna przyczyna. Zmyliłeś mnie, wspominając o pasku pompy - dlatego chciałem się upewnić, o który pasek chodzi, proponując zrzucenie paska alternatora.

Otóż rano, podczas rozruchu i chwilę potem pobierany jest z akumulatora duży prąd na rozrusznik, dmuchawę (klima), światła, ogrzewanie szyby, lusterek  itd.

Z powodu słabej pojemności akumulatora, ubytek energii niweluje alternator, obciążając tym samym pasek napędu - stąd ten gwizd.

Sprawdź, jakie masz napięcie na akumulatorze po nocy  oraz ładowanie alternatora (na jałowych bez obciążenia i po włączeniu głównych odbiorników: dmuchawa, światła, ogrzewanie szyby). Kiedy wymieniałeś akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ukłąd elektryczny może zbytnio obciążać z różnych powodów ale skutek jest jeden.Może być kiepski Aku,nieprawidłowe ładowanie itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hym... Pisałem ostatnio o mruganiu ledów i jak patrzę na nie rano to nic nie mruga, ale zaczyna np gdy stronę w korku, gdy auto jest rozgrzane i np mam włączoną klimę... Więc może faktycznie w alternatorze przyczyna...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy OK, lampy w sedanie nie robiły problemów

Akumulator wymieniałem tylko raz, mniej więcej 3 lata temu. W aucie siedzi Bosch.

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy Bosch made in PRC, to już nie ten Bosch made in Germany trzydzieści lat temu - ekonomia i ekologia zrobiły swoje. Zresztą, nawet najlepszy akumulator szybko zmniejszy swoją pojemność przy ciągłym jego niedoładowaniu przez alternator. Dlatego też w #30 wspomniałem:

"Sprawdź, jakie masz napięcie na akumulatorze po nocy oraz ładowanie alternatora (na jałowych bez obciążenia i po włączeniu głównych odbiorników: dmuchawa, światła, ogrzewanie szyby)".

Na brak zajęcia w najbliższych dniach raczej uskarżać się nie będziesz.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehhe, dzięki, dzięki! ;-)

 

ładowanie na jałowym = 14,4V,

po włączeniu wszystkiego - światła, grzanie szyby, klima, radio itp. spada na chwilę na 13,4 i rośnie do 14,2-3, więc nie ma tragedii... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hihi, rano, w sobotę, wtedy gdy już w tym kierunku szliśmy, ale jeszcze powtórzę badanie

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz potrzeby aku jest dobry.Jakby był zwalony to by ci szło dośc szybko w stronę np 12.2 12.1 a jeszcze wtedy by jeżdził,palił i świecił do pewnego pięknego dnia....

Zmień pasek a co do sprey to jest taki specjalnie tylko do pasów kiedyś był po 28 zl....

Chodzi to wszystko wtedy dużo głośniej przez pewien czas.Tzn szumi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętasz gdzie w P12 jest regulacja naciągu paska alternatora, ten grubszy 6pk? Może go lekko naciągnę

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pamietam czym naciągało się w tym aucie ale popatrz która część jest uchylna.

Jeszcze wspominałem o płynie wspomagania.Też warto to sprawdzić tzn naciąg paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wspomagania na max, po regeneracji maglownicy nie cieknie już nic hihi...

OK, przed chwilą naciągnąłem pasek alternatora o ok. jeden obrót śruby regulacyjnej. Na czuja to pasek jest już mocno naciągnięty... przekręcić o 90 st. się nie da, kończy się możliwość mniej więcej na 70-80 stopniach... gdy naciskam  na pasek to ugina się mniej więcej 5-7 mm - chociaż to w dużym przybliżeniu ...

 

jeżeli pasek jest za mocno napięty to ryzykuję jego zerwaniem? czy będą jakieś objawy za mocnego naciągu przed ew. zerwaniem?

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo w necie piszą, że za mocny naciąg jest bardzo niebezpieczny, stąd moje pytanie

 

 

No i niestety nic to nie dało... Piszczenie dziś nadal było jakieś 20-30 sekund jazdy.

Zauważyłem, że jak skręcałem koła to malało.

Co pozostaje? Wymienić pasek wspomagania na nowy? Koszta małe, no i chyba sam dam radę

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałeś że piszczy pare minut.

Czasem może cię to mylić bo układ kompensuje obciążenie regulacją obrotów i dźwięk się zmienia przy kręceniu ale:

 

Już nie pamietam czym naciągało się w tym aucie ale popatrz która część jest uchylna.

Jeszcze wspominałem o płynie wspomagania.Też warto to sprawdzić tzn naciąg paska

 

To wszystko tak na test bo jak masz napinacze na maxa to i tak paski pewnie sobie wymienisz

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, piszczenie dziś było zdecydowanie krócej, a rano była mgła i 7 st. C

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zmian, piszczy rano... kupiłem nowy pasek wspomagania, ale niestety chyba nie mam na tyle umiejętności, żeby go samemu wymienić :-(

 

boję się odkręcać śrubę pompy ( B ), trudny dostęp tam jest i obawiam się, że nie będę w stanie manualnie zmienić paska, bo ciasno jak fiks :-/

 

Samo poluzowanie A i C nic nie daje niestety.

 

belt.jpg

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...