Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka Airbag (poduszka) miga


rafni

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od kilku dni miga mi kontrolka poduszki powietrznej w moim QQ+2 1.6 (2009).

 

Korzystając z tutoriala na YT skasowałem błąd, rozłączyłem kilkurotnie czujnik zderzeniowy koło zaczepu maski (myślałem że nabrał wody bo były paskudne kałuże ostatnio a ja ostro najechałem) ale błąd niestety wraca.

 

Niestety nie udało mi się odczytać kodu błedu Airbag'a zwykłym interfejsem OBD2 (z softem OBD Car Doctor).

 

Czy ktoś wie czym można w Kaszce odczytać kody błędów poduszki ?

 

Ktoś się spotkał z tym problemem ?

 

Pozdrawiam

Rafał


aaa, sprawdziłem (rozłączyłem i połączyłem ponownie) jeszcze złącza pod fotelem kierowcy - ale nie pomogło, nadal mryga...


Ok, soft który potrafi porozumieć się z pokładowym kontrolerem AirBaga w Qashce to Nissan Data Scan III wersja pod WIN (Android z odpowiednim BT OBD2 - tylko 2 opjce IDLE Air learning i Clear Self Learn, bez funkcji CONSULTowych). SW jest obecnie w końcówce fazy pr-beta. Nawiązałem kontakt z Tomem z www.nissandatascan.com 

 

Co ciekawe SW korzysta z tego protokołu co skanery serwisowe ale z tej racji wymaga kabli typu VAG CAN. Tom napisał że raczej nie pójdzie na typowych USB ELM-327 i klonach ale mam nadzieję że może to kwestia układu pinów w złączu OBD.

 

Na razie muszę zatroszczyć się o kabel i cierpliwie czekam na odp.od Toma ws pinów i kabla USB ELM, no i szans na wersję Beta ze wsparciem dla AirBag'a i innych systemów pokładowych :-) !


Na razie mam pierwsze konkretne wieści:

 

za pomocą trybu diagnostycznego udało mi się odczytać kod błędu poduszek na podstawie liczby mrugnięć.

 

Wejście do trybu diagnozy:

- włączamy stacyjkę i czekamy do zaświecenia i zgaśnięcia kontrolki AIRBAG po czym natychmiast wyłączmy stacyjkę

- czekamy 5 sekund

- powtarzamy 3 razy

 

Oczytany z kontrolki kod to: 1 długi 2 krótkie

 

Zgodnie z danymi z załączonego fragmentu manuala to DRIVER AIRBAG

 

post-92225-0-67473600-1505258808_thumb.gif

 

W planie mam jeszcze dobranie się do kontrolera pokładowego AIRBAG'a

 

Zgodnie z tym co wygooglałem dla wersji 1.6b powinno się dać to zrobić przez CAN ale Tom mówił że może się nie udać. Na tej samej stronie znalazłem że wersja +2 (ale z motorem MR20) używa protokołu ISO 9141-2

******************************************************************************************************************************************************************************

No i w końcu udało mi się podłączyć do pokładowego kontrolera AiRbag'a z pomocą pożyczonego Delphi DS-150E. Niestety spotkał mnie przykry zawód:

 

MIMO że miga kontrolka, soft NIE ZNALAZŁ żadnych błędów!

 

Także kasowanie błędów AIRBAG'a nie powiodło się a system nie zauważył błedów ani też nie zgłosił problemów komunikacyjnych

 

Pomijając (prawdopobną niedoróbę/niekompatybilność z moim QQ+2) ten sprytny divajs w starszej wersji bez BT można kupić na AliExpress już za $37! Nie da się go użyć z softem nowszym niż ten z 2015 ale i tak muszę przyznać po pierwszym dniu testów że jestem pod wrażeniem!

 

Wprawdzie używałem softu z r.2013 w którym widać jeszcze wiele niedociągnięć ale oferowana funkcjonalność pod kątem diagnostyki była spora.

 

Soft nie potrafi wprawdzie w wygodny sposób zassać danych LIVE i ich pokazać na wykresach (a szkoda) ale z drugiej strony odczytać i sprawdzić je można a wykresy można to wygodnie zrobić z BT OBD2.

Można natomiast dobrać się wszystkich pokładowych modułów pojazdu co jest dla mnie super odkryciem, a są to:

- ECU

- AIRBAG

- BODYCOMP

- DASHBOARD (zegary)

- KLIMA

- KIEROWNICA WIELOFUNKCYJNA

- ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE

- ESP nawet!!!

- moduły dodatkowe (w tym zintegrowany kontroler zasilania w komorze silnika i kontroler CAN)

 

Dla każdego modułu są udostępnione przewidziane przez producenta testy uruchamiane z ręki (typu np. włącz/wyłącz dmuchawę silnika) oraz sporo parametrów specyficznych (jak np.czas wtrysku danego gara w [ms], niestety tenże tylko dla 1 cylindra (!sic) lub ogółem.

 

Mimo że toolec fajny - niestety błąd nadal został :(

 

****************************************************************************************

Z nowym rokiem (2018) nowym krokiem !

 

No i jest rozkmina ;-)

 

Primo: doszedł mój Nissan Consult III z kraju środka ;-)

 

Okazało się że mam najprawdopodobniej nawalony kabel spiralny (zwijacz) w kierownicy -> błąd B1054

 

Zwijacz już zamówiony. Leci do mnie (tradycyjnie z kraju środka ;-) )

 

post-92225-0-68741600-1516970949_thumb.jpg

 

po zajrzeniu pod oslonę kierownicy i w szparę kierownica-kolumna od spodu -> widac że jest to typ 2 przewodowy

 

post-92225-0-07526800-1516971037_thumb.jpg

 

Dla zainteresowanych -> mogę pomóc w zakupie w PRC (Chiny)

 

Pozdrawiam wszystkich!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

u mnie w Pathfinderze Delphi 150 też nic nie powiedział na mrugającą kontrolkę Airbag , znalazł inne błędy , ja pozbyłem się problemu wypinaniem i zapinaniem zapłonu jak już wcześniej pisano ( u mnie to zadziałało w 100%) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...