Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tunning silnika 1.6 Dig - T (do 190 KM)


Pablo33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pojemności a w sumie jej braku nie oszukasz... moment obrotowy jest w pojemności skokowej ... no chyba ,że masz kompresor czyli linowy przyrost mocy to może coś by dało. Swoją drogą ten 1,6l z doładowaniem juz jest mocno wysilony... nie wiem czy jest sens bez modyfikacji mechanicznych bawić się w tuning. Można zmienić tłoki na kute + reszta , duże turbo , inne wtryski i pompa paliwa , inny ukłąd wydechowy i można zrobić demona z QQ... ale wtedy i zawieszenie i hamulce  itp itd .. wyjdzie ,że taniej było by kupić Z albo 1/2 GTRa.

Co do gwarancji... to jej utrata jest równa z modyfikacjami... jak się serwis połapie to z automatu jest odebrana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UK robią tuning tego silnika na 230 koni i 300nm - powinno pomóc :P

 

http://advanced-tuning.co.uk/model/nissan-qashqai-1-6-dig-t-163-hp/

Zmiana ze 163 na 230 przez wgranie nowej mapy tylko... no tak i po pol roku silnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana ze 163 na 230 przez wgranie nowej mapy tylko... no tak i po pol roku silnik do wymiany.

No coś za coś. Wiadomo,że takie zabawy wiążą się z szybszym zużyciem części. Znam gościa z Focusem(nie RS) który jest wykręcony na jakieś 300 koni - facet jeździ cieszy się jak nie wiem,ale o tym,że już jest na trzeciej skrzyni biegów w ciągu 2 lat to już nie mówi każdemu. Podzespoły muszą być dobrane do mocy - u mnie jest 381 koni i 480nm z 2 litrowego silnika,ale tak jak pisze kolega wyżej, są już z fabryki kute tłoki, większe turbo, wszystko jest zaprojektowane żeby się nie rozpadło. Przy modyfikacjach nie ma tej gwarancji. 

 

To powiedziawszy - może na jakąś małą mapę do QQ bym się skusił, ale chyba faktycznie skok 160->230 koni to za dużo na niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś za coś. Wiadomo,że takie zabawy wiążą się z szybszym zużyciem części. Znam gościa z Focusem(nie RS) który jest wykręcony na jakieś 300 koni - facet jeździ cieszy się jak nie wiem,ale o tym,że już jest na trzeciej skrzyni biegów w ciągu 2 lat to już nie mówi każdemu. Podzespoły muszą być dobrane do mocy - u mnie jest 381 koni i 480nm z 2 litrowego silnika,ale tak jak pisze kolega wyżej, są już z fabryki kute tłoki, większe turbo, wszystko jest zaprojektowane żeby się nie rozpadło. Przy modyfikacjach nie ma tej gwarancji. 

 

To powiedziawszy - może na jakąś małą mapę do QQ bym się skusił, ale chyba faktycznie skok 160->230 koni to za dużo na niego.

 

Dokladnie o tym mowie. Zmiana ze 166 na 230 to juz jest szalenstwo, i to jeszcze dodatowo prze samo wgranie nowej mapy.

Natomiast zmiana ze 163 na np 190 to bylby juz delikatny tuning. Ja sam mam chyba okolo 172 jak pamietam- pomiar na hamowni- na fabrycznym sofcie, wiec podciagniecie jeszcze troche do np 190 nie zaszkodzilo by mu specjalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remap wiąże się z utratą gwarancji? Ja najpierw ustalę chyba na hamowni czy silnik trzyma parametry fabryczne szczególnie jeśli chodzi o Niutonometry.

Jeśli nie będzie trzymał to poproszę o remap w ASO. A potem chip.

 

... znalazłem jeszcze coś takiego 204 KM i dają gwarancję niestety nie u Nas

 

https://tdi-tuning.com/van/nissan/qashqai/16-dig-t-161-bhp-163-ps-120-kw-240-nm-177-lbft/crtd4-petrol-tuning-box-chip

Edytowane przez Pablo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remap wiąże się z utratą gwarancji? Ja najpierw ustalę chyba na hamowni czy silnik trzyma parametry fabryczne szczególnie jeśli chodzi o Niutonometry.

Jeśli nie będzie trzymał to poproszę o remap w ASO. A potem chip.

 

... znalazłem jeszcze coś takiego 204 KM i dają gwarancję niestety nie u Nas

 

https://tdi-tuning.com/van/nissan/qashqai/16-dig-t-161-bhp-163-ps-120-kw-240-nm-177-lbft/crtd4-petrol-tuning-box-chip

Znaczy się - gwarancję tracisz tylko na elementy w których było coś zmieniane. Więc jak zrobisz mapę silnika ale padnie Ci klima, to zmiana mapy nie powinna mieć żadnego wpływu na naprawę gwarancyjną klimatyzacji. 

 

I te boxy z tego co wiem to jeszcze najlepsze wyjście,bo jak jedziesz na serwis to box wyjmujesz i nie ma żadnego śladu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remap wiąże się z utratą gwarancji? Ja najpierw ustalę chyba na hamowni czy silnik trzyma parametry fabryczne szczególnie jeśli chodzi o Niutonometry.

Jeśli nie będzie trzymał to poproszę o remap w ASO. A potem chip.

 

... znalazłem jeszcze coś takiego 204 KM i dają gwarancję niestety nie u Nas

 

https://tdi-tuning.com/van/nissan/qashqai/16-dig-t-161-bhp-163-ps-120-kw-240-nm-177-lbft/crtd4-petrol-tuning-box-chip

Ale co masz na mysli piszac- "jesli nie bedzie trzymal"? Chcialbys zeby mial tak samo dla calego zakresu obrotow, od 2 tys?

No tak to tylko w folderch reklamowych jest.

Znalazlem swoj stary pomiar:

https://zapodaj.net/5666b5e5b9864.jpg.html

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wykres. Chciałbym żeby było tak jak u Ciebie tzn. katalogowe 240 Nm w okolicach 2 tys. rpm. Na Twoim wykresie ładnie się moment trzyma do 5 tys rpm.

 

Czy to jest wykres bez modyfikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wykres. Chciałbym żeby było tak jak u Ciebie tzn. katalogowe 240 Nm w okolicach 2 tys. rpm. Na Twoim wykresie ładnie się moment trzyma do 5 tys rpm.

 

Czy to jest wykres bez modyfikacji?

Jest to wykres bez modyfikacji.

 

Co do wykresu to cala hitoria byla. Bo zaczelo sie od akcji serwisowej regulacji faz rozrzadu, i okazalo sie po tym, ze samochod w ogole nie chce jezdzic.

To pomiar z temtego okresu:

https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html

 

Jak zrobilem awanture, ze po ich ingerencji samochod nie chce jezdzic, to zrobili cala opearacje raz jezcze, i oczywiscie zrobilem znowu pomiar na hamowni. I dostalem ten drugi wykres:

https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html

 

Teraz sie jezdzi znacznie lepiej, ale nie powiem, zby byl jakims demonem mocy. Ja np tych konikow to wogole nie czuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wykres bez modyfikacji.

 

Co do wykresu to cala hitoria byla. Bo zaczelo sie od akcji serwisowej regulacji faz rozrzadu, i okazalo sie po tym, ze samochod w ogole nie chce jezdzic.

To pomiar z temtego okresu:

https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html

 

Jak zrobilem awanture, ze po ich ingerencji samochod nie chce jezdzic, to zrobili cala opearacje raz jezcze, i oczywiscie zrobilem znowu pomiar na hamowni. I dostalem ten drugi wykres:

https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html

 

Teraz sie jezdzi znacznie lepiej, ale nie powiem, zby byl jakims demonem mocy. Ja np tych konikow to wogole nie czuje.

Na moje oko to te wykresy są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to te wykresy są takie same.

OK, moj blad.

Po pierwszym grzebaniu serwisu w samochodzie:

https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html

 

A to po ponownej ingerencji serwisu, wydaje sie byc prawidlowy:

https://zapodaj.net/5666b5e5b9864.jpg.html

To jest stan jaki mam obecnie.

 

I niby koniki i moment sa ale wogole sie tego nie odczuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny wykres jak w Qqłce 1.2 chyba wszystkim tak dopasowują.To się ma nijak do reklamy ,że moment i moc dostępne są już od 1400 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny wykres jak w Qqłce 1.2 chyba wszystkim tak dopasowują.To się ma nijak do reklamy ,że moment i moc dostępne są już od 1400 obr.

A masz na mysli ten pierwszy wykres?

Pamietam, ze u ciebie tez chyba taki wykres byl. Zmieniales cos, czy zostales przy tym jak bylo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostałem,przyzwyczaiłem się.I tak łapię się na tym,że na światłach odchodzę od innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie zrobiłem boxa. Szału nie ma, ale alternatywy jak dla mnie na razie brak:

 

 

post-106929-0-44779600-1518564136_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze ten box niewarty świeczki. Z dołu nadal słabo wstaje. Charakterystyki sa podobne bo została zmieniona tyllo dawka paliwa. Żeby to miało sens musi jeszcze turbo szybciej wstawać. Takie boxy to mogą tylko spowodować większy popyt na płyn chłodniczy co chyba było już wspomniane na forum.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie to tak wyglada obecnie bez zadnych ingerencji.

https://zapodaj.net/5666b5e5b9864.jpg.html

 

A ponizej jako ciekawostke wrzucam wykres jaki uzyskalem po jednej z akcji serwisowych Nissana:

https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html

Totalna masakra na niskich obrotach, samochod wogole nie chcial jezdzic.

Dopiero ponowne poprawne wgranie dalo wykres ktory przedstawilem na poczatku postu..

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja plik pabblo widze bez problemu.

Chodzi o Twoje nie Pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dolny wykres (widzę je Maniolo :D ) podobny był do wykresu 1.2  też cienizna jak cholewa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manix, To nie mam pojecia w czym problme, umiesczone sa na ogolnodostepnym serwerze bez zadnych zabezpieczen. Wszystko powino byc bez problemu widoczne. Podaj maila to ci podesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ok. Miałem "fortecę" w zabezpieczeniach i tu był problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...