Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tunning silnika 1.6 Dig - T (do 190 KM)


Pablo33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten box miał być bezpieczny dla silnika i podzespołów. Zmieniono limiter maksymalnego otwarcia przepustnicy,doładowanie turbiny większe o 0.1 bara, dawkę paliwa zwiększono przy maksymalnym otwarciu przepustnicy.

 

Wykres na dole jest ciut lepszy nawet niż flagowy dla vtechu,a chwalą się zawsze tylko najlepszymi.

 

Wrażenia: lepsza reakcja na gaz i przy spokojnej jeździe (co po tuningu zdaża mi się o wiele rzadziej) ciut mniejsze spalanie.

 

@Afrance może nie jest to tuning o jakim marzyłem, ale kto biednemu zabroni.

 

Dla bezpieczeństwa poprzestanę na 190. A za 2 lata i tak zmieniam samochód na nowy.

Edytowane przez Pablo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie to tak wyglada obecnie bez zadnych ingerencji.

https://zapodaj.net/5666b5e5b9864.jpg.html

 

A ponizej jako ciekawostke wrzucam wykres jaki uzyskalem po jednej z akcji serwisowych Nissana:

https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html

Totalna masakra na niskich obrotach, samochod wogole nie chcial jezdzic.

Dopiero ponowne poprawne wgranie dalo wykres ktory przedstawilem na poczatku postu..

gregson a przed tą akcją serwisową też robiłeś pomiar na hamowni czy dopiero po tym jak zauważyłeś zmiany ? apropo co to była za akcja ? z sondą lambda ? zmiennych faz rozrządu ? czy może ochrony sprzęgła ? jak zwał tak zwał, w każdym bądź razie celowa zmiana charakterystyki przebiegu momentu obrotowego musiała mieć jakiś cel, ktoś gdzieś tam pisał o jakimś kangurku przy ruszaniu, czyli co poprosiłeś o cofnięcie akcji serwisowej i zostało to dla Ciebie zrobione tak ? wg Nissana powinno być 240 Nm  od 2000 do 4000 obr/min

 

a i jeszcze jedno pytanie ile kosztuje pomiar na hamowni ?

Edytowane przez camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia to około 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałem ponieważ też zauważyłem że auto jakim jeździłem na testach zbierało się od samego dołu, a u mnie gdzieś właśnie dopiero od tych 3 tys. obr. dostaje kopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camel, to była akcja serwisowa dla pierwszych egzemplarzy 1.6 - regulacja faz rozrządu.

Niestety nie robiłem żadnych pomiarów wcześniej bo nie miałem takiej potrzeby. A zrobili mi tą akcje podczas jednej z wizyt w salonie, z jakaś pierdolka. Odbierałem samochód i powiedzieli mi ze zrobili akcje serwisowa która się pojawiła dla tego modelu.

No Ok pomyślałem. Ale gdy zacząłem samochodem jeździć to tragedia była, mogłem kręcić do 3000m i samochód stał w miejscu. A już totalnie się wkurzyłem jak chciałem L-ke wyprzedzić, ja wciskam gaz a tu zero reakcji. No to już tego było za dużo. I zrobiłem pomiar na hamowni. I okazało się ze stracił cały moment na niskich obrotach.

Pojechałem wkurzony do salonu, tłumacze co i jak, na początku nie chcieli uwierzyć, ale udało się przekonać i zrobili tą prodecure raz jeszcze.

I faktycznie coś chyba lepiej zrobili bo już jeździło się bardziej normalnie. Ale wciąż, nawet do teraz, mam takie wrażenie, że samochód był bardziej zrywany przed tym wszystkim. Dlatego zrobiłem ten drugi pomiar. Teraz niby jest jak być powinno, ale to już nie jest to co było na samym początku.

Spece od serwisu zostawili w samochodzie całą instrukcje od regulacji faz, wiec jak będę w domu za miesiąc to zeskanuje ją i podrzucę. Może ktoś to rozczai co było zmodyfikowane.

 

Piszesz, że wg Nisana powinno być 240Nm pomiędzy 2000 a 4000obr/min. U mnie jest jak widać pomiędzy 2200 a 5200, czyli niby bardzo dobrze. Ale i tak czuje, że ciężko mu się rozpędza, na światłach to ciężko mi z piskiem opon ruszyć. Ale gdy się już wkręci w obroty to ładnie idzie.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo było zrobione w 1.2 obniżony moment przy starcie-muł ,ze 190 N  przy 1500obr zrobiło się 120! dopiero następny soft coś poprawił,ale toteż już nie było to ,czym mamili kupujących 170N było osiągane dopiero przy 1700obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo było zrobione w 1.2 obniżony moment przy starcie-muł ,ze 190 N  przy 1500obr zrobiło się 120! dopiero następny soft coś poprawił,ale toteż już nie było to ,czym mamili kupujących 170N było osiągane dopiero przy 1700obr.

To widze na wykresie, ze u mnie jest wlasie 170N gdzies w okolicy 1700obr. A to przeciez silnik 1.6 jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając pomiary na hamownii. Jak oceniacie czy auto to muł czy nie? Robicie pomiary sekundowe od światel, przy wyprzedzaniu itd? Czemu tak narzekacie? Ja juz kilka startów spod światel zrobilem, sporo dynamicznych (subiektywnie) wyprzedzań. 1,2 zupelnie wystarcza. Obiektywnie mało który kierowca nawet z mocnym samochodem świruje spod światel, to samo na trasach, czego wy wymagacie od takiego 1,6, a co dopiero od 1,2? To nie są silniki do rajdów, ale moim zdaniem fabryczne 1,6 jest wystarczające. Co wy chcecie? Nie wnikam w trwałość takiego silnika, ale jak docisnę do podlogi, to te wszystkie audice, bmki, czy inne (wiadomo ich kierowcy nie cisn na full) aż tak nie odskakują, natomiast na zdecydowaną ilość samochodów te 115KM czy 163KM (190) wystarcza. O co wlaściwie wam chodzi, nie kapuję tego. Za almerą 1,5 przez 9 lat nie miałem większych problemów (choc byl to w sumie muł) by cos w miarę szybko wyprzedzić i nie blokować szybszych aut. Żadnych stresowych sytuacji, cala Polska i pół Europy zjeżdżone... a co dopiero w mocniejszym aucie. Wybaczcie, nie czaję.

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czaisz bo Nissan nie grzebał ci w rozrządzie, bo nie miałeś problemów żeby L-ke wyprzedzić w mieście. Ja tego doświadczyłem. Później to Nissan oczywiście częściowo naprawił, ale to wciąż nie jest to co było na samym początku.

Nie wiem czym kierował się Nissan. Być może chciał mi zrobić dobrze żebym kangurka nie miał, albo żeby mi się sprzęgło nie rozsypało. Nie mam pojęcia. Miał jakiś powód.

Ale ja prawdę mówiąc nie czuje jakbym miał ponad 170KM pod maską. No dobra, jak się rozpędzę to już ładnie idzie.

Ale dynamiczniej spod świateł mi się rusza moim drugim samochodem który ma 65KM i silnik 1.5dci...

To już nawet nie chodzi o ściganie się na światłach, ale lubię sobie czasami poczuć moc pod nogą.

W QQ 1.6 przy starcie nie czuje tego wogole...

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyslaem, że jak ktoś porusza problem mocy to jest po jakiś mieszaniach ze strony nissana, bardziej chodziło mi o auto, które raczej nie wykazuje problemów pod tym kątem i pisząc o starcie spod światel też nie miałem na myśli, że ustawiam się z autem 200KM i będę się z nim ścigał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan lubi co chwile zmieniać soft, albo jakieś inne nowe pomysły się pojawiają. Może ma to na celu rzeczywiście zwiększyć trwałość silnika i podzespołów samochodu, No Ok. Ale jeśli- i to nie jest tylko moja opinia bo spotkałem się już z nią kilka razy - samochód testowy jest bardziej dynamiczny niż samochód użytkownika po kolejnych ingerencjach Nissana, no to coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos ruszania spod świateł i aut testowych. Mój mieli na dwójce tak jak na jedynce nawet z kontrolą trakcji na On. Przy tej mocy juz przydał by się napęd na 4 koła. Bo niestety ze standardowymi oponami 215 traci się na starcie sporo. Trzeba umiejętnie operować gazem.

 

Przed zakupem dostałem Teknę 1.6 na testy. Zjeździłem z 80 km po Śląsku m.in srednicowka, a4 i po przesiadce do mojej Nki stwierdziłem że mój lepiej jeździ niż testowy.

 

No ale jak się okazało na hamowni moja miała 175 KM w serii. Chłopaki z Vtechu sami nawet powiedzieli że to dość mocna seria się trafiła. Aż szkoda nie zrobić nowej mapy. Rozsądek jednak wziął górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pablo33, jak wrażenia po 3 miesiącach od zaczipowania? Jak zadowolenie i spalanie z perspektywy czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wszystko w porządku. Mam już za sobą pierwszy przegląd po roku od zakupu. Nie zdejmowałem nawet boxa przed wizytą w ASO. 

Mocy jednak mi nie starcza więc zapadła decyzja o zmianie auta na inne mocniejsze. Ale to dopiero za jakieś 1.5 roku jak będzie kończyć się gwarancja.

Na razie śmigam i wsio ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bmczka x1, 231 kucyków (chyba) ?  "Mam" taką w rodzinie. Rozpędza się do setki coś koło 7 czy mniej sekund. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

231 zbyt mało. Wybór padł jak na razie na Alfa Romeo Stelvio 2.0TBi 280. Za niedługo jadę testować.

 

Edytowane przez Pablo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

Chiałbym odświeżyć nieco temat rozsądnego poprawiania parametrów silnika 1.6 dig-t.(o ok. 20% - dedykowana mapa)

Czy ktoś jeszcze z szanownych forumowiczów modyfikował w/w jednostkę?

Jeśli tak, to może macie jakieś spostrzeżenia natury eksploatacyjnej, tj problemy/awarie, itd?

Podczas kwarantanny różne myśli przychodzą człowiekowi do głowy

Dzięki z góry za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć!

Żadnych problemów jeśli chodzi o silnik, skrzynie, turbo po prawie 3 latach użytkowania 60 tys. km.

Zauważyłem że auto w drugim i trzecim roku użytkowania dotarło się w pełni i jeździ lepiej niż w pierwszym roku. 

Żadnego zamulania przy starcie

 

Jedyne co padło to prawy przegub napędowy ten przy kole (tzn było go słychać takie cykanie przy skręconym kole i ruszaniu) wymieniono go w 2 roku na gwarancji.

 

Auto wciąż jest w rodzinie , ale ponieważ pojawiło się kolejne bobo :) to w garażu w tym tygodniu zagościł drugi większy

Nissan Xtrail 1.3 Dig-T DCT Tekna 2020.

Oczywiście czarny.

Wygrał rozsądek Stelvio testowałem i dla naszej rodziny to jednak zbyt mały samochód.

Zostaję przy Nissanach :)

 

Edytowane przez Pablo33
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie stroiłeś,ew.co robiłeśi za ile?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 16.04.2020 o 14:49, Maruras napisał:

Cześć,

Chiałbym odświeżyć nieco temat rozsądnego poprawiania parametrów silnika 1.6 dig-t.(o ok. 20% - dedykowana mapa)

Czy ktoś jeszcze z szanownych forumowiczów modyfikował w/w jednostkę?

Jeśli tak, to może macie jakieś spostrzeżenia natury eksploatacyjnej, tj problemy/awarie, itd?

Podczas kwarantanny różne myśli przychodzą człowiekowi do głowy

Dzięki z góry za informację.

Witam zrobiłem właśnie tuning J11 1.6-T dig i no faktycznie raźniej reaguje na gaz, testuje wydaje się bardziej dynamiczny ale nie spodziewaj się nie wiadomo czego.  U mnie w serii było 173 HP program 208 HP wyszedł.

188136812_826771481603154_5626777377042805580_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,8 miesięcy po chipie,jak na razie  autko spisuje się ok,szybciej reaguje na gaz,minimalnie zmniejszyło się spalanie,trochę teraz brakuje napędu 4x4.

IMG_20201203_093759.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, 

Dzięki za info. Rzeczywiście, nie wygląda to źle 🙂 Obydwa serwisy mam rzut beretem od siebie, podzwonię i popytam. 

Już nawet myślałem o zmianie fury ale trochę szkoda, bo doinwestowany ( wygłuszenie, audio i masę innych drobiazgów). Problem w tym, że w rozsądnej kasie nie ma nic znacząco mocniejszego w gabarycie Xksa a to w moim wypadku priorytet. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2021 o 08:52, Maruras napisał:

Cześć, 

Dzięki za info. Rzeczywiście, nie wygląda to źle 🙂 Obydwa serwisy mam rzut beretem od siebie, podzwonię i popytam. 

Już nawet myślałem o zmianie fury ale trochę szkoda, bo doinwestowany ( wygłuszenie, audio i masę innych drobiazgów). Problem w tym, że w rozsądnej kasie nie ma nic znacząco mocniejszego w gabarycie Xksa a to w moim wypadku priorytet. 

Pozdrawiam.

Daj znać jak rozmowy ( i ceny) może tez bym coś pomajstrował 😀. Dawno nic nie kombinowałem przy QQ. Tylko czy nie trzeba robić swapa hamulców? Dadzą radę? - duże to one nie są.

Edytowane przez drds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce dają radę,ja zmieniłem klocki na Galfer Sport,jest lepiej ale pewnie wymiana orginalnych tarcz na większe plus klocki dała by zdecydowaną porawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie sam jestem po chipie ale u mnie w serii było aż 187KM ale powiedzcie mi co z intercoolerem, w końcu wypadałoby go wymienić, sam chce to zrobić ale nie do końca są chętni :) tez oryginalny to słabiutko wydajny, nie myślicie o wymianie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...