Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tunning silnika 1.6 Dig - T (do 190 KM)


Pablo33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Paliwo przeważnie 95,olej 5w-30 shell helix  profesional al-m, taki był zalany na pierwszym serwisie w salonie Nissana i taki zalewam do teraz,robię na nim 8-max 10tys .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zrobić chip u siebie w QQ . Firma która miała go wykonać po zhamowaniu poinformowała mnie że sterownik ( HITACHI BAD ) jet przez ich program nie obsługiwany . Po wykonaniu paru telefonów do tunerów w Warszawie zostałem poinformowany że przed wgraniem programu trzeba wyjąć komputer i przelutować styki , a to już ingerencja na którą się nie zdecydowałem . Poczekam aż może będzie można zrobić to bez ingerencji w elektronikę . Szczerze mówiąc wykres z hamowni wyszedł bardzo ładnie . Nie wiem jaki sterownik mieli koledzy którzy wykonali modyfikację ,ale pewnie był sterownik Boscha który bez problemu da się zmodyfikować .

IMG_20220206_213919.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Qashqai jest z 2016r,nie wiem jaki sterownik ale wszystko było robione po kablu.

Zapytaj może w Kivi Racing Factory w Warszawie,ja na początku z nim się kontaktowałem,ale nie chciało mi się tak daleko jechać,znalazłem w Krakowie.

Twój wykres to seria bez bonusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres bez modyfikacji , dlatego żal że nie ma można zrobić chipa , bo jest potencjał .

Edytowane przez Wojtek74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak,qashqai 1.6 dig-t nawet bez chipa jeżdzi naprawdę fajnie,ale po czipie jest jeszcze lepiej,tak jak już pisałem czasami  przydał by się napęd 4x4 bo potrafi tracić przyczepność na 3-biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kosteros - zgadzam się:D jak jest sucho to pół biedy ale  na mokrym owszem. Ale na 3 to rzadko prędzej 1-2 :)

co to sterownika powiem tak. Mój fachowiec coś przy nim grzebał i mówił że drugi raz to się tego nie podjął za taką kwotę(1.5k) ale dal mi słowo wiec słowa dotrzymał:) Ogólnie stracił na to  8 h :) ale przynajmniej śmiga bez zarzutu już 8 miesięcy.  Gra warta świeczki bo Auto zasuwa jak dzikie. Aż kusi zrobić jakieś pomiary . 

Od 0 do 100  szybciej od katalogowych 8.9 to na pewno :)

Czuć to nawet jak przy 120 się depnie a on elegancko się zbiera .

Tylko co ciekawe ja w seri miałem 187km ( wersja grudzień 2017) po chipie pomad 220. 

Wiec dziwne ze u ciebie rowno jak podaje producent :/

Ja ogólnie polecam bo przyjemność z jazdy naprawdę jest.  Pojadę z ciekawości zmierzyć na hamownie jak obecnie to wygląda i czy coś się zmieniło.  Zresztą w lecie były 18 calowe teraz 17. Zabawne jest to że spalanie spadło.  Za granicą uzyskałem rekordowe 4.5 (powtórzone kilka razy ) a na mieście jak jadę z psem na pokładzie (eco) to 6-6.5  a jak sam tk już różnie:) ale zazwyczaj poniżej 9 średnio a lubię mocniej depnac  jeśli są warunki oczywiście. 

 

Wymienił bym intercooler na bardziej wydajny ale nie wiem gdzie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie się powtarzam, ale wciąż nie mogę odżałować, że jak kupowałem pulsara to nie było żadnej krajowej używki z silnikiem 1,6 wtedy, był pół roku później z salonu z Gdańska, ktoś sprzedawał i raptem niecałą dyszkę drożej. Qq wtedy były co najmniej 10-20 tys. droższe. Też bym podkręcił silnik. Juka podkręcili i zrobili poniżej 7 sekund do setki. Coś pięknego jak na auto, które wygląda dosyć zwyczajnie i nie rzuca się w oczy. Choć lampy ledowe z czarnym wypełnieniem fajnie wyglądają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Po takich tekstach przestaję się dziwić, że komuś Pulsar pali 10, komuś skrzynia się sypnęła, a silnik nie dożył 100 tys.
Wystarczy porównać jak zostały zestrojone silniki Pulsara 1.2 dig-t pod kątem momentu z manualną i automatyczną skrzynią.

Pulsar to nie hot hatch :emot060:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym chipem to też zalecałbym ostrożność.Kolega również podniósł do 220 ale że lubi deptać,zajechał sprzęgło.A dla czego? Bo sprzęgło nie jest dostosowane do wyższej mocy i momentu.Z resztą w tych 1.6 sprzęgło jest i bez podniesienia mocy lichutkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja po wymianie sprzęgła ale to raczej efekt poprzednich lat jazdy bo prawie w tym samym momencie co robiłem chip zaczynało padać. Obecnie nie ma problemu ale jestem przekonany że jakbym dał auto na rok powiedzmy mamie to sprzegło by było do wymiany:D Wszystko jest dla ludzi, trzeba dbać oczywiście. Olej 10 tys i filtry itp itd ale jednak warto. To jest 15% więcej mocy  a nie 50:) wszystkie elementy silnika i podzespoly bez problemu to zniosą. Zresztą przecież producenci aut sprzedają cały czas w salonach samochody z tym samym silnikiem a jeden ma 30KM więcej od drugiego:) za dopłatą np 10 k:)

Trzeba to zrobić w profesjonalnym miejscu za nie małą opłata a nie jakieś boxy za 400zł od Duda garage :P:P

Podkręcać i dbać a nic się nie wydarzy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...