Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Załączanie turbo D40


papa_bizkit

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie jak to jest z załączaniem turbo w D40. Chodzi mi o taką rzecz, że załącza się u mnie powiedzmy w okolicy 2000obr/min. Czy jest to prawidłowe czy nie. Check sie nie świeci, jeździ... co do usterek to szwankuje zawór SCV bo czasem przy mocniejszym pałowaniu zawiesi się i trzeba włączyć parę razy i jest oki. Drugą rzeczą jest czujnik luzu, ale to już sobie zamówiłem i raczej wpływu chyba nie ma. Dlaczego o tym piszę. Mam drugie auto, a dokładnie Fiata Ducato 2.3JTD i tam turbo załącza się zdecydowanie niżej. Bardzo mi to odpowiada. Pamiętam że po zakupie D40 to nie mogłem ruszyć bez kangura ;) albo zaduszenia silnika... Czy jest możliwa jakaś ingerencja w czas startu turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze turbina się nie załącza przy obr takich czy siakich ! słowo "załącza" jest nieodpowiednie dla tego urządzenia. 

turbina pracuje juz na wolnych obrotach silnika . Najważniejsze jest jak szybko poda maksymalne ciśnienie doładowania które to odczuwamy szybkim wzrostem mocy.  

Ciśnienie jest zależne głównie od dawki paliwa/otwarcia przepustnicy itp.

Dzisiejsze diesle nie mają turbo dziury, (jak tego dokonano nie bedziemy omawiać) jak widać

masz ewidentnie problem z doładowaniem, w czym wina?

kilka rzeczy za to odpowiada i bez odpowiedniej diagnozy trudno powiedzieć na 100% w czym masz problem.

 

Może to być: zawór sterujący pracą turbiny (tzw N75, w nissanie ma inne oznaczenie, uszkodzony bądz zabrudzony ), zabrudzone "kierownice" w turbinie, nieszczelnośc w układzie dolotu, węży podcisnienia sterujących gruszką turbiny, nieszczelność/niedomykanie się  EGR'a

i kilka innych rzeczy, jak nawet uszkodzenie samej trubiny.

Najlepiej aby jakis magik od elektroniki zrobił tzw logi dynamiczne silnika, wyjdzie co niedomaga i jakie wartości ciśnienia przy jakich obr daje  turbina. Tylko o takich trudno.

 

Jak widzisz problem może być bardzo prozaiczny (przetarty wężyk, uszkodznie kabelka z czujnika) po dużo poważniejszy jak uszkodzenie łopatek turbiny.

 

Na pierwszym miejscu posprawdzałbym dolot i wszystkie wężyki, zaślepiłbym EGR'a, jeśli nie będzie poprawy to następnie elektrozawór sterujący turbiną, i sama turbina  (gruszka,łopatki itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

egr juz zaslepiony jakis czas. reszte bede sprawdzal. raczej przedmuchów nie ma bo byłoby slychać. gdzie jest ten elektrozawór?


I znaleziony winowajca. czujnik położenia skrzyni, czyli czy na luzie czy na biegu. faktycznie czuć że auto jest mocniejsze, tzn nie przydusza się np przy ruszaniu. sprawdzić łatwo dla tych co mają tempomat i/lub podgrzewanie silnika. w pierwszej opcji albo tempomat całkiem nie chce się załączyć lub rozłącza się, a druga rzecz to jeśli włączy się podgrzewanie i wrzuci bieg obrotu nie spadają to znaczy że należy wymienić. jeszcze jedna kwestia, nie wiem czy związane z tym ale jak by ciut więcej palił, przynajmniej wg wskazań komputera. na stacji nie widać niby, ale dużo po mieście było tras więc trudno wskazać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
On 10/1/2017 at 5:40 PM, papa_bizkit said:

egr juz zaslepiony jakis czas. reszte bede sprawdzal. raczej przedmuchów nie ma bo byłoby slychać. gdzie jest ten elektrozawór?

 

I znaleziony winowajca. czujnik położenia skrzyni, czyli czy na luzie czy na biegu. faktycznie czuć że auto jest mocniejsze, tzn nie przydusza się np przy ruszaniu. sprawdzić łatwo dla tych co mają tempomat i/lub podgrzewanie silnika. w pierwszej opcji albo tempomat całkiem nie chce się załączyć lub rozłącza się, a druga rzecz to jeśli włączy się podgrzewanie i wrzuci bieg obrotu nie spadają to znaczy że należy wymienić. jeszcze jedna kwestia, nie wiem czy związane z tym ale jak by ciut więcej palił, przynajmniej wg wskazań komputera. na stacji nie widać niby, ale dużo po mieście było tras więc trudno wskazać. 

 

Wie pan gdzie znajduje sie czujnik skrzyni? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik skrzyni... w skrzyni biegów!!!!po prawej stronie auta,w gornej części skrzynki , gwoli scisłości są dwa obok siebie.

Dojscie od góry po demontazu osłon tunelu środkowego (tam gdzie wajcha od biegów)i gumowej osłony, lub  od dołu np z kanału.  Tylko iz trzeba mieć chude rączki bo miejsca nie ma zbyt dużo.

Od góry widać czujniki, patrząc z boku skrzyni na nie to jak dobrze pamiętam pierwszy jest od czujnika biegu neutralnego, drugi prawy jest od świateł cofania.

Temat wymiany czy diagnozy obszernie poruszany na forum Patha . zresztą tutaj też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...