Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Metaliczne piłowanie w skrzyni T2 2.7 TD podczas ruszania


Farmer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jeszcze jedno pytanko, bo na filmie wrzucałeś wsteczny, tak się dzieje również, jakbyś chciał ruszyć z 1 czy 2? Czy tylko na wstecznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanko, bo na filmie wrzucałeś wsteczny, tak się dzieje również, jakbyś chciał ruszyć z 1 czy 2? Czy tylko na wstecznym?

Wrzucałem wsteczny bo w garażu nie mam możliwości jechania do przodu ;-)

Nie ma znaczenia z jakiego biegu się rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak dla mnie skrzynia odpada, wszystkie biegi po za wstecznym są na synchronizatorach i nie ma prawa nic tak zgrzytać. Zostaje sprzęgło i reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne odgłosy miałem przy pękniętym słoneczku docisku (ale nie wyjechanym przez łożysko oporowe, tylko pękniętym po obwodzie)

Po zdjęciu docisku nawet nie było tego widać, po prostu słoneczko przy mocowaniu do docisku miało w jednym miejscu jakby rysę. Okazało się, że to pęknięcie.

 

Może tu tkwi przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za sugestię.

 

Niebawem weryfikacja. Dam znać jak coś się wyjaśni.


Pany, jakby co wymiana samego reduktora jest możliwa bez zwalania całości na glebę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że może być ciężko odkręcić górne śruby, zawsze zrzucałem skrzynie z reduktorem razem, jak zrzucisz wszystko to od razu sprzęgło sobie zweryfikujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze, górne śruby od reduktora są nie do odkręcenia, bez specjalistycznego narzędzia i także trzeba by było odkręcać zawieszkę skrzyni, aby ją trochę opuścić. Jest to ryzykowna operacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzucisz reduktor bez większego problemu robiłem to kilka razy bez wyciągania skrzyni natomiast pierw sprawdź sprzęgło więc skrzynka i tak na glebę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne odgłosy miałem przy pękniętym słoneczku docisku (ale nie wyjechanym przez łożysko oporowe, tylko pękniętym po obwodzie)

Po zdjęciu docisku nawet nie było tego widać, po prostu słoneczko przy mocowaniu do docisku miało w jednym miejscu jakby rysę. Okazało się, że to pęknięcie.

 

Może tu tkwi przyczyna?

 

Na dniach wjade na kanał żeby zweryfikować skąd dobiega zgrzyt. Jeśli byłoby to sprzęgło to myslę zę zgrzytałoby podczas wciskania i puszczania na stojącym aucie na luzie.

 

A zgrzyta na zapiętym jakimkolwiek biegu. Ostatnio podczas jazdy zgrzytnie gdy zredukuje z 5 na 4 (podczas puszczania sprzęgła)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze, górne śruby od reduktora są nie do odkręcenia, bez specjalistycznego narzędzia i także trzeba by było odkręcać zawieszkę skrzyni, aby ją trochę opuścić. Jest to ryzykowna operacja.

No bez defetyzmów ... nasadka 14-ka :)

Problem tkwi w czym innym:

- najpierw radzę spuścić olej z reduktora

- kolejny etap to odpięcie wtyczek (spryskaj np, WD i wydmuchaj kompresorem)

- jeśli masz tam linkę prędkościomierza to wykręcasz tylko dużą okrągłą wtyczkę (chyba klucz 22) ... nawet nie próbuj odkręcać całego gniazda na "10-kę" bo urwiesz i po ptokach 

  jeśli zamiast linki jest wtyczka to się ciesz :)

- odkręć wybierak reduktora od skrzyni

- przed odkręceniem śrub na flanszach wałów i mostów zaznacz sobie korektorem wspólną kreskę (nie zaszkodzi a wręcz pomoże ;) )

- niektóre śruby są wkręcone od przodu, inne od tyłu ;)

- zacznij od górnych śrub, ale tylko je poluzuj

- następnie wykręcaj kolejne np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara (układaj je po kolei - ułatwi to montaż) ... mają różne długości ;)

- przyda się młotek i drewniany klocek do "pobijania" ... cholerstwo jest mocno spasowane ze skrzynią

- kiedy już odseparujesz reduktor od skrzyni będziesz miał tylko parę cm luzu do tyłu (belka drążków skr.) ... musisz go unieść (ok. 40 kg)

- przygotuj zawczasu jakieś deski i klocki bo wyląduje na dnie kanału

Tak ogólnie to nigdy nie zdejmowałem samego reduktora, zawsze razem ze skrzynią ... baa, nawet budę zdejmowałem do wymiany skrzyni

 

I nie daj się dowcipasom podpuścić ... to wcale nie jest taki pikuś, ale zdjęcie całości ze skrzynią jest jeszcze trudniejsze 

 

pomocne foto:

post-48849-0-09153300-1508790660_thumb.jpg post-48849-0-96074800-1508790716_thumb.jpg post-48849-0-47873600-1508790766_thumb.jpg post-48849-0-57737400-1508790792_thumb.jpg

 

Hmm, cały czas uzupełniam ten dział ... może zdążę nim zaczniesz, byłoby łatwiej ;)

http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/230-%C5%9Bwiat-wed%C5%82ug-lemmego-czyli-spartan-garage-ezg/

                      

-------------------------------------------------

Aha, coś jeszcze :)

- jeśli poluzujesz poduszkę skrzyni biegów to będzie Ci gorzej "bujać" reduktorem na boki podczas próby odseparowania

- jeśli ją całkiem wyjmiesz to tył silnika oprze się o gródź kabiny, oprócz tego reduktor wraz ze skrzynią opadną o parę cm i będzie gorzej unieść go nad belką drążków

- jedyna zaleta to łatwiejszy dostęp do górnych śrub ;)

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki lemmy za fajną instrukcję- przyda się w przyszłości.

Bowiem, byłem na kanale i ewidentnie zgrzyta ze sprzęgła. Stawiamy  że łożysko oporowe się przyciera. 

 

Da się cofnąć skrzynię na tyle żeby dostać się do bebechów sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Wg mnie łożysko oporowe najbardziej powinno być słychać przy wciśniętym sprzęgle, wtedy powinno szumieć, buczeć, skrzypieć ewentualnie metalicznie rzęzić jak się rozsypuje już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie hałas dobiega ze sprzęgła. Jak chwyciłem ręką wysprzęglik to wyczuwalne było drganie w rytmie tego chrobotania. Skrzynia do zwalenia lub odsunięcia żeby zweryfikować stan sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ściągaj skrzynię razem z reduktorem, do rozpięcia jeszcze parę wtyczek.

Zdemontuj też panel środkowy w kabinie, będzie dostęp do górnych śrub.

Przed odkręceniem rozrusznika zdejmij klemy z aku. i kluczyki miej w kieszeni a nie w stacyjce ;)

Jeszcze jedna ważna rzecz:

W wale silnika jest otwór a w nim tulejka z "samosmaru" ... Kup nową bo stara może już być zużyta (to przez nią padają łożyska w skrzyni)

Ja do V6-ki zakładałem od T2 2,7 - pasuje ... być może we wszystkich silnikach jest ten sam wymiar ;)

 

Aaa, jeszcze ...

W sprawie części polecam @Snake'a 4x4 z Krainy Podziemnych Pomarańczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ściągaj skrzynię razem z reduktorem, do rozpięcia jeszcze parę wtyczek.

Zdemontuj też panel środkowy w kabinie, będzie dostęp do górnych śrub.

Przed odkręceniem rozrusznika zdejmij klemy z aku. i kluczyki miej w kieszeni a nie w stacyjce ;)

Jeszcze jedna ważna rzecz:

W wale silnika jest otwór a w nim tulejka z "samosmaru" ... Kup nową bo stara może już być zużyta (to przez nią padają łożyska w skrzyni)

Ja do V6-ki zakładałem od T2 2,7 - pasuje ... być może we wszystkich silnikach jest ten sam wymiar ;)

 

Aaa, jeszcze ...

W sprawie części polecam @Snake'a 4x4 z Krainy Podziemnych Pomarańczy

A da się wymienić sprzęgło bez glebowania całości. W jakiś innych postach wiara pisze że odsująć można skrzynie na tyle żeby dostać się do sprzęgła.

 

Co to za tulejka? Możesz podesłać jakiś skan z katalogu gdzie ona się znajduje. Oczywiście że jak już będzie dostęp do ją wymienię jesli jest taka wazna. Dostanę ją u kolegi snake?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o tulejke stabilizującą wałek sprzęgłowy ,jest wprasowana w wał silnika.Jak chcesz ją wymienić to trzeba skrzynię zwalić,samo odsunięcie na to nie pozwoli. Jeśli się nie mylę to taki ma nr. 32202-B9500

Edytowane przez fikolek2
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... W jakiś innych postach wiara pisze ...

 

Wiara pisze, wiara wymienia padniętą skrzynię na sprawną nie usuwając przyczyny awarii (czyt. tulejki)

Ja też przy wymianie skrzyni nie wiedziałem nawet o istnieniu tejże bo ktoś pomysłowy zastąpił ją w moim silniku tulejką stalową ... i zwyczajnie nie rzucała się w oczy :( (lub kiedyś, kiedyś mój silnik współpracował ze skrzynią automatyczną - tam tulejka jest chyba st

 

Tulejka (nr 13) ... poniżej rysunku kliknij na numer katalogowy części i dowiesz się w jakich innych autach dana część występuje

http://nissan4u.com/parts/terrano/el_wd21/1990_1/type_6/engine_mechanical/piston_and_crankshaft_and_flywheel/

 

Jakiś czas później przy okazji wymiany silnika wymieniłem w końcu tulejkę (razem z Hugh :) )

 

- stalowa  post-48849-0-62857300-1509213953_thumb.jpg 

- pęknięta w "nowym" silniku  post-48849-0-42637100-1509211922_thumb.jpg

- nówka (czyli "Tolkien dla ubogich" :Dpost-48849-0-85940700-1509211934_thumb.jpg  post-48849-0-20785800-1509212565_thumb.jpg

- już wymieniona w silniku  post-48849-0-81366100-1509211953_thumb.jpg 

 

Ad. samej wymiany:

no nie jest to takie proste, Hugh przywiózł specjalny ściągacz to takich pierdół ale się popsuł ... jakoś jednak daliśmy radę

 

Na jutro przygotuję relację z wymiany tej tulejki w innym aucie ... i innym sposobem ;)

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwintujesz, wkręcasz śrubę i pulerem wybijasz, ot cały patent. Można też przez szerszą tulejkę na śrubę nakręcać nakrętkę i ta tulejka z wału wyjdzie.

Edytowane przez ferguson
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemmy STALOWĄ!miałeś szczęście że sie wałek nie zatarł w niej.Kiedyś miałem taki przypadek. Gość robił sobie sprzęgło i po taniości zrobił stalową,dobrze dopasowaną. Wytrzymało to miesiąc a dwa dni kombinacji jak skrzynie od silnika oderwać. Tak że Farmer jak by ci przyszło do głowy skorzystać z usługi tokarza,to tylko brąz samosmarny(cynowo-fosforowy).

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano widzisz :)

mocno "wychechłana" była ... dlatego jakoś to działało, ale z kolei zbyt luźna bo skrzynia i tak padła

 

Drodzy parafianie ... tutaj znajdziecie relację z wymiany w/w tulejki (w aucie @Wilmanka)

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/108872-wymiana-tulejki-ustalaj%C4%85cej-w-wale-korbowym-silnika-terrano-27td/

 

(podziękowania dla Administracji za umożliwienie podzielenia się z Wami doświadczeniem  :punk:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejki zamówiłem ( 2szt) na zapas. Mam też drugiego tyrka (3 dzwiowego) przyda się na zaś ;-)

 

Po zdjęciu skrzyni zobaczy się co tam chroboli w sprzęgle i odpowiednie części wtedy zamówię.

 

Tylko może trochę potrwać zanim skrzynia zobaczy glebę.

 

Dzięki Lemmy za zaangażowanie się w mój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...