Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kilka pytań po przejechaniu ~3500km


blackpazner
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy z początku nie zwracałem na to uwagi czy może to po prostu moja paranoja :)

 

1. Przy prędkości tak koło ~120km od strony szyby / drzwi kierowcy słyszę szum wiatru, świszczenie.

Wydaje mi się, że po stronie pasażera nie ma tego problemu, czy to normalne czy może kwestia uszczelek itp?

 

2. Ciche szumienie od strony maski, jak dodaje gazu dźwięk znika. Czy to może być turbo? Czy tak powinno być?

 

3. Asystent ruszania pod górę, da się go wyłączyć? Strasznie mnie irytuje bez niego ruszyłbym znacznie szybciej a tak to popuszczam sprzęgło dodaje gazu a samochód jeszcze stoi w miejscu przez 1-2 sekundy zanim hamulec puści i czuję się jakbym dopiero co odebrał prawo jazdy... :)

 

4. Gdzie najlepiej podpiąć kamerkę, do gniaza 12V czy może do obwodu klimy (gdzieś czytałem wcześniej na forum, że tam jest cały czas napięcie)? Czy warto z taką pierdołą wybrać się do ASO żeby przy okazji przeglądu zamontowali?

 

5. W poprzednich dwóch Almerach czasami nie wchodził mi wsteczny, musiałem wtedy wrzucić luz, puścić sprzęgło, wcisnąć ponownie i dopiero wtedy wchodził. Ostatnio miałem taką samą sytuację w QQ, czy u kogoś zdarzył się podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszyłeś kilka tematów w jednym poście,a mogłeś użyć wyszukiwarki i miałbyś odpowiedź...wszystko już było wałkowane a kamerka jest obecnie na topie na stronie głównej QQ J11

Ale jak jest taki zbiór kompendium,postaramy się odpowiedzieć:

Szum wiatru,świszczenie,albo na uszczelkach szyby,albo wygłuszenie przy lusterku,serwisy to ogarniają

Może być od turbo

Asystenta nie da się wyłączyć,ale jesteś drugim,od którego słyszę,że nie można ruszyć szybciej pod górę ,aż dopiero jak puści hamulec.Nie mam tego problemu ruszam jak mruga i nic nie trzyma kół!

Kamerkę już opisałem.

Przy takim blokowaniu(wsteczny nie ma synchronizacji) nie trzeba wrzuca\c na luz,ale wystarczy delikatnie zwolnić sprzęgło,wałki się obrócą i w tedy bieg wejdzie,bez zgrzytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie udało mi się znaleźć przy ponownej próbie wyszukiwania temat odnośnie szumienia w QQ, przepraszam nie chciałem śmiecić na forum i jednocześnie dziękuję za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Blackpazner - wyżejJACKO29 pisząc, że jesteś drugim, mając pierwszego na myśli chyba  pisał o mnie - bo już kiedyś żaliłem się na forum, że system ruszania pod górę trzyma, koła mielą itp. ja już poprostu się "nauczyłem" z niego korzystać i puszczam hamulec wcześniej (zgodnie z instrukcją trzyma 2 sekundy od puszczenia hamulca). Choć czasami mam wrażenie, że działa jak powinien.

Więc pociesze Cię, że tez tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system ruszania pod górę trzyma, koła mielą itp. ja już poprostu się "nauczyłem" z niego korzystać i puszczam hamulec wcześniej (zgodnie z instrukcją trzyma 2 sekundy od puszczenia hamulca). 

Nie jest przypadkiem tak że dodanie gazu powinno go zwolnić? Wiąże się to oczywiście z puszczeniem pedału hamulca.

Niedawno koleżanka która ma VW Tourana mówiła że u niej tak to działa - dodanie gazu zwalnia hamulec (choć może pomiędzy puszczeniem hamulca a wciśnięciem gazu u niektórych trwa to 2s :)

 

Nie bardzo mam też to gdzie poćwiczyć bo górek u mnie jak na lekarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma działać i u mnie tak działa,ale widać z opisu innych,że nie u wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karminadel - rozumiem, że po puszczeniu hamulca ikonka / dioda powinna zacząć mrugać i przez te 2 sekundy hamulec ma trzymać?

Swoją drogą też odniosłem wrażenie, że czasami system działa nazwijmy to poprawnie tzn. mogę normalnie ruszyć.

Niestety więcej razy na chwilę obecną gazuje i stoję w miejscu :P

Może faktycznie jest to kwestia przyzwyczajenia się i odpowiedniego wyczucia kiedy zwolnić hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ikonka miga. Tak jak pisałem, czasami zadziała jak powinien... ale w sumie może mi się wydaje. To już lepiej działą "ręczny" elektryczny, który puszcza idealnie w momencie ruszania.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sumie też nie powiem bo nie miałem kiedy tego dobrze przetestować, sprawdzę to gdzieś gdzie nie będzie ruchu i obawy że stoczę się na samochód który stoi za mną przyklejony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dla odmiany nic nie miga. Tylko miga mi kontrola trakcji jak koła w miejscu buksują, kiedy nie mogę ruszyć -.-

Nie masz migającej kontrolki z samochodem na stoku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję przetestować już asystenta ruszania na wzniesieniu i ta ikonka zielona z tego co dobrze kojarzę to od momentu jej zapalenia do zgaśnięcia świeci się na stałe i nie mruga, ale teraz już ręki nie dam sobie uciąć. Jedynie co, to powiem, że chyba za szybko chcę ruszyć i asystent zdaje się nie nadążać za moim szybkim ruszeniem :D Za to przy włączeniu przycisku "ręcznego" na np. wzniesieniu, to w momencie ruszania jest po prostu IDEALNIE płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim blokowaniu(wsteczny nie ma synchronizacji) nie trzeba wrzuca\c na luz,ale wystarczy delikatnie zwolnić sprzęgło,wałki się obrócą i w tedy bieg wejdzie,bez zgrzytu.

Zakładam, że QQ ma taką samą skrzynię jak Pulsar, w którym to wsteczny jest zsynchronizowany. Choć o tej skrzyni mam kiepskie zdanie to akurat na temat wchodzenia wstecznego złego słowa nie powiem, zatem chyba Pulsar ma jednak inną skrzynię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,po zatrzymaniu pod górką zapala się na stałe,ale po puszczeniu hamulca mruga i w tedy ruszamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa idealnie. Sprawdzam codziennie bo garaż mam lekko pod górkę.

 

Tak jak koledzy pisali puszcza od razu po dodaniu gazu nawet szybciej niż ręczny. Czasem nie zauważam że zadziałał

Edytowane przez Pablo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wreszcie jak to działa i faktycznie po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu hamulec jest zwalniany. Ikonka jednak nie miga. Poza tym ekran Chasis Control też pokazuje że asystent w danym momencie działa.

Edytowane przez Mike83
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem to w ten sposób - zatrzymałem się na wzniesieniu i po wciśnięciu hamulca asystent podjazdu się włączył. Nogi trzymałem na pedale hamulca i sprzęgła gdyż samochód był na 1 szym biegu. Dalej puszczam hamulec, wciskam gaz puszczając jednocześnie sprzęgło i słyszę jak hamulec który 'trzyma' samochód się zwalnia. Zaraz po tym ruszam.

Podejrzewam właśnie że cała ta czynność trwała właśnie te ok 2 sekundy, choć z drugiej strony nie wydaje mi się przełożenie nogi z hamulca na gaz tyle zajęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz migającej kontrolki z samochodem na stoku???

 

Nie, mam świecącą na stałe - właśnie sprawdziłem. Mam auto z 2016 roku. Może to jakiś trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...