Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J10] Problem z manetką kierunkowskazu


vantooh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem, otóż w trakcie jazdy przestał działać kierunkowskaz prawy. Na początku przy sygnalizacji skrętu, skręcie, wyprostowaniu kierownicy i powrotu manetki do położenia neutralnego światła kierunkowskazu migały jeszcze 2, 3 razy (a powinny momentalnie przestać przy powrocie). Po kilku kolejnych prawoskrętach przestał włączać się w ogóle. Wyczaiłem, że aby go odpalić, należy po sygnalizacji skrętu docisnąć manetkę. Tak pojeździłem 1 dzień, po czym kierunkowskaz prawy zdechł zupełnie. Lewoskręt działa ok. Przy włączeniu świateł awaryjnych migają oba kierunki. Pytanie brzmi, czy w tym wypadku konieczny będzie demontaż poduszki i kierownicy, żeby dostać się do manetki, czy też w czym innym tkwi problem?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam manetkę (zespół przełączników) lub taśmę. Bez demontażu poduszki i zespołu się nie obędzie, chociaż zobacz czy nie idzie zdjąć samej osłony kolumny kierownicy, żeby się dostać do przełączników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zdjęcia manetki nie trzeba demontażu poduchy 
ściagasz osłonę kolumny kierownicy odkręcasz śrubę mocującą ,odpinasz kostkę i masz na wierzchu
tylko delikatnie nic na siłę abyś nie połamał .
do taśmy to juz jaśka trzeba ściągać  :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobny przypadek z manetką w J10. Po zjeździe z ronda, odbijała, ale migał jeszcze 3 razy.

Wymienili mi manetkę w ASO na gwarancji i problem zniknął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto naprawione. Przyczyną było uszkodzenie tasiemki od manetki. Czasem stykało, czasem nie aż w końcu przestało. Manetka nie musiała być wymieniana. Przy wymianie mechanik (u którego robiłem 1 raz) zdemontował poduszkę i kierownicę. Składając do kupy później nie zauważył, że frezy na kierownicy i kolumnie nie zbiegały się ze sobą, przez co po złożeniu kąt kierownicy przy jeździe prosto wynosił prawie 45 st. :/ Już "mój" mechanika dokonał korekty i dla świętego spokoju sprawdził zbieżność. Dzięki za podpowiedzi, może komuś rozwiązanie problemu się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...