Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Duży wyciek oleju, wycie i słabsza moc - pomocy


Legion25

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy. Przejrzalem cale forum i nie znalazłem odpowiedzi wiec proszę Was o pomoc. 

 

W lipcu jadąc w trasie zapalila mi sie kontrolka oleju, zjechałem na stacje dolałem litr, następnego dnia wymieniłem olej na nowy z filtrami. Mniej więcej w tym samym czasie kiedy zapaliła sie kontrolka oleju pojawilo mi się charakterystyczne wycie przy dodawaniu gazu od okolo 1800-2000 obrotów. Nie tyle gwizd jak przy turbinie co wycie, buczenie, głównie przy obciążeniu, jak zdejmowałem nogę z gazu  nawet przy 2500-3000 obrotów  wycie ustawało.

 

Zbagatelizowałem nieco objaw  buczenia jezzdzac tak. W miniona sobotę pojawił się ponownie komunikat brak oleju ( od wymiany zrobiłem 3tys). Zjechalem na stacje, dolalem litr. Dojechalem do domu chociaż zauważylem w trasie że auto idzie tylko do 130km/h na 6 biegu potem mimo pedału gazu w podłodze nie chce iść dalej. Rano następnego dnia niespodzianka, około 50cm średnicy plama oleju pod autem, bardziej od strony kierowcy plus kilkanascie mniejszych plam. 

Oddałem auto do mechanika, sprawdził turbine i stwierdził, ze nie bierze oleju i jest w dobrym stanie. Obstawia silnik i jakies uszczelniacze, ale stwierdził, że bez rozbierania na 100% nie powie.   Pytanie tylko czy gdyby to były uszczelniacze to normalnym bylby objaw wycia i wycieku oleju na postoju, oraz brak mocy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik jak szuka wyciekow to myje silnik i każe mi się przejechać i wrócić do niego , wtedy widzi gdzie jest wyciek , tak miałem ostatnio , rok temu silnik po remoncie i po przejechaniu około 10kk widzę ze pasek wieloklinowy mokry i na dole osłony silnika ślady oleju .Umyl silnik i po powrocie z przejażdżki wykrył po świeżych śladach, że puścił uszczelniacz walu korbowego oraz był wyciek oleju wspomagania na wezach od zbiorniczka do przewodu powrotnej .Wiec przyczyn może być wiele , nie odważe się postawić diagnozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik jak szuka wyciekow to myje silnik i każe mi się przejechać i wrócić do niego , wtedy widzi gdzie jest wyciek , tak miałem ostatnio , rok temu silnik po remoncie i po przejechaniu około 10kk widzę ze pasek wieloklinowy mokry i na dole osłony silnika ślady oleju .Umyl silnik i po powrocie z przejażdżki wykrył po świeżych śladach, że puścił uszczelniacz walu korbowego oraz był wyciek oleju wspomagania na wezach od zbiorniczka do przewodu powrotnej .Wiec przyczyn może być wiele , nie odważe się postawić diagnozy

Dziekuje kolego za odpowiedz. Dzisiaj do ogolnych objawow doszło dymienie  na bialo i to dośc intensywne. Mechanik stawia  na jakies pierścienie olejowe i wycenia remont na 3,5 tyś. Twierdzi jednak, że do póki nie rozkręci silnika to na 100% nie stwierdzi. Załamać się idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastopuj jazde to jest już niebezpieczne dla silnika . Trzeba sprawdzić turbine bo zasysa olej i pcha do cylindrów .Jak dalej będziesz jezdzil to silnik dostanie rozbiegu czyli nie kontrolowanych obrotów . Turbina ma duże luzy . Lepiej zmień mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...