Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Badanie techniczne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   ROBERTJ

ROBERTJ

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 73 postów
  • Płeć:
  • Skąd:TERESPOL
  • Flaga:
  • Model:MURANO Z50
  • Silnik:3.5 PB
  • Time Online: 11h 20m 47s

Napisano 10 październik 2017, 12:26

Witam.Głupie pytanie:czy w murano można robic BT tak jak w autach na jedną oś ?Pozdrawiam.


  • 0

#2 ONLINE   wkar

wkar

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wilga-las
  • Kraj:POLAND
  • Model:Z50 , ACURA,OPEL, Yaris
  • Silnik:3,5
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 2d 12h 49m 28s

Napisano 10 październik 2017, 16:08

Witaj.

Co to znaczy, czy można?

 

Ja miałem tak badane auto w 3 stacjach ( w tym jedna referencyjna).

 

Wygląda to dość zabawnie gdy samochód próbuje wyskoczyć z rolek. :)

Diagności robią mądre miny i jest OK.

 

pozdrawiam wkar


  • 0

#3 OFFLINE   Eryk_wl

Eryk_wl

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Flaga:
  • Model:Z50
  • Silnik:3,5 V6
  • Nr rejestracyjny:CBY
  • Time Online: 15h 21m 51s

Napisano 12 październik 2017, 07:27

śmiesznie to mgło być jak przemielił by Ci przekładnie kątową albo tylni most, naszych samochodów nie powieno się badać na rolkach tylko na stacjach wyposażonych w takie płyty najazdowe , bo efekt na rolkach bedzie taki ze wjedzie przednią osią zablokuje hamulce a mechanizm dołączania uzna że przednia oś wpadła w poślizg i dołączy tył który jak tylko obróci kołami to mały pikuś gorzej jak coś się zwali w przeniesieniu napędu na tył .


  • 0

#4 OFFLINE   OsobaNN

OsobaNN

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Berlin
  • Flaga:
  • Model:Q60 Infinti
  • Silnik:VR30
  • Nr rejestracyjny:B
  • Time Online: 1d 14h 40m 55s

Napisano 12 październik 2017, 07:50

W Polsce stacja powinna posiadać urzdzenia certyfikowane przez ITS  do pomiaru pojazdu z napędem 4x4.... z tego co wiem to ne ema ich za wiele. Jesli uszkodzą pojazd bo podjeli się badania, a nie posiadają sprzętu to można na drodze sądowej uzyskać odszkodowanie. 


  • 0

#5 OFFLINE   Eryk_wl

Eryk_wl

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Flaga:
  • Model:Z50
  • Silnik:3,5 V6
  • Nr rejestracyjny:CBY
  • Time Online: 15h 21m 51s

Napisano 12 październik 2017, 12:55

kiedyś jak kupiłem sobie CR-V to pojechałem na stację (PZM) gdzie robiłem przeglądy wszystkich osiek i pan mi powiedział że on mi nie sprawdzi bo się boi uszkodzić napęd tj. wjechał na rolki przodem i tym obrócił kołami od razu odpuścił i prosił mnie abym jechał do innej stacji PZM która ma takie płyty najazdowe . 

 

Tych stacji już trochę jest to są takie stacje gdzie zamiast rolek są płyty z blachy perforowanej zawieszone na czymś i najeżdzając na nia i hamując czujniki badaja siłe hamulców ta sama płyta słuzy do sprawdzenia zawieszenia w tedy rusza się na boki albo drży jak sprawdzaja amorki .


  • 0

#6 ONLINE   wkar

wkar

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wilga-las
  • Kraj:POLAND
  • Model:Z50 , ACURA,OPEL, Yaris
  • Silnik:3,5
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 2d 12h 49m 28s

Napisano 12 październik 2017, 18:14

Witam.

 

To jakieś nieporozumienie.

 

Nie mówimy przecież o badaniach na hamowni.

 

Śmieszny jest moment wjechania na rolki napędzane do kontroli hamulców.

 

Samochód od hamowania nie może się zepsuć !

 

Poza tym Murano nie jest przecież autem klasycznie 4 napędowym ( gdzie jest mechanizm różnicowy).

 

Tylne koła dołączane są TYLKO przy ruszaniu i powolnej jeździe ( do ok.20km/h).

 

I to przez sprzęgło wiskotycze. Awarie spowodowane mogą być WYŁĄCZNIE przez niesprawności

 

układów napędowych.

 

Tak, że nie ma co się przejmować. :)

 

Pozdrawiam wkar.


  • 0

#7 OFFLINE   utras

utras

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 56 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Pabianice
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Murano z50
  • Silnik:VQ35DE
  • Nr rejestracyjny:EPA
  • Time Online: 19h 24m 51s

Napisano 12 październik 2017, 19:52

Bylem na przeglądzie i Pan diagnosta tylko zapytał: "cztery"? Odpowiedzialem, ze tak. I robil jakos tak, ze po jednym kole załączał rolki. Wszystko było bez żadnego problemu.
W sumie, to przod chyba razem a tyl pojedynczo załączał. Poza tym sprawdzanie hamulców raczej robił na N, bo to rolki napędzają koła.

Użytkownik utras edytował ten post 12 październik 2017, 19:49

  • 0