Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

Moja przygoda z samochodem Nissan Leaf

Nissan Leaf

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   sanfran

sanfran

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 32 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Aberdeenshire
  • Flaga:
  • Model:Leaf
  • Silnik:Trójfazowy 80kW, 24kW/h
  • Nr rejestracyjny:MK
  • Time Online: 2d 12m 44s

Napisano 26 październik 2017, 22:53

Zaczęło się to wszystko jeszcze w zeszłym roku. Umówiłem się na jazdę próbną. Na moje specjalne życzenie dostałem samochód na weekend, już w tym roku.
Moje przemyślenia są zawarte w tym poscie na forum elektroda.

Na początku października moja lepsza połówka otrzymała pracę, do której dojchać można tylko samochodem. Wtedy w skład mojej floty domowej wchodziły samochody: GrandScenic 2.0 automat, Micra 1.0 ręczna, oraz UAZ469. Średni wiek tych samochodów to 18 lat (9 + 15 + 30 lat). Żona się bardzo niekomfortowo czuje prowadząc samochód z ręczną skrzynią biegów, więc na codzień jeździła scenikiem a ja micrą. Z kolei moja praca jest trochę nieprzewidywalna i czasami wyjeżdżam z domu na kilka-kilkanaście dni. Scenic jest w miarę w porządku, ale czasem jakiś drobiazg wyskoczy. W zaszłym tygodniu wybraliśmy się pooglądać jakiś samochody i zajrzeliśmy także do Nissana. Sprzedawca mnie poznał i pokazał nam czerwonego Leaf’a. Auto zarejestrowane w marcu 2015, wzięte w leasing i oddane w marcu 2017. Od tego czasu nie jeździł. Na liczniku 9500 mil (15 tys km). Spodobało nam się, zaczeliśmy dyskutować. Zaproponowano nam leasing na 3 lata, auto tym czasie będzie jeszcze objęte gwarancją producenta (do marca 2018) a baterie do marca 2020.
Mogą was zainteresować finanse na rynku brytyjskim. Auto wycenione na 11 450 GBP przy cenie za nówkę w okolicach 26 do 28 patyków. Od tego dostajemy upust 1000 GBP od rządu, 1200 GBP za Micrę (200 za auto i tysiąc nagrody za wycofanie benzyniaka z ruchu). Do zapłaty 1000 GBP przy odbiorze i przez 3 lata po 145 GBP. Po trzech latach albo samochód kupujemy za 4000 lub go oddajemy i bierzemy inny. Do tego mamy gratisowy montaż domowego punktu ładowania 3kW (koszt takiej ładowarki z montażem to 700GBP), ale dopłaciłem 90 i zamówiłem punkt 7kW. Biorąc pod uwagę, że za są obchód elektryczny nie płaci się podatku (scenic to trzy stówy na rok, micra połowa tego). Następnie koszt eksploatacji. Scenic na miesięczna jazdę moje pani plus lokalne dojazdy po zakupy to prawie 1000 km. Leaf zuzywa przeciętnie jedną kilowatogodzinę energii na przejechanie ok 6.5 km. Przy cenie za kilowatogodzinę w gniazdku 0.16 GBP koszt miesięcznej jazdy to 25 GBP. Przy czym elektryk w mieście jest oszczędniejszy a spalinowy wręcz przeciwnie. Cena paliwa UK to ok 1.15, przy czym diesel jest minimalnie droższy od benzyny o 1-2 pensy na litrze.

Auto zostało odebrane w środę. Bateria po dwóch latach eksploatacji nie wykazuje zużycia.
Maszynka potrafi ruszyć bardzo zwinnie, podczas wolnej jazdy jest bardzo cicha, przy 60km/h granica hałasu w poroównaniado spalinowego już się zaciera.
W środku wyglada przeciętnie, poza joystickiem na konsoli nie ma w nim nic niezwykłego. Nawet ręczny hamulec (w tym przypadku uruchamiany nogą, jak w starych mercach) jest mechaniczny. A elektryczny ze scenica dał mi już popalić dwa razy. W środku dużo miejsca, cztery osoby pojadą w miarę komfortowo. Zauważmy do tego, ze tym autem nie da się pojechać za daleko.


Negatywnie oceniam w pewnych rzeczach jakość wykonania. Np podczas otwierania lub zamykania okien całe boczki drzwiowe się ruszają. Poza tym zaślepka w miejscu gdzie była stacyjka w wielkosryjnym samochodzie wyglada hm... biednie.

Leaf ma światła do jazdy dziennej zintegrowane z przeciwmgielnymi. Jakoś nie zauważyłem, żeby miał doświetlanie zakrętów.

Jakieś pytania, chcecie abym zamieścił zdjęcia - proszę pisać, będę się starał was usatysfakcjonować.

Zdjęcie nosi tytuł „Two green cars on my driveway”, a przedstawia samochod testowy oraz radziecką technikę na szkockim podwórku.

Załączone pliki


Użytkownik sanfran edytował ten post 26 październik 2017, 23:06

  • 4

#2 OFFLINE   Baśka

Baśka

    Konkretny gość

  • Moderator

  • 179 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ONY
  • Flaga:
  • Model:Maxima A34 3.5L SE .Maxima A35 3.5L SV
  • Silnik:265KM/296KM
  • Nr rejestracyjny:ONY

Napisano 27 październik 2017, 10:57

Pierwszy klubowy samochód elekrtryczny  :dribble:

Świetnie  :wave:


  • 0

#3 OFFLINE   sanfran

sanfran

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 32 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Aberdeenshire
  • Flaga:
  • Model:Leaf
  • Silnik:Trójfazowy 80kW, 24kW/h
  • Nr rejestracyjny:MK
  • Time Online: 2d 12m 44s

Napisano 27 październik 2017, 16:48

A oto i on:

Załączone pliki


  • 0

#4 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    "druciarz"

  • Redaktor

  • 7110 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG

Napisano 29 październik 2017, 07:54

Ode mnie plusior przede wszystkim za UAZ-a

Nawet tutaj w kraju to coraz rzadszy okaz, może gdzieś hen, w bieszczadzkiej głuszy jest lepiej ale w miastach nie uraczysz.

A tutaj proszę, "demoludzka terenówka" znana Piktom jedynie z filmów o Bondzie śmiga po szkockich pagórkach :)

Brawo  :thumbsup:


  • 0

#5 OFFLINE   saydack

saydack

    Debeściak

  • Moderator Globalny

  • 1070 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Flaga:
  • Model:Y60/D22
  • Silnik:RD28T(i) / QD32ETi
  • Nr rejestracyjny:SJZ

Napisano 30 październik 2017, 15:49

Ja się w uazie dopatrywałem kierownicy z prawej - ale się nie dopatrzyłem :)

Tak czy siak flota ciekawa uaz i elektryczny nissan :D


  • 0

#6 OFFLINE   sanfran

sanfran

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 32 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Aberdeenshire
  • Flaga:
  • Model:Leaf
  • Silnik:Trójfazowy 80kW, 24kW/h
  • Nr rejestracyjny:MK
  • Time Online: 2d 12m 44s

Napisano 30 październik 2017, 22:13

Jeśli interesuje was co się dzieje z UAZem, to właśnie dzisiaj przeszedł MOT (badanie techniczne) i pojutrze go pakuje domszopy na zimę. A ekelktryk jeździ. Zarejestrowałem go w Nissan Connect i na telefonie mam wyniki z ostatnich czterech dni jazdy. 121 mil to jest ok 194 km.

Załączone pliki


  • 0

#7 OFFLINE   maniujr

maniujr

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 360 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Model:QQ+2 2010 FL Tekna 4x4
  • Silnik:2.0dCi
  • Nr rejestracyjny:PZ
  • Time Online: 11d 20h 38m 45s

Napisano 31 październik 2017, 10:40

Mnie interesuje jak wygląda zasięg na pełnym ładowaniu i czasy ładowania. Robię codziennie do pracy 60km i 60km z powrotem. Łącznie ok 2500km miesięcznie.

 

No i najważniejsze... czy niskie temperatury wpływają na wydajność baterii ? Leaf wydaje się ciekawą opcją, bo np w Renault Zoe musisz leasigować baterie, co przy moich przebiegach i aktualnym cenniku daje ok 550pln/miesięcznie, a tyle to wydaję na ON w 2.0TDi (2010 Pasek B6 4motion, QQ lata żona)


Użytkownik maniujr edytował ten post 31 październik 2017, 10:41

  • 0

#8 OFFLINE   pawcio

pawcio

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 751 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:QQII J11 Tekna Xtronic MY16
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WU
  • Time Online: 84d 3h 7m 41s

Napisano 31 październik 2017, 12:23

Jeśli interesuje was co się dzieje z UAZem, to właśnie dzisiaj przeszedł MOT (badanie techniczne) i pojutrze go pakuje domszopy na zimę. A ekelktryk jeździ. Zarejestrowałem go w Nissan Connect i na telefonie mam wyniki z ostatnich czterech dni jazdy. 121 mil to jest ok 194 km.

Gratulacje!

I w tym wydaniu NC ma jakiś sens ;) musisz mieć podłączony telefon przez BT/USB czy liczy z automatu?

Fajnie macie z tymi ulgami i dopłatami. Tylko z drugiej strony u nas nie ma podatków drogowych ale mogli by jakieś ulgi i dopłaty zastosować ;) 


  • 0

#9 OFFLINE   sanfran

sanfran

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 32 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Aberdeenshire
  • Flaga:
  • Model:Leaf
  • Silnik:Trójfazowy 80kW, 24kW/h
  • Nr rejestracyjny:MK
  • Time Online: 2d 12m 44s

Napisano 31 październik 2017, 13:34

Mnie interesuje jak wygląda zasięg na pełnym ładowaniu i czasy ładowania. Robię codziennie do pracy 60km i 60km z powrotem. Łącznie ok 2500km miesięcznie.

 

No i najważniejsze... czy niskie temperatury wpływają na wydajność baterii ? Leaf wydaje się ciekawą opcją, bo np w Renault Zoe musisz leasigować baterie, co przy moich przebiegach i aktualnym cenniku daje ok 550pln/miesięcznie, a tyle to wydaję na ON w 2.0TDi (2010 Pasek B6 4motion, QQ lata żona)

 

To jest na granicy zasięgu. Rzekłbym 80 km na jednym ładowaniu to odległość bezpieczna. Oczywiście zależy to od szybkości poruszania, ukształtowania terenu, zużycia prądu na ogrzewanie/klimatyzację. Poza tym gdy pojemność baterii spada poniżej 20% to auto wyłącza ogrzewanie i co tylko może aby wydłużyć zasięg. Ale jeśli się możesz dogadać i w pracy ładować samochód to ta opcja wygląda zachęcająco. Niskie temperatury nie są problemem, a wręcz przeciwnie. To w gorącym klimacie baterie się szybciej degradują. Nissany największą żywotność baterii osiągają w Norwegii.

 

 

Aplikacja w telefonie nie łączy się z samochodem tylko z serwerem. A samochód ma swój własny moduł GSM i tym się komunikuje z serwerem. Nissan zbiera dane na bieżąco, Podobno bez śledzenia położenia. Cofnąć licznika się nie da :-(


  • 0

#10 OFFLINE   maniujr

maniujr

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 360 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Model:QQ+2 2010 FL Tekna 4x4
  • Silnik:2.0dCi
  • Nr rejestracyjny:PZ
  • Time Online: 11d 20h 38m 45s

Napisano 31 październik 2017, 13:55

no a jak z tym ładowaniem z normalnego gniazdka ? 9h potrzeba ? są dostępne fast chargery na 230V ? wtedy 3h ?


Użytkownik maniujr edytował ten post 31 październik 2017, 13:55

  • 0

#11 OFFLINE   sanfran

sanfran

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 32 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Aberdeenshire
  • Flaga:
  • Model:Leaf
  • Silnik:Trójfazowy 80kW, 24kW/h
  • Nr rejestracyjny:MK
  • Time Online: 2d 12m 44s

Napisano 31 październik 2017, 14:30

Czas ładowania z normalnego gniazdka jest zależny od rozładowania oraz temperatury. Nie można policzyć w ten sposób, ze gdy mam ładowarkę 3kW to pół baterii (12 kWh) załaduje w cztery godziny. Samochód sobie dozuje pobieraną energię, na początku ciągńie pełne 3kW a czym bliżej końca tym bardziej ogranicza prąd (zupełnie jak telefon komórkowy). Mam założony kablu przed licznikiem indukcyjny amperomierz to na bierząco widzę jaki prąd jest pobierany przez gospodarstwo domowe.
Za dwa dni mam umówionego elektryka tompo instalacji pokaże jak to wygląda.
Ale ponieważ jestem ciekawski to sobie wygooglowalem instrukcję jak to będzie zainstalowane.
http://s3-eu-west-1....ical-Manual.pdf

Generalnie ładowarka będzie miała rozgałęźniak pomiędzy skrzynką bezpieczników a licznikiem.
Możecie sobie zobaczyć jak wyglada moja tablica rozdzielcza, to jest typowa konstrukcja w domkach tzw Timber Frame (konstrukcja w środku drewniana, ściany obudowane murem z cegieł.

Załączone pliki


  • 0

#12 OFFLINE   elsebo

elsebo

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 4669 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był QQ J10, jest J11
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:GD

Napisano 02 listopad 2017, 21:41

Fajny temat :spoko:

 

Warto poczytać o elektrykach którymi pewnie za kilka-kilkanaście lat będziemy jeździć wszyscy ;)

Tylko ten zasięg... :wacko:


  • 0

#13 OFFLINE   saydack

saydack

    Debeściak

  • Moderator Globalny

  • 1070 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Flaga:
  • Model:Y60/D22
  • Silnik:RD28T(i) / QD32ETi
  • Nr rejestracyjny:SJZ

Napisano 03 listopad 2017, 09:34

Fajny temat :spoko:

 

Warto poczytać o elektrykach którymi pewnie za kilka-kilkanaście lat będziemy jeździć wszyscy ;)

Tylko ten zasięg... :wacko:

Za kilkanaście lat będą poprawione ogniwa baterii + zapewne jak zwiększą sprawność paneli słonecznych to będzie się coś doładowywać - więc nie będzie źle - tylko tak się zastanawiam jak ja do patrola ten silnik elektryczny i akumulatory upchnę ;)


  • 0

#14 OFFLINE   sanfran

sanfran

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 32 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Aberdeenshire
  • Flaga:
  • Model:Leaf
  • Silnik:Trójfazowy 80kW, 24kW/h
  • Nr rejestracyjny:MK
  • Time Online: 2d 12m 44s

Napisano 21 listopad 2017, 00:24

Pytania, pytania, zadawajcie pytania.

W jezdzie samochodem elektrycznym należy się przyzwyczaić do gospodarowania energią. Program sterowania silnikiem jest tak zaimplementowany, że przypomina jazdę automatem. Po wybraniu beiegu samochód ma opcję „pełzania”, więc na postoju trzeba dusić hamulec, ale w każdej chwili można przerzucić na „luz”, co w tym pojeździe nie jest niezalecane jak w typowym automacie.
Należy się również przyzwyczaić do hamowania. Odczucie na pedale hamulca jest inne niż w typowych samochodach. Samochód zwleka z uruchomieniem tradycyjnych hamulców tak długo jak to tylko możliwe, gdyż hamowanie przebiega silnikiem - generowana jest przy tym energia i kierowana do baterii. Dopiero pod sam koniec, przy bardzo wolnej jeździe, kiedy hamowanie elektrodynamiczne jest nieefektywne samochód aplikuje ciśnienie w układ hamulcowy. Jest to chyba związane z podawaniem ciśnienia na serwo, ale nie jestem pewien.
Do cichego ruszania już się przyzwyczaiłem, do potężnego „kopa” także. Samochód podczas wolnej jazdy generuje specjalne dźwięki ostrzegające przechodniów, jest to kombinacja wizgu turbiny oraz białego szumu. Dziwięk ten nie jest za specjalne głośny a i tak go można wyłączyć. Może taka próbka dźwięku jest na YT, ale ponieważ przebywam teraz w zamkniętym ośrodku pracy (platforma wiertnicza) to pewne zasoby internetu mam zablokowane - YT także. Ale forum działa, wiec pisać mogę dalej.

==========================================================

Już prawie miesiąc minął od zakupu. Pierwsze zachwyty minęły i czas na spojrzenie na auto nieco chłodniejszym okiem. Autko w tym czasie przejechało ponad 1000 km.
1. Kilowatogodzina w gniazdku nie jest równa kilowatogodzinie w baterii. To jest pierwsze co jest przemilczane w reklamach. Przetwornice oraz baterie mają swoją sprawność. Nie jest ona stuprocentowa. Na podstawie moich szacunkowych wyliczeń 10 kWh pobranych z sieci równa się ok 7 kWh w baterii. Reszta to straty. Ale i tak się jeszcze opłaca. Ale! Gdyby benzyna była sprzedawana bez żadnej akcyzy, czy podatków, to juź nie było by to takie oczywiste.
2. Co to jest ładowarka (ang. Charger)? Właśnie. Kolejna „niedopowiedziana” rzecz. Dla przeciętnego urzytkownika jest to pudełko z kablem (albo dwoma), z jednej strony włącza się do prądu, z drugiej strony do tego chcemy mieć naładowane. Tak jest w przypadku laptopa, telefonu, ale samochód to już niekoniecznie. Pod chwytliwym słowem „ładowarka” ukrywa się moduł zainstalowany w samochodzie, decydujący jakim prądem będzie ładowany pojazd. Np. ja sobie zamówiłem 32A punkt dostępowy ale, samochód nijak nie chce pociągnąć więcej niż 15A (mówimy o napięciu 240V wiec moc jest na poziomie 3.5 - 3.6 kW). Ale z kolei kiedy zdarzyło mi się ładować pojazd w tzw ładowarce RAPID (prąd stały, kabel z wtykiem CHAdeMO) to w godzinkę samochód zwiększył poziom baterii z 48 do 94%, przy czym pierwsza cześć ładowania to był transfer energii na poziomie 20 kW. Koszt takiego ładowana - Gratis. Ale ładowanie RAPID jest niezalecane na dłuższą metę.
3. Jeżeli już jesteśmy przy publicznych ładowarkach to wypadało by mieć swój własny kabel. W tym przypadku w nissanie jest port TYPE1 a w ładowarkach jest gniazdo TYPE2. Kabel kosztuje w granicach 120-130 GBP. Nie wiem dlaczego tak drogo.
4. Zasięg. Wsiada się do auta i pokazuje przewidywany zasięg na podstawie ostatnich jazd. Ponieważ jest zimno i ogrzewanie ciągnie od 1.5 do 3kW to zasięg pokazuje w granicach 130 km (dla uproszczenie będę podawał w kilometrach). I możliwe, ze taki zasięg będzie osiągalny. Dzisiaj np auto zrobiło 85 km i bateria wskazywała 26%. Nie prowadziłem samochodu, gdynpokazywal mniej niż 20% ale podobno wtedy przechodzi w tryb oszczędny; więc lepiej zaplanować jazdę tak, aby ją zakończyć ze stanem naładowania powyżej 20%.
5. I poza tym to już nie ma się czego czepiać. Niesamowita jest jazda z szybkością 120 km/h bez pomruku silnika spalinowego.

Użytkownik sanfran edytował ten post 21 listopad 2017, 00:25

  • 3

#15 OFFLINE   elsebo

elsebo

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 4669 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był QQ J10, jest J11
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:GD

Napisano 21 listopad 2017, 21:07

Jak elektryk to tylko taki :P :dribble:

https://www.tesla.com/roadster/


  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź