Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

procedura dokręcania głowic


Gramek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam, nawet po angielskiemu :D

głowice vg30i oraz vg30e mają tę samą procedurę ;)   post-48849-0-46068000-1509391045_thumb.jpg

 

z lewej str. jest przód auta

na dole rys. info o różnej długości śrub

numery oznaczają kolejność dokręcania

 

opis:   post-48849-0-28800700-1509391298_thumb.jpg

 

18. ble ble ble

19. "... śruby 4, 5, 12 i 13 mają 5" (127mm) długości i są dłuższe od pozostałych. Pozostałe mają 4,17" (106mm)

20. "dokręć śruby w odpowiedniej kolejności, w następujących etapach:

    A- dokręć kolejno wszystkie śruby z siłą 29Nm

    B- ----------------------"-------------------------  59Nm

    C- poluzuj wszystkie śruby

    D- dokręć znowu ..................................  29Nm

    E- dokręć ..............................................  54-64Nm. Lub, jeśli masz klucz dynamometryczny dokręć je o 60-65 stopni

21. ble ble ble

 

Ponoć to normalna procedura przy śrubach z "długim ciałem" :)

pkt. E rozumiem tak, że albo dokręcasz z siłą 64Nm albo o 65 stopni ... a nie i jedno i drugie! 

 

Tłumaczyłem na tyle ile kumam angielski ale "or" na pewno znaczy "lub" , a nie "następnie" 

Powodzenia Gramek i daj znać jak poszło

A propo's ... mam 3 szt. Vg30e + kszynkę w automacie (może bym spieniężył ... kiedyś) :D

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub, jeśli masz klucz dynamometryczny dokręć je o 60-65 stopni[/b]

 

Klucz z kątomierzem.

 

Po za tym nie spodziewałem się że aż tak to wygląda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :)

czyli powinno być coś w stylu:

"jeśli kluczem dynamometr. to dokręcasz do 64 Nm 

jeśli nie masz, to kluczem z kątomierzem i do 65 stopni"

 

Dzięki za wsparcie Kuba ;)


Aha, powyżej była jeszcze informacja żeby podkładki leżały płaską stroną na głowicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co. :D

W sumie, 64 Nm jak na głowicę to mało, zazwyczaj jest to coś koło 90~100 jak już w czymś robiłem.
Może ktoś bardziej ogarnięty w angielskim by to Nam przetłumaczył, bo może trzeba 64Nm+65stopni?

Po za tym polecam dać nowe śruby, jeśli są dostępne. To właśnie ich dotyczy ta procedura. Na starych śrubach dokręca się zazwyczaj "do oporu" na żeliwnym bloku i wg Nm na aluminiowym, ale i tak mówi się, że to około 2 lata pojeździ i uszczelka do wymiany.

 

EDIT

 

Aczkolwiek moja Autodata mówi podobnie do Twojej procedury Lemmy. Poniżej zdjęcie.

post-77556-0-77978000-1509397224_thumb.jpg

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działaj działaj

W sumie to mógłbyś zdać jakąś relację po zabiegu bo też chciałbym kiedyś zrobić taki manewr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie wszystko.


Będzie na bieżąco bo trochę tego na jeden raz za dużo. Jutro blok jedzie do gruntownego mycia i odbiór głowic (po regeneracji). Przy okazji wymiana uszczelniacza pompy olejowej wygląda dosyć niepewnie. Potem wymiana panewek korbowodowych strasznie porysowane i głównych. Nowe pierścienie. Będę Was męczył o procedure ustawienia rozrządu i tych magicznych oznaczeń na głównym kole pasowym do ustawiania zapłonu.

post-35810-0-84321500-1509901652_thumb.jpg

post-35810-0-64935100-1509901704_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Cię q.... załamę

Mam nadzieję że zaznaczyłeś sobie na zębach lub kupiłeś pasek ze znacznikami

To co pokazują w instrukcji ni kuta - nie można ustawić :(

znacznik na kole wału jest z tyłu (a tam go nie dojrzysz z kolei :D )

lewy wałek rozrządu jest w pozycji "spoko"

... ale za to prawy w pozycji "że jak motyl usiądzie to zawory klepną w tłoki ... chyba 1 i 5

No i napinacz, w dziwny sposób się go naciąga ... wbrew logice :D

 

Aaaa ... Zakula z Bagien się odnalazł na fejsie  :bicycleaccident:

 

najlepiej to jakbym Ci jakoś podesłał serwisówkę, bo jak znowu zacznę tłumaczyć po swojemu to go nie poskładasz  :0recourse:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Cię q.... załamę

Mam nadzieję że zaznaczyłeś sobie na zębach lub kupiłeś pasek ze znacznikami

To co pokazują w instrukcji ni kuta - nie można ustawić :(

znacznik na kole wału jest z tyłu (a tam go nie dojrzysz z kolei :D )

lewy wałek rozrządu jest w pozycji "spoko"

... ale za to prawy w pozycji "że jak motyl usiądzie to zawory klepną w tłoki ... chyba 1 i 5

No i napinacz, w dziwny sposób się go naciąga ... wbrew logice :D

 

Aaaa ... Zakula z Bagien się odnalazł na fejsie  :bicycleaccident:

 

najlepiej to jakbym Ci jakoś podesłał serwisówkę, bo jak znowu zacznę tłumaczyć po swojemu to go nie poskładasz  :0recourse:

 

Nie  jest aż tak źle pasek ma oznaczenia kola zębate też i trafiłem na taka super lekturę 

polecam każdemu zainteresowanemu. Tylko to ustawienie pierwszego tłoka przy max odchylonym na lewo znaczniku tego nie kumam ale może jeszcze mnie oświeci ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mnie też to wybiło z rytmu :(

Na dole jest jeszcze jakichś 5 czy 6 oznaczeń ale nie wiem do czego i nie piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze to zrozumiałem to przy prawidłowo założonym pasku po założeniu dolnej osłony wskaźnik będzie wskazywał skrajny lewy znacznik. I wtedy jest ok

Edytowane przez Gramek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to po kiego są te pozostałe znaczniki?

jak silnik jest włączony to po użyciu specjalnego urządzenia taka lampka będzie pokazywać czy prawidłowo est ustawiony kont wyprzedzenia zapłonu. Jak obejrzysz to w 3 czesci filmu co wrzuciłem gość tłumaczy o co chodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice już zrobione ale jak to w starych autach i różnych ich poprzednich właścicielach bywa różowo nie jest. Po rozebraniu popychaczy znalazłem przyczynę uszkodzenia 4 z nich.   Koszt nowych horrendalny i postanowiłem otworzyć resztę tych zastałych i zregenerować. Niestety 4 są nazwę to rozchlastane totalnie i niestety przysłowiowe pincet pęknie a gdyby było 12 szt to az strach pomyśleć. 


I tu Panowie znowuż zwracam się z prośbą czy może ktoś udostępnić rysunek głowic z momentami dokręcenia wałków rozrządu a także panewek głównych i na korbach. Będę wdzięczny

post-35810-0-60988000-1510414287_thumb.jpg

post-35810-0-98602000-1510414308_thumb.jpg

post-35810-0-59737300-1510414328_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...