Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

właściwe ustawienia lpg


manyjek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Na wstepie przepraszam jak dubluje albo odswiezam temat ale szperałem nie na jednym forum i nie znalazłem.

mam pytanie odn. instalki lpg.

Poirytowany gazownikami zakupiłem kabel i zaopatrzyłem sie w AcGasSynchro, problem jest z apetytem na gaz. primka zjada ponad 14 litrow i mysle ze może zejść nizej ale nie wiem czy wtryski za wolne czy reduktor za kiepski. reduktor to tomasetto( model jeszcze nie rozpoznany) listwa stag 2 ohm, dysze 2.5

wg deklaracji gazownika reduktor powinien zaopatrzyć primke, a wtryski maja podobno 2.1 ms.

po w/w odpaleniu programu ciśnienie gazu po autokalibracji to ponad 1,4 a mnożnik na początku grubo ponad 2 i nie zjezdza na jeden. 

probowalem roznych cudownych rad na temat ustawiania ale lipa, ciagle oscyluje  na poziomie 14-15 litrow.

teraz pytanie do forumowiczów którzy zjedli zeby na lpg, czy wina  lezy po stronie reduktora czy wtryskiwaczy?

wiem ze lakonicznie opisałem instalke ale bardziej martwi mnie ten wysoki mnożnik bo mam wrazenie ze to on nie pozwala mi zejść ze spalaniem. proby obniżenia koncza się zla kultura pracy itd. 

proszę o jakies konstruktywne wnioski, nie mam dwóch raczek które przyrosły do.... i wiele rzeczy ogarniam ale w tym przypadku wole zapytać zanim pojde w koszty. gazownik twierdzi ze jest ok bo przecież auto jedzie i nie gasnie na jałowych, ale to nie 6 cylindrow i 2,5l tylko 2l

z góry dziekuje za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to SR20DE to pewnie Alaska nei da rady choć przyroda zna różne przypadki :D przy takim mnożniku i ciśnieniu raczej bym nei wierzył w dysze 2.5 choć znowu przyroda zna różne przypadki :D 

 

podeślij scany z programu zobaczymy co i jak 

 

PS. przeniosłem do odpowiedniego działu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki dino za przeniesienie, dopiero raczkuje jeśli chodzi o forum.

co do dysz to sam rozwiercałem bo były 2,3 i w ogole nie miałem góry obrotow. co do mnożnika cyknalem go w dół o dwa czy trzy klikniecia strzałka i dziś pokazalo mi spalanie 12,5 ale... zapetlaja się wtryski przy mocnym bucie i wyłącza inst.lpg. 

jutro postaram się wrzucić fotki z ustawien to może cos doradzisz.

mimo wszystko dzięki za odzew


a silnik wg ksiazki serwisowej to QR20DE. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a silnik wg ksiazki serwisowej to QR20DE. pozdro

 

 

 

 

no tak masz P12  czyli QR no ale i tak 140kM czyli reduktor na granicy ale raczej za słaby.

 

 

 

 

co do dysz to sam rozwiercałem bo były 2,3 i w ogole nie miałem góry obrotow. co do mnożnika cyknalem go w dół o dwa czy trzy klikniecia strzałka i dziś pokazalo mi spalanie 12,5

 

 

po rozwierceniu kalibrowałeś system?? 

 

 

ale... zapetlaja się wtryski przy mocnym bucie i wyłącza inst.lpg. 

 

 

powód?? pewnie spadek ciśnienia bo reduktor ni ewyrabia, do tego system ze starymi nastawami jak nie kalibrowałeś

 

 

 

jutro postaram się wrzucić fotki z ustawien 

 

ooooo :D właśnie to :D 

 

zerknij jeszcze na korekty silnika jak masz czym podejrzeć one tez wiele powiedzą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drogi kolego kalibrowalem poprzez program, robiłem autokalibracje. mam tez obd wiec moge zerknąć. patrzyłem zazwyczaj na odczyty lambdy.

po prostu wyczytałem już mnostwo sugestii na roznych forach odn. ciśnienia z reduktora i szybkości wtryskiwaczy i na stronie ac jak powinna przebiegac mapa i mnożnik ale, cos mi nie gra dlatego szukam czy listwa za wolna i dysze odpowiednie czy reduktor za lichy. z tego co sugerujesz może jednak reduktor. 

mam wiec pytanie do ciebie, czy jakiś algorytm oblicza stosunek ciśnienia z reduktora do mnożnika w celu prawidłowego zapełnienia cylindra okreslona dawka gazu?? czy wtedy szybkość wtryskiwaczy ma mniejsze znaczenie bo i tak w/w algorytm musi znacznie wydłużyć czasy wtryskow??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drogi kolego kalibrowalem poprzez program, robiłem autokalibracje.

tylko pytałem bo nei napisałeś nic na ten temat a tylko, że obniżyłeś mnożnik i zmniejszył palenie

 

 

. patrzyłem zazwyczaj na odczyty lambdy.

 

 

lepiej patrzeć na korekty

 

reduktor jak ma za słabą wydajność, po prostu nie jest w stanie dać więcej gazu a ECU aby podciągnąć i wydolić wydłuża czas wtrysku ale jak nie ma z czego nalać to i tak jest lipa jak jest zapętlony ale lambada bogata to jeszcze ujdzie :D tylko w tym aucie z tym silnikiem jedzie się bez zapętleń w pełnym zakresie nawet na Red Waldemarach. ważne aby reduktor dostarczył tyle co potrzeba w danym czasie,

 

jak kalibrowałeś system to co się działo z czasami wtrysku PB?? bo czy na LPG czy na PB ZAWSZE PATRZYMY NA CZASY PB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obnizajac mnoznik patrzyłem aby czasy wtryskow pb były takie same jakby chodzil na pb. jutro zajze co to za reduktor konkretnie i bedziem myslec a na dzis ci dziekuje za rady i nie zawracam gitary:) pozdrawiam


witam.

Kolego Dino grzebnalem dzis w primce aby oblukac ow reduktor i jest to tonasetto at09.

poczytalem rowniez o tym reduktorze i znalazlem regulacje owego red. okazalo sie ze jakis matol nie odkrecil go wiec ja to uczynilem i zrobilem ponowna kalibracje a tu szok. mnoznik opadl do poziomu jakiego oczekiwalem.

dziwi mnie tylko zachowanie kolegi gazownika ktory zagazowal mi 2 auta i nigdy nie bylo problemow a primke przyprowadzilem do niego juz z instalka. wkurzyl mnie ze niezauwazyl ze podcisnienie nie bylo wpiete do reduktora i wlasnie to bylo powodem dla ktorego zaczalem sam szukac i grzebac.

ponizej fotka z ostatnich ustawien

post-102783-0-68424700-1510406412_thumb.png

natej fotce sam obnizylem mnoznik i zwroc uwage na cisnienie

druga fotka jest po kalibracji po odkreceniu reduktora

post-102783-0-57471700-1510406520_thumb.png

reasumujac. twoje sugestie i rady byly bardzo pomocne za co wielkie dzieki, teraz troche poojezdze i zobaczejak spalanie, wtedy sie zastanowie czy wymieniac reduktor. na wszelki wypadek poradz jaki.

pozdrawiam 


sprostowanie... na pierwszej fotce byl juz lekko odkrecony reduktor ale przed kalibracja (wczesniej oscylowalo cisnienie 1.3), odkrecilem go jeszcze troszke i dopiero kalibrowalem (zdj.nr 2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reduktor za słaby

 

coś masz nie tak, mnożnik zaczyna sie na 1.5 a ciśnienie masz 1.6-1.7 bara dla mnie masz nei rozwiercone dysze we wtryskach, do tego map 0.4 wygląda na jakąś nieszczelność 

taki mały galimatias się nam wkradł, daj teraz to co masz po kalibracji

 

Shark1500 da radę a za dużo nie trzeba zmieniać w podłączeniu 


ogólnie powiedz co tam masz albo zrób zdjęcie komory silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dysze na stowke 2,5, cisnienie zmniejszyc w programie od gazu?? a co do fotki z komory silnika to nic ci nie powie bo dobrze ta instalke kiedys zrobili... listwa praktycznie lezy na dolocie i wezyki rownej dlugosci a reduktor bardzo nisko zamontowany takze do tego nie mam zastrzezen. jedno mnie zastanawia. czy sa dysze ktore wchodza do kolektora czy to sa poprostu jakies krocce o wiekszej srednicy niz dysze. co do podcisnien to klasycznie przelecialem plakiem cala komore silnika i obroty nawet nie dygnely, przyjalem wiec ze szczelny.

Edytowane przez manyjek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na reduktorze

masz dysze 2.5 i ciśnienie 1.76 to się nie trzyma kupy 


sprawdź czy drożne są wężyki może pozaginane i nie ma pełnego przepływu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle jest miejsca pod kolektorem 2012-10-09 14.13.19.jpg aby włożyć pojedyncze Barakudy by wyglądało to ostatecznie tak P1040748.JPG trzeba trochę się pomęczyć

 

włożenie listwy w to miejsce raczej gwarantuje zagięte wężyki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem po kilkugodzinnych ogledzinach primki. wężyki sprawdzone, drozne nie pozaginane, podcisnienia szczelne, instalacja lpg miała mikro wyciek ale stalo sie to wczoraj pod koniec jazdy probnej. tez zalatane i sprawdzone mydlinkami. 

teraz odn. twojej sugestii obnizylem cisnienie do 1 bara i nie pozwolil mi sterownik kalibrowac bo za niskie cisnienie.podnioslem do 1.1 i ustawil ale mnoznik zaczynal sie od ponad 2,5  i zszedl do 1.6 takze wysoki. odkrecilem reduktor na 1.4 bara i ponizej wrzucilem ci screena. co do map to takze sprawdzilem i wg mojej oceny jest ok bo gdy odpiolem weza od reduktora map skoczyl na 0.8 wiec lewe lapal. jedno mnie zastanowilo ze jak zatkalem ow wezyk auto sie dusilo i prawie gaslo. podcisnienie do lpg wziete z za przepustnicy. generalnie chyba musze zakupic nowy reduktor bo ten za slby i nie najnowszy.post-102783-0-21429800-1510571476_thumb.png

teraz pomimo zmniejszonego cisnienia nie 1,8 tylko 1,3 mapa calkiem przyzwoita, tak mi sie wydaje. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz wygląda, ze są za małe dysze we wtryskach ale twierdzisz, ze rozwiercałeś i tu niestety mamy dylemat :) 

 

napisz co tam masz poza reduktorem i S200-4 lub starej S304 jakie wytryski?? i średnica wężyków kolektor-listwa, spróbuj wyjąc listwa na górę nawet kosztem wydłużenia wężyków daj jakąs fotkę :D 


///////////////////////////////////////////////////////////////

każdy dobrze sparowany układ kalibruje się przy 1bara, ja jeździłem na 0.8 i Primka latała bez problemu, także twierdzenie, ze 1bar to za mało znaczy, że coś nei tak w setupie 


-----------------------------------------------------------------------

zobacz na scrin coś gmerałeś przy instalce i teraz masz MAP0.32 a nigdy tak nie miałeś wg wcześniejszych scrinów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie. 

rozebralem prawie cala instalke

sterownik to stag200, reduktor jak wyzej wtryskiwacze AC W01-4 STAGA.

napewno nie obejdzie sie bez wymiany reduktora bo potrafi wywalic zbyt male cisnienie.

powiem tak. zgodnie z twoimi sugestiami pogmyralem i na moje ryzyko przewiercilem jeszcze dysze na 3 i zmniejszylem cisnienie na reduktorze. obecnie cisnienie 1.28 dysze 3.0 i mnoznik miedzy 1,3 do 1. korekty krotkoterminowe na pb i lpg na jalowych do -10% na hamowaniu silnikiem 0% na przyspieszaniu do 8% na plus. lambda oscyluje od 0 do 0,9. narazie musze spasowac i poczekac na wieksze przerobki. chcialbym czywiscie zmienic wszystkie "rury", reduktor i szybsze wtryski tylko czy moj sterownik gazu to ogarnie (głownie o wtryski mi chodzi). takze wielki szacun i dzieki za podpowiedzi i jak sa jakies sugestie to dawaj.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez obstawia owe wkretki bowygladaja jak zwykle dysze ale ciezko mi tam lape wlozyc bo nie jestem ginekologiem:P ale fakt ze wczoraj sie im przygladalem i wygladaly na mala srednice. sprawdze jeszcze i to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włóż wiertło fi3 tylko na końcu zakręć taśmą aby nie przeleciało do kolektora :D 


bo wygląda na to, ze możesz mieć tam jakieś 2.5mm :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzone. ponad 3mm. pozostaje mi zbierac na reduktor i weze i wtryski. czy baracudy podejda pod wtyki ze stagow?? mysle ze sa za wolne. najnizej zeszly do 3.5ms wg producenta stagow otwarcie to 2.1 a zamkniecie 1.7 wiec nizej chyba nie zejda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczki pasują ale nie wie,m czy S200 da radę to pociągnąć bo kiedyś było zastrzeżenie, ze nic poniżej 3 Ohm a Baraki maja 1.9, zobzcz czy masz w wyborze Hanna Green i tak ustaw w programie 

jakaś dziwna sprawa z tym Twoim autem i dyszami :D 


Odnośnie czasów to ma być zbliżony do PB przy końcu mnożnika a nei na początku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witaj DINO. nie chcę zakładać nowego posta a zadać ci dwa może trzy pytania.

1. jak i czy da się zdemontować kolektor ssący przy qr20de bez puszczania silnika w dół, bo zauważyłem syczenie ze strony kolektora (ale nie zawsze)

1.1. jaka jest prawidłowa wartość podciśnienia, bo kiedyś pisałeś że mam jakieś za niskie. być może to coś z jest na rzeczy jak w pytaniu nr 1

2. klepią mi szklanki 0.5 do 1 sekundy po rozruchu. wczytałam się w forum i doczytałem za ten silnik ma mechanicznie regulowane zawory. Pytanie więc, czy sposób na doszlifowanie szklanek pod wymaganą szczelinę można zrobić bez rozpinania łańcucha i czy trzeba kręcić korbowodem żeby dobrze zmierzyć szczeliny.

3. mierzyłem ciśnienie i mam między 9.8 a 10.2 na cylindrach. więc chyba nie to jest powodem słabych osiągach

sorki że nie tworzę nowego wątku ale myślę że da się to podpiąć bo ciągle próbuję nauczyć moją primkę ładniejszej pracy i lepszych osiągów oraz mniejszego apetytu. 

Z góry dziękuję za cenne rady.

Edytowane przez manyjek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. da się

ad1.1 jak jest około 0.3 to jest OK 

ad2. trzeba kręcić aby zmierzyć

ad3. trochę mało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info. odn. 1: a jak?? trzeba zdemontować podszybie?? czy jakoś inaczej?? pozdro:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...