Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wadliwy akumulator


Miras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyżej w opisie było napisane, że czujnik poboru prądu jest zintegrowany z czujnikiem temperatury w okolicach akumulatora.

Ten czujnik żeby cokolwiek zadziałał musi być na stałe podłaczony do masy (ale niekoniecznie do ujemnej klemy), inaczej nie będzie dawał żadnego sygnału co wygenruje błąd (zbyt wysoka temperatura). Może to na stałe odcinać ładowanie akumulatora aby ten dodatkowo nie zwiększął swojej temperatury.

Takie odcięcie ładowania (nie będzie sygnalizowane kontrolką ładowania bo przecież alternator jest sprawny) może generować komunikat, że system Start-Stop na bład i nie będzie działać bo nie ma ładowania.

 

Spróbuj podłaczyć czujnik do masy ale nie do ujemnego bieguna (np. masy silnika) ale nie wiem czy to coś zmieni, bo takie podłączenie wskaże z kolei na brak poboru prądu przez akumulator co także może być odczytane jako brak potrzeby ładowania.

 

Na moje oko to pomiar prądu akumulatora jest realizowany pośrednio przez czujnik halla umieszczony właśnie w tej kostce. Czujnik mierzy wartość pola magnetycznego w pobliżu klemy podłączonej do bieguna ujemnego. Duży prąd - duże pole magnetyczne wokół klemy.

 

Po co czujnik halla wystarczy zwykły posobnik. Pomiar prądu odbywa się na zasadzie spadku napięcia w istocie odbywa się pomiędzy zaciskiem (-) akumulatora a masą. 

spadek napięcia: U=I*R,

przy znanej R prąd ładowania to I=U/R.

 

Na rysunku widać jakby kawałek szyny, to właśnie posobnik (rezystor) na zaciskach którego dokonuje się pomiaru napięcia.

 

Przepraszam, ale na podstawie rysunku to może być rzeczywiście czujnik halla

Edytowane przez PiotrXY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, poszperałem trochę na innych forach bo pamiętam, że kiedyś na brytyjskim forum pisał o tym problemie Duncho (czasem to zagląda do nas  - mieszka chyba na Słowacji) .

Wnioski i problemy z ładowaniem takie same jak piszecie wyżej.

 

Wypięcie czujnika poboru prądu nic nie da bo system stwierdzi, że akumulator jest całkowicie naładowany.

Trzeba podać na czujnik takie napięcie (około 2,26V) aby symulowało, że akulmulator wymaga ładowania.

Duncho zrobił to wstawiając potencjometr (lub zestaw dwóch rezystorów) tak dobierając wartość aby napięcie ładowania było jak najwieksze.

Opisał to na czeskiej stronie i trochę na brytyjskiej (ale nie wiem czy mnie ktoś nie zbanuje za podawanie linków do zagranicznych forów więc napiszę tylko, że chodzi o 15-ą stronę wątku J11 Battery charging system problem).

Może warto napisać do Duncho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomi,myślę że od dobrych rad nikt po łapach nie bije.Masz jako takie rozeznanie w tym kontakcie,więc napisz do niego,niech się skontaktuje z nami.Przynajmniej ja jestem za takim rozwiązaniem,co dałoby kopa w doope Nissanowi z jego pomysłami

Znalazłem nawet jego filmik,w którym czyba pokazuje ustawienie swojego sprzętu.

http://viyoutube.com/video/4ufX1w4YfZo/qashqai%20j11%20-%20finding%20a%20fix%20for%20charging%20system%20which%20causes%20car%20battery%20charged%20insufficiently

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-62161-0-33675800-1516201912_thumb.jpgPanowie,chyba rozczaruję wszystkich ale akumulatory z oczkiem,które Nissan wymienia to też chyba Fiamm.Byłem dzisiaj na przeglądzie i zwróciłem uwagę,że nie ma zielonego oczka.Panowie zrobili test aku i okazuje się,że pomimo prawie 20kkm przebiegu od jego wymiany jest niedoładowany! Serwisant stwierdził,że muszę doładować,na moją odpowiedź,że nie mam takiej możliwości powiedział żeby dzwonić po assistance kiedy nie odpali i przywieźć do nich na lawecie,dopiero wtedy będzie podstawa do wymiany akumulatora na gwarancji,bo na podstawie testu jest OK.Zobaczcie na wydruku nazwę akumulatora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest na wydruku nie ma znaczenia. Wprowadzaja do testera parametry i  typ akumulatora aby tester miał punkt odniesienia.

Tester nie testuje i nie podaje kto jest producentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Duncho dopadłeś? :D

Duncho odpisał, że zastosowany przez niego sposób modyfikacji czujnika poboru prądu (czujnik Halla) w praktyce działa bardzo dobrze.

Wymaga to każdorazowego po uruchomieniu silnika wyłącznia systemu Start/Stop (można to robić ręcznie lub automatycznie po zastosowaniu modułu który Duncho produkuje lub innych podobnych).

Inaczej po przejechaniu 30-100km otrzymuje się komunikat "Stop/Start System failure".

Duncho sugeruje przeczytanie w całości wątków opublikowanych na czeskim Forum

http://www.nissanclub.cz/forum-tema/dobijanie-akumulatora-331133

http://www.nissanclub.cz/forum-tema/dobijanie-akumulatora-328695

 (na Forum w UK wątek nie został opisany do końca).

Po czesku da się sporo zrozumieć, ewentualnie można użyć Google translatora.

(Ja niestety jeszcze nie miałem czasu tego przejrzeć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z wyłączeniem SS mam problem rozwiązany,teraz tylko rozkminić ładowanie  pod siusiu nissana


Wiele z tych schematów się nie dowiedziałem,może jakiś elektronik to rozkmini.Muszę wydrukować i uderzyć do takiego.Zobaczę co powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy odwrócenie czujnika klapy, nie powoduje jakiegoś zawirowania w elektronice która przyczynia się do złej pracy ładowania? System odbiera to przecież jako otwarta klapa no stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duncho odpisał, że zastosowany przez niego sposób modyfikacji czujnika poboru prądu (czujnik Halla) w praktyce działa bardzo dobrze.

Wymaga to każdorazowego po uruchomieniu silnika wyłącznia systemu Start/Stop (można to robić ręcznie lub automatycznie po zastosowaniu modułu który Duncho produkuje lub innych podobnych).

Inaczej po przejechaniu 30-100km otrzymuje się komunikat "Stop/Start System failure".

Nie rozumiem po co te kombinacje z dodatkowymi czujnikami i proszeniem się o komunikaty, skoro bez tych udziwnień można bezpośrednio po uruchomieniu s-ka ręcznie wyłączyć SS i po sprawie.

No chyba, że czegoś w tym opisie nie skumałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co te kombinacje z dodatkowymi czujnikami i proszeniem się o komunikaty, skoro bez tych udziwnień można bezpośrednio po uruchomieniu s-ka ręcznie wyłączyć SS i po sprawie.

No chyba, że czegoś w tym opisie nie skumałem.

 

To są raczej dwie osobne kwestie - te "kombinacje" mają służyć wymuszeniu normalnego ładowania, natomiast skutkiem ubocznym tego rozwiązania jest to, że po jakimś czasie od rozpoczęcia jazdy S&S zgłosi błąd, dlatego trzeba go wyłączyć (ręcznie lub jakoś się wspomóc). Przynajmniej ja tak to rozumiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze schematu na brytyjskiej stronie wynika że modyfikacja nie jest trudna. Trzeba dobrać się do dwóch kabelków i wlutowac dwa rezystory. Nie wiem czy jest to ostateczny schemat i czy później Duncho czegoś jeszcze nei zmienił (to zapewne jest na czeskim forum)

510dfe68.jpg


Duncho napisął także że FIAMM padał bo miał problem jakościowy.

Nissan obcenie montuje baterie JCI (od stycznia), te akumulatory nie padną tak szybko, ale wskutek ciągłego niedoładowania  ulegną zasiarczeniu i stracą swoją pojemność (ale 3 lata wytrzymają).

Nissan nigdy się nie przyzna, że jego wspaniały system ładowania który ma oszczędzać paliwo i emisję CO2 jest do niczego i nie ma co liczyć na zmianę polityki czy też ustawień w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra...stoi od soboty, akus ponad 5 lat:

 

post-109242-0-13255400-1516290789_thumb.jpg

 

Nissan(z 13 grudnia , 2500km) stoi od poniedziałku, akus przed rozruchem:

 

post-109242-0-12581200-1516290969_thumb.jpg

 

... i po rozruchu(włączone wszystkie odbiorniki, jakie można włączyć):

 

post-109242-0-79208000-1516291036_thumb.jpg

 

Ciekawe po jakim czasie napięcie ładowania spada?

Edytowane przez Romek_Hel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ciekawe po jakim czasie napięcie ładowania spada?

Jeżeli przed rozruchem na zewnętrznym mierniku miałeś 12,21, to dłuuuugo będziesz musiał czekać aż spadnie.

Jaki aku masz w tej Astrze ... Centra Plus ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomi te oporniczki to raptem złotówka...Elektronikiem nie jestem i dla tego frapuje mnie jeszcze jedno...oporniki są osiowe,a na filmie widać jak on dostraja ładowanie.Ciekawe czy te oporniki dobrał już po  skalowaniu,czy ma jeszcze jakiś układ do podkręcania.Na schemacie widać że są tylko punkty łączenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przed rozruchem na zewnętrznym mierniku miałeś 12,21, to dłuuuugo będziesz musiał czekać aż spadnie.

Jaki aku masz w tej Astrze ... Centra Plus ??

Tak. Taki.. W łódce mam 4 sztuki żelowe(3 podłączone,1 autonomiczny poza systemem), które mają 9 lat. Są od nowości. Jutro gdy będę we Władku w porcie zmierzę ten autonomiczny...Nie pamiętam kiedy go ładowałem, więc będzie okazja.

Edytowane przez Romek_Hel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centra zawsze miała dobre akumulatory. Zawsze jak fabryczny mi padł, to brałem Centrę, później ten z Cu, natomiast ostatni jaki włożyłem do Almery, to był Exide (produkt Centry) ... i nigdy nie miałem jaj o których tutaj głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duncho użył czegoś co się nazywa potencjometr montażowy. To taki potencjometr ktory montuje się na płytkę i reguluje sie śrubokrętem. Jak się już go wyreguluje to można go zastąpić 2 rezystorami. Oczywiscie można zamiast tych rezestorów zastosowac potencjometr 10kilo Ohm, najlepiej o charakterystyce liniowej (typ A). Środkowy pin potencjometru tam gdzie łączą się te 2 rezystory

Ale w sumie jak to ma pracować po maską w niezyt przyjaznym środowisku to lepiej zastosować 2 rezystory. To pewniejsze i bardziej stabilne rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pisze jak  tomu się dalej sprawuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał że dobrze i poradził aby przeczytać cały wątek na czeskiej stronie.
Jak tam u Ciebie z czeskim ? Nie oglądałeś za młodu czeskiej telewizji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z ASO

Centrala nakazała ponowne naładowanie aku i przetestowanie go. Wynik akumulator sprawny nie trzeba wymieniać.

Brak słów.

Witaj.

Do którego ASO jeździsz?

Centra zawsze miała dobre akumulatory. Zawsze jak fabryczny mi padł, to brałem Centrę, później ten z Cu, natomiast ostatni jaki włożyłem do Almery, to był Exide (produkt Centry) ... i nigdy nie miałem jaj o których tutaj głośno.

Aktualnie też preferuję wyroby z Twoich okolic... 

Edytowane przez Romek_Hel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przeglądając wątek oraz wątki pokrewne zastanawia mnie pewien fakt, a mianowicie poziom napięcia ładowania akumulatora przy obecnej temp. zewnętrznej, np. Jazda w tą i z powrotem cały czas wskazanie 14.2-14.96V co potwierdzacie również zdjęciami z NC. W wątkach wcześniejszych z okresu letniego, poziom napięcia ładowania jest wyraźnie niższy.

Dlatego, korzystając z okazji, że za oknem za oknem mróz proponuję wykonać pewne doświadczenie:

1.       Odpalić nierozgrzany samochód po dłuższym pobycie na podwórku i odczytać napięcie instalacji z NC

2.       Otworzyć maskę silnika i dmuchawą, opalarką lub innym urządzeniem ogrzać moduł czujnika prądu akumulatora i temperatury (próba symulacji okresu letniego).

Ciekaw jestem czy po ogrzaniu, napięcie instalacji nieznacznie zacznie spadać.

Zgodnie z opisem „Czujnik mierzy temperaturę wokół akumulatora. Oporność elektryczna termistora zmniejsza się gdy temperatura wzrasta.”

 

post-107681-0-80299900-1516311170_thumb.png

Spadek temp. z 20st do 0 st. powoduje wzrost rezystancji termistora o ok 2kom

Edytowane przez PiotrXY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał że dobrze i poradził aby przeczytać cały wątek na czeskiej stronie.

Jak tam u Ciebie z czeskim ? Nie oglądałeś za młodu czeskiej telewizji

Znam Krecika,Bajki z mchu i paproci...Rumcajsa...a z bardziej ambitnych ...Szwejka,ale on raczej niewiele by miał do powiedzenia o akumulatorach,prędzej coś o Jaśnie Panie  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...