Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NOTE 2 2015, 1.2, 80 km a LPG


imrowai

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam prośbę do szanownych forumowiczów o opinię.

Znalazłem Nota 2 z 2015 r, z silnikiem 1.2 80 KM z 50000 km przebiegu.

Nie ukrywam - zakochałem się i praktycznie już bym nim jeździł tylko, że przed sprzedażą założono do niego instalację gazową STAG.

nie jestem entuzjastą tego paliwa (miałem kiedyś auto w LPG i jakoś  nie wspominam tego dobrze - choć tamten montaż od początku był nienalepień wykonany).

Pytanie jak ten silnik przyjmuje gaz? zawory wymagają regulowania, wymaga lubryfikacji? Sprzedawca wspomina o być może koniecznej regeneracji jakiegoś wałka?

Nie ukrywam,ze auto mnie urzekło tylko to LPG... bać się czy nie. Rocznie robimy max 15 000 tak więc ekonomia za gazem nie przemawia...

 

z góry dzieki za wszelkie opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma więcej szczegółów, które nie napawają mnie optymizmem, ale nie wykluczam,że histeryzuję niepotrzebnie.

Auto ma 53000, od początku na gazie i przy 47000,00 miało robione:

- naprawa głowicy

- wymiana uszczelki pod głowicą, pokrywy zaworów, uszczelniacz wała korbowego, kolektora ssącego i kolektora wydechowego.

Sprzedający twierdzi,że sednem była usterka głowicy , a uszczelki okoliczne  wykonano profilaktycznie.

Auto było w leasingu na firmę (wypożyczalnia) co pozwala zrozumieć ewentualne koszty działań profilaktycznych - co innego gdyby to był prywaciarz.

No i pytanie czy ta głowica to od gazu padła czy też nie i czy mam spać spokojnie czy też nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- naprawa głowicy

 

tylko się cieszyć, bo jak dobrze zrobiona to włożone wzmocnione gniazda 

 

 

- wymiana uszczelki pod głowicą, pokrywy zaworów, uszczelniacz wała korbowego, kolektora ssącego i kolektora wydechowego.

 

następstwo wyjmowania głowicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gostek mnie informował, że rzeczywiście ta naprawa jest "jednorazowa" i po tym juz nie będzie problemów z głowicą na długo, czyli wnioskuję że gniazda rzeczywiście mogą być wzmocnione.

Pytanie jednak pozostaje - czy awaria była spowodowana wadliwym montażem czy też była nie do uniknięcia przy gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogło być powodem, w każdym aucie ważne jest strojenie i dobór podzespołów, niestety auta są coraz bardziej wymagające a ludzie chcą jak najtaniej a jedno z drugim nie za bardzo idzie w parze. 

Są też auta w których może być potrzeba robienia głowicy po jakimś przebiegu, u mnie było to około 130kkm ale w tym czasie auto zarobiło na drugie czyli taki remont to pikus :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki troszkę mnie podniosłeś na duchu bo nie chciałem porzucać tego auta (mam andizje że te 80 km okaże się nieuciązliwe w użytkowaniu - bo to moje drugie zmartwienie), ale wracając do tematu.

W aucie zaisntalwoano następujące podzespoły LPG:

- Wielozawór - Tomasetto

- Reduktor - AC02

- Zawór odcinający Valtek

- Wtryski - ACW03

- Sterownik stag 4 Elmex PLus

 

ujdzie ten zestaw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...