Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 2.0B zgasł i już więcej nie zapalił


Rdzanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie byłem moja Primerka na przeglądzie przegląd przeszła cudnie w między czasie na stacji kontroli pojazdów była kilka razy odpalana przejeżdzala że stanowiska na stanowisko wszystko było ok, jak już wyjeżdżali nią z ostatniego stanowiska przed halę to słyszałem jakby troszkę ciężej zapaliła ale ok wyjechał nią przed stacje oddał mi kluczyki, papiery pochwalił autko i powiedział że mogę jechać no i na tym się skończyło jak już wsiadłem do auta to nie zapaliło liczyliśmy się jakieś 4 godziny żeby odpalić i nic . Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są ok immo gaśnie podczas przekrecenia staculyjki na ACC ściągnąłem przewod paliwowy przy pomoce i pompka podaje . Dodam że kilka dni wcześniej miałem tylko problem że swiecacymi się air bag lecz po poprawieniu kostki pod fotelem problem znikł.

 

Ogólnie sytuacja śmieszna bo nawet gość że stacji kontroli powiedział że to dziwne że nie pali, zleciało się chyba z 5 angielskich mechaników myśleli myśleli i nic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. A Aku sprawdzałeś? Pytanie może głupie, ale miałem tak w lato, kontrolki śmigają, radio też i ogólnie "elektryka" ale samochód nie kręci bo aku nie ma takiej mocy. Nawet nie było słychać cyknięcia na rozruszniku. 
Jeśli aku jest ok to rozrusznik bym opanował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie kręci to jak wyżej... mogła się w aku oberwać cela i stracił moc mimo, że wygląda po kontrolkach ok. Jeśli kręci i nie chce zapalić a paliwo na wtryski idzie i wtryski nie podają to może to być sporo przyczyn... Skoro paliwo dostaje się do silnika to:

 

- sprawdź czy w ogóle ma iskrę

- sprawdź czy wtryski podają paliwo

- przed kolejnymi czynnościami sprawdź co pokazuje za błędy na kompie

- czujnik położenia wałka mógł się skończyć

- czujnik położenia wału tak samo...

 

Jako ciekawostkę podam, że jeśli kręci i masz efekt jakby nie miał kompresji... czyli kręci lekko jakby świece były wykręcone i nie zapala... to na 99,5% zawiesił się albo skończył bieg zawór nadciśnienia w pompie oleju :)

 

Generalnie zeby palił musi mieć paliwo (pompa, wtryski), musi mieć iskrę w dobrym momencie (czujnik wałka i wału), i kompresję czyli otwarcie i zamknięcie zaworów w odpowiednim momencie (rozrząd i odpowiednie ciśnienie oleju na popychaczach).

 

Więc, najpierw usunąć usterki, żeby błędów nie było, a jak to nie pomoże to ustalić czego z trzech wyżej wymienionych brakuje.

 

Oczywiście może to być coś w elektryce... nawet jednostka sterująca.. ale to zostawiłbym na koniec. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aku jest na 100%dobry sprawdzony i podładowany w nocy. Wykręciłem dziś świece i nie ma iskry. Zacznę od tego że jutro podjadę na szrot i pożyczę czujnik położenia wałka i wału jeśli pomoże to kupię nowe.

 

A jeszcze pytanie z innej beczki chcialbym po odpaleniu wymienić filtry i oleje jaki rodzaj oleju polecacie przebieg 200 tysięcy. I jakiej firmy kupić oleje i filtry ?

 

 

 

 

Dziś wymieniłem czujnik położenia wału i dalej brak iskry z desperacji nawet zamieniłem z czujnikiem położenia walka. Pokazuje mi błąd 0349 i 0340. Czujnik kupiłem nowy w sklepie. Jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie palil po zgaszeniu na przegladzie i ponownym odpaleniu troszke ciezej zapalil, koles nim wyjechal przed warsztat i juz wiecej nie zapalil..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...