Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zużycie opon z przodu


dooddie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytanie czy jest to normalne że w path-cie opony z przodu zużywają się trzy razy szybciej niż tył?

Geometria kół była ustawiana 3-4 lata temu, bieżnik zdarty równomiernie.

Pozdrawiam

Dooddie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to nie jest normalne, ale normalne jest iz opony ząbkuje przez co zaczynają wyć.

najlepiej co sezon zmieniać położenie opon, tak aby ich nie ząbkowało i scierało wszystkie równomiernie.

W pathu wszystko jest mozliwe pomimo tego iz wg pomiarów wszystko jest niby ok.

U mnie grzało nadmiernie jedną oponę jadąc w trasie, co było wyczuć nawet reką a nawet i gumą śmierdziało, jak zajechałem na diagnostykę to niby wszystko ok, jedynie lekko zbieżność rozjechana....Po ustawieniu jak narazie wszystko ok.

 

Jedz na diagnostykę i niech zajmą się kątem wyprzedzenia zwrotnicy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Info.

Czy uskakiwanie przedniego koła ( takie jakby tupanie) np. przy zawracaniu to też może być wina złej geometrii?

Pozdrawiam

Dooddie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel naprawiał ale drugą stronę. Na to wygląda że muszę jechać na diagnostykę.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Dooddie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podskakiwanie podczas nawracania? napisz dokladnie jak to przebiega bo moim zdaniem geometria nie powinna tego powodować, choć mogę sie mylić bo path to dziwne auto.

Po to jest mechanizm róznicowy aby "wybierać" różnicę w obrotach kół.

hmm, Przegub też moze to powodować, przy max skręcie może szarpać kołem a nawet kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wygląda na to że źle naprawili. Przy maksymalnym skręcie w lewo lub w prawo mogę się kręcić do przodu i do tyłu i efektu zarzucania kołami nie mam. Miałem taki efekt posiadając jeszcze Pajero Pinin, okazało się że kolumna jest całkowicie przesunięta o kilka centymetrów - efekt po dzwonie poprzedniego właściciela.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podskakiwanie podczas nawracania? napisz dokladnie jak to przebiega bo moim zdaniem geometria nie powinna tego powodować, choć mogę sie mylić bo path to dziwne auto.

Po to jest mechanizm róznicowy aby "wybierać" różnicę w obrotach kół.

hmm, Przegub też moze to powodować, przy max skręcie może szarpać kołem a nawet kierownicą.

uskakiwanie ześlizgiwanie, nie wiem jak to opisać. Podczas skrętu np. gdy zawracam na ulicy, kierownica maksymalnie w lewo to czuć tak jakby opona prawa się ześlizgiwała, uskakiwała w prawo.( ucieka ze swojego toru) Chyba dobrze opisałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób geometrie, to podstawa, po drugie sprawdz czy masz ślady na ramie od obcierającej opony....

kant opony moze haczyć i stąd takie odczucia....  :devil:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to przedni dyfer nie pracuje tak jak powinien i przy dużej różnicy prędkości obrotowej kół zaczyna się blokować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba miałem podobnie w audi. Przy pełnym skręcie w jedną stronę robiły się jakby napięcia i w końcu koło uślizgiwało się co było odczuwalny jakby wachnięcie przodem furki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba miałem podobnie w audi. Przy pełnym skręcie w jedną stronę robiły się jakby napięcia i w końcu koło uślizgiwało się co było odczuwalny jakby wachnięcie przodem furki.

A co było przyczyną? Czy geometria załatwiła sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyfer i przegub można łatwo sprawdzić, wystarczy podnieść koło i przy max skręcie zakręcić ręcznie. Praktycznie wszystko się wyczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...